Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zit
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 21:01
Omdat mijn huidige mobiel (LG G4) op zijn einde loopt ben ik opzoek naar een nieuwe telefoon. Spelletjes speel ik niet, en gebruik het vooral voor internet, Spotify, Facebook, OV en dergelijke. Daarom lijkt me een telefoon van honderden euro's overbodig.

Vanwege de goede prijs/kwaliteit verhouding twijfel ik tussen de Xiaomi Mi A2 en Xiaomi Mi A2 lite. Beide vallen binnen mijn budget.

Ik neig naar de Lite versie vanwege de (1) grotere accu en (2) mogelijkheid tot gebruik sd-kaart. Alleen in vrijwel elke review wordt de 'verouderde' chipset aangehaald. Zal dit een probleem worden? In de Mi A2 is wel een verbeterde chipset, alleen een kleinere accu en geen sd-slot...

Ik ben vooral benieuwd of de chipset van de Xiaomi Mi A2 lite voldoende is, nu en over 2 jaar, of dat ik beter voor de Mi A2 kan kiezen.

Beste antwoord (via rens-br op 22-11-2018 17:48)

• zit
Ik ben uiteindelijk voor de Nokia 8 gegaan. Vond dat beide Xiaomi telefoons toch te veel nadelen hadden. De Nokia 8 is (of was) 200e en had alles wat ik zocht.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ludwig005
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 22:07

Ludwig005

Ludwig005 - Verzonken in HW

De MI A2 is meer toekomstbestendig daar ga je iets van merken koop de MI A2 met veel opslag
64GB nodig?
128GB nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:21
Formaat accu zegt niet alles, chipset bepaald stroomverbruik mede, zoek een paar reviews.

Voor SD kaart, vaak vertragen die je toestel, beter om meer opslag te nemen tenzij je echt een SD kaart nodig hebt voor iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:55
Ik ben zelf ook op zoek naar een nieuw toestel om mijn 3 jaar oude Honor 7 te vervangen. Ik neig ook meer naar de Lite omdat die een grotere batterij heeft en SD-kaart ondersteunt. Grootste 'nadeel' is dan weer dat ik op micro-USB blijf hangen, terwijl ik toch eigenlijk echt een toestel met USB-C wil. Een belangrijker voordeel voor mij persoonlijk is dan weer dat het toestel een pak kleiner is dan de Mi A2 (scheelt toch een cm in de hoogte en een halve in de breedte).

Hij stond laatst op Amazon.de voor 170€ maar daar is ie nu niet meer te vinden jammer genoeg. Volgende week naar Spanje, daar staat hij voor 160€ op Amazon.es, misschien bestel ik 'm daar wel. En anders hopen op een mooie korting op Black Friday.

Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaatsmeneer
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 22-06-2024
De mi a2 lite staat bij mij ook helemaal boven aan het lijstje, wacht eigenlijk alleen nog op black friday om hem te bestellen.
Voor zover ik het begrijp is de de verouderde soc alleen belangrijk voor gamen. Apps zoals snapchat enzo zullen het over 2 jaar gewoon goed doen op de mi a2 lite. Ik moet hier wel bij zeggen dat ik er zelf geen verstand van heb, dit is wat een vriend mij vertelde.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• zit
Ik ben uiteindelijk voor de Nokia 8 gegaan. Vond dat beide Xiaomi telefoons toch te veel nadelen hadden. De Nokia 8 is (of was) 200e en had alles wat ik zocht.

• schaatsmeneer
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 22-06-2024
zit schreef op woensdag 21 november 2018 @ 22:53:
Welke nadelen? De cpu? Ik doel specifiek op de mi a2 lite.

Anoniem: 455300

GA voor de mi A2 lite, vooral Al's he in Nederland koopt, scheelt je 80 euro en beide Android one Dus in normal gebruik merk jij het verschil niet.
Pagina: 1