Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

NS veiling gevonden voorwerpen ?

Pagina: 1
Acties:

• NYKOTECH
  • Registratie: oktober 2018
  • Laatst online: 17-10-2018
Alle gevonden voorwerpen worden na 5 dagen geveild door de NS, is dat volgens de wet wel toegestaan ? aangezien je er ook een factuur bij krijgt van de NS.

Ik heb laatst een Iphone 5s gekocht via Marktplaats en ik krijg er een NS bon bij en werd me dit verhaal wijs gemaakt.

Weet iemand toevallig waar de veilingen van NS zitten en hoe ik daar terecht kom ?

Lees hier ook :

https://www.volkskrant.nl...orwerpen-van-ns~bf2b776b/

Alvast bedankt voor jullie reacties.

• MAX3400
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 16-06 14:01

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

(jarig!)
Aangezien de veiling niet voor particulieren maar opkopers is, is de "bon" waarschijnlijk niet overdraagbaar en kan jij met de bon niet bij NS terecht als er iets niet goed is met de iPhone.

Ook kan de voormalig eigenaar, mits het device goed geregistreerd is, enige openstaande garantie "uitzetten" waardoor je de iPhone tegen extra kosten moet laten repareren bij Apple.

Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 11:27
Je moet wel het hele artikel lezen. ;)
Het blijft de eerste vijf dagen op het betreffende station liggen.
Daarna gaat het naar een depot, waarna het gewoon maanden kan blijven liggen.

Speel ook Airplane Manager en Repeat

• NYKOTECH
Maar als ik een bedrijf opricht en als zakelijke koper wil opkopen, wat is mijn route dan om daar terecht te komen ?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 16-06 14:01

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

(jarig!)
NYKOTECH schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 14:02:
Maar als ik een bedrijf opricht en als zakelijke koper wil opkopen, wat is mijn route dan om daar terecht te komen ?
Bel morgen de NS eens? Wie weet hebben ze een wachtlijst en kan je niet terecht.

Tot die tijd; ga je eens inlezen in KvK-registratie etc. Want voor "die paar tientjes" winst op een veiling op 1 produkt, moet je het niet doen.

Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• LopendeVogel
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 16-06 18:06
NYKOTECH schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 14:02:
Volgens mij gaat dat niet, de mensen die het opkopen worden verschuild achter de naam: ''vaste opkopers''

Vraag aan de verkoper dan je 5s hoe hij het gekocht heeft? Vermoedelijk ook via-via..

• SeatRider
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 09:20

SeatRider

Hips don't lie

Ik vind het hele verhaal van een NS bonnetje horende bij die 5s dan ook behoorlijk ongeloofwaardig :)

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • +1Henk 'm!

• CurtPoindexter
  • Registratie: februari 2017
  • Niet online
-

[Voor 100% gewijzigd door CurtPoindexter op 19-10-2019 15:56. Reden: Leeg ivm privacy]

• NYKOTECH
Het is niet echt een factuur maar een bewijsje dat je het van de NS heb gekregen en de serie nummer staat niet geregistreerd.

• NYKOTECH
MAX3400 schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 14:07:
[...]

Bel morgen de NS eens? Wie weet hebben ze een wachtlijst en kan je niet terecht.

Tot die tijd; ga je eens inlezen in KvK-registratie etc. Want voor "die paar tientjes" winst op een veiling op 1 produkt, moet je het niet doen.
Ja dat is in principe wel waar ja.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• aawe mwan
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 06:33

aawe mwan

Wat ook leuk is:

Milan Knol heeft een paar weken geleden een rolcontainer met "gevonden voorwerpen" van Schiphol gekocht en heeft dit gedocumenteerd op YouTube. In de video is te zien dat deze geveild werden door De Eland.

Wat me opviel in de video is dat de tassen in het algemeen nog wel veel persoonlijke zaken bevatten, maar zelden telefoons of andere waardevolle elektronica. Alsof die er al eerder vakkundig uitgehaald waren.

老厮是麂

• NYKOTECH
aawe mwan schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 14:28:
Milan Knol heeft een paar weken geleden een rolcontainer met "gevonden voorwerpen" van Schiphol gekocht en heeft dit gedocumenteerd op YouTube. In de video is te zien dat deze geveild werden door De Eland.

Wat me opviel in de video is dat de tassen in het algemeen nog wel veel persoonlijke zaken bevatten, maar zelden telefoons of andere waardevolle elektronica. Alsof die er al eerder vakkundig uitgehaald waren.
Ja ik denk persoonlijk dat ze het beste eruit vissen

• rickboy333
  • Registratie: november 2012
  • Laatst online: 21-06 03:53
Ja je kan gevonden voorwerpen gewoon opkopen. De gevonden voorwerpenzooi word eens in de zoveel tijd geveild. De politie veilt ook vaak voormalige bewijslast en invorderingen. Maar waar dat weet ik niet. Ik weet alleen dat ze veel veilen op zo'n dag. Ik denk als het depot vol zit ofzo.

TIME TO UPGRADE !!!

• Yucon
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 09:20

Yucon

*broem*

Als het zakelijk verkocht is zou je een naam op de factuur verwachten.

• mgizmo
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 21-06 14:55
Yucon schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 06:58:
Als het zakelijk verkocht is zou je een naam op de factuur verwachten.
Het is geen factuur.

• 3dfx
  • Registratie: maart 2001
  • Niet online
rickboy333 schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 02:46:
De politie veilt ook vaak voormalige bewijslast en invorderingen. Maar waar dat weet ik niet. Ik weet alleen dat ze veel veilen op zo'n dag. Ik denk als het depot vol zit ofzo.
In beslag genomen spul e.d. wordt verkocht via de Dienst Domeinen:
https://www.domeinenrz.nl/
Domeinen Roerende Zaken is onderdeel van het Ministerie van Financiën en vertegenwoordigt de Staat als eigenaar van roerende zaken. Domeinen Roerende Zaken is de wettelijke bewaarder van in beslag genomen goederen.
Daarnaast is Domeinen Roerende Zaken bij wet aangewezen om overtollige rijksgoederen te verwerken.

• dehardstyler
  • Registratie: oktober 2012
  • Nu online
*knip* Een linkdrop als deze voegt niets toe aan de discussie.

[Voor 86% gewijzigd door Yorinn op 08-10-2018 10:17]

• YakuzA
  • Registratie: maart 2001
  • Nu online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

aawe mwan schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 14:28:

Misschien is dat wel omdat mensen die iets waardevols in hun tas vergeten eerder geneigd zijn om langs te gaan om deze op te halen?
Meteen insinuaties dat die eruit geroofd worden door iemand is wat overdreven.

Death smiles upon us all, all a man can do is smile back.
PSN

• CurtPoindexter
  • Registratie: februari 2017
  • Niet online
-

[Voor 100% gewijzigd door CurtPoindexter op 19-10-2019 15:57. Reden: Leeg ivm privacy]

• NYKOTECH
Ik heb de NS vandaag gebeld en ze geven een bewijs mee van de aankoop, voor het geval iets geregistreerd staat.

En om in aanmerking te komen voor het opkopen is bijna onmogelijk. Daar moet je connecties voor hebben.
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True