Toon posts:

Is wat ik wil wel mogelijk met icloud?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• irmas
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 31-10-2018
Inmiddels al anderhalve dag aan het inlezen en uitproberen, maar het wil niet lukken.

Hoe kan ik mijn iphone foto’s opslaan in de icloud? Zonder dat ze op mijn ipad zichtbaar worden? En dat ik er ook gewoon zicht op heb via de url icloud.com?

Ik ben hier 2 jaar terug ook mee bezig geweest, ik wilde namelijk wel mijn foto’s in een cloud, maar zonder dat mijn Iphone foto’s ook meteen zichtbaar zijn op onze Ipad (die gaat via mijn appleID, maar wordt gebruikt door hele gezin).
Uiteindelijk heb ik het als volgt toen opgelost:
*foto’s worden alleen opgeslagen in de google foto’s cloud
* apple foto’s synchronisaties stonden uit ( dus een foto gemaakt met de ipad, zag ik niet op mijn iphone en vice versa)
* apple foto’s app was qua inhoud vaak dus leeg, omdat ik alles doorsluisde naar de google foto’s cloud (deze was namelijk niet zichtbaar op de Ipad)

Nog een voordeel:
Via internet url google foto’s kun je ook gewoon bij al je foto’s.

Nu zou ik dolgraag ‘gewoon’ de apple foto’s app willen gebruiken op deze manier, maar het lijkt wel alsof het niet mogelijk is? Ik zou graag willen:
* dat ik google foto’s niet meer hoef te gebruiken
* dat de iphone foto’s automatisch opgeslagen worden in de icloud ZONDER dat deze foto’s zichtbaar worden in de apple foto’s app van mijn ipad
* dat het mogelijk is om op elke willekeurige (windows) pc op internet in te loggen op de cloud, om even bij je foto’s te kunnen (zonder iets van een app op de computer te moeten installeren).

Kan dit? :?

Beste antwoord (via irmas op 09-10-2018 19:13)

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Dan moet je in Safari op je iPad de volledige desktopversie laden, dan lukt het wel.

Dat kun je doen op deze manier:

Alle reacties

• GforceNL
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20:35

GforceNL

Out of memory....

iCloud synchroniseren uitzetten op je iPad?

Edit: instellingen ->iCloud -> foto’s; daar alle opties uitzetten op je iPad.

[Voor 51% gewijzigd door GforceNL op 07-10-2018 11:36]

<Zinloze tekst hier>

Acties:
  • +1Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:38
Ja, of gewoon op je iPad een ander iCloud account gebruiken. En dan wel family sharing aanzetten zodat je wel al je app aankopen kunt gebruiken. Verder kan alles wat jij wilt prima volgens mij. Foto's kun je gewoon bekijken op icloud.com (net nog even geprobeerd hier).

omniscale.nl

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23:52
posttoast schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 12:00:
Ja, of gewoon op je iPad een ander iCloud account gebruiken. En dan wel family sharing aanzetten zodat je wel al je app aankopen kunt gebruiken. Verder kan alles wat jij wilt prima volgens mij. Foto's kun je gewoon bekijken op icloud.com (net nog even geprobeerd hier).
Dit is inderdaad de mooiste oplossing.

Eventueel zou je nog je fotos gewoon in iCloud Drive kunnen opslaan. Dan kun je er op andere apparaten gewoon bij, maar worden de foto’s niet gesynchroniseerd in de Photos app.

• irmas
posttoast schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 12:00:
Als ik dus naar icloud.com ga, dan komen bij mij dus niet de foto’s in beeld. Er staan dan alleen maar 3 opties:
- stel icloud in op dit apparaat (dat wil ik dus niet als ik bij wijze van bij vrienden op hun pc zit en alleen even bij de foto’s wil)
- zoek mijn iphone
- zoek mijn vrienden oid..

Wat zie jij daar dan? Als ik zo bij mijn foto’s kan zonder iets ‘in te hoeven stellen’ , ben ik alweer een hele stap verder ;)

• irmas
oohh schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 12:05:
[...]

Dit is inderdaad de mooiste oplossing.

Eventueel zou je nog je fotos gewoon in iCloud Drive kunnen opslaan. Dan kun je er op andere apparaten gewoon bij, maar worden de foto’s niet gesynchroniseerd in de Photos app.
ja, dit bedoel ik denk ik.. dat zowel foto’s van ipad als iphone naar de drive gaan, maar dat de foto’s van de apparaten onderling niet op het andere apparaat te zien is.. maar dan zou ik dus via icloud.com wel bij al die foto’s moeten kunnen, door in te loggen met apple ID. Maar dan krijg ik dus een menu waarbij ik het apparaat ook weer moet ‘instellen’ voor de icloud.

• irmas
GforceNL schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 11:33:
iCloud synchroniseren uitzetten op je iPad?

Edit: instellingen ->iCloud -> foto’s; daar alle opties uitzetten op je iPad.
Dat heb ik inderdaad al uitstaan. Maar het lukt mij niet om dan bijv. Op de ipad naar icloud.com te gaan om toch de foto’s even in te kunnen zien.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Dan moet je in Safari op je iPad de volledige desktopversie laden, dan lukt het wel.

Dat kun je doen op deze manier:

Acties:
  • +1Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:38
sypie schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 17:08:

Dat kun je doen op deze manier: [YouTube: How to Request Desktop Site in iOS 9 Safari on iPhone and iPad]
Dit inderdaad :) Vanaf een desktop systeem werkt het gewoon standaard al.

omniscale.nl

• irmas
Dank jullie wel! Dat was het inderdaad!
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee