Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• Chimichurri
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 14-06 00:07
Ik ben een router aan het bouwen in een Mini-ITX kast, ik gebruik een Intel Desktop Board met 1 PCI slot (32 bits PCI slot)

De kast die ik hiervoor gebruik is een Mini-ITX kast die plaatst bied voor 2 Expansion Cards, ik heb bij de kast een bijbehorende PCi Riser Card gekocht, die als optioneel item bij de kast verkocht wordt.

Mijn plan is om in het ene PCI Slot een 64 bits Sun Microsystems Quad LAN Adapter te zetten (die in een ander systeem met een single PCI Slot Riser correct funtioneert.)

En in het andere PCI-Slot een PCI Wifi Adapter van TPLInk.
Hardwarematig past het allemaal

Het probleem:
Van de 4 LAN poorten worden er maar 3 herkend (terwijl het lampje van de 4e LAN poort het wel doet bij het aansluiten van een UTP kabel (en in een ander systeem met een single PCI Riser, doet de LAN adapter het correct.)

Ik verdenk de 1-to-2 PCI Riser Card van het probleem.
Ik zie op de Riser Card een setje jumpers, waar default op de middelste van de rij pinnetjes verticaal een mini-jumper zit.
Op afbeeldingen op het internet bij dit Riser kaartje zitten de jumpertje, op de meest linkse pinnentjes, of op de pinnentjes er naast, maar niet in het midden.

Ik heb uitvoerig gezocht naar instructies wat deze jumpers doen, of hoe ze correct te jumperen, maar helaas niets gevonden.
De Riser Card kom ik tegen onder het modelnummer CFK372 en CLKF118

Kortsamengevat:
De aangesloten Adapters worden niet herkend, of 3 van de 4 LAN aansluitingen worden herkend.

Ik heb zelf al geexperimenteerd met jumpersettings, jumper er afgehaald, maar het voelt erg aan als trial en error en ik zou graag de werking willen weten en begrijpen.

Concrete vraag:
Wie weet waar ik een instructie kan vinden voor de correcte instelling / uitleg van de jumpersettings voor de PCI Riser Card?

[Voor 4% gewijzigd door Chimichurri op 07-10-2018 11:35]

Alle reacties

• dion_b
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 10:52

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Even stapje terug... naast gebruik van een riser op een bord dat daar niet noodzakelijkerwijs voor bedoeld is ben je ook een (behoorlijk gedateerde) 64b PCI kaart op een 32b slot aan het gebruiken.

Lijkt me zinnig om eerst te weten hoe de kaart functioneert als je hem - om te testen - gewoon even vertikaal - zonder riser rechtstreeks in de PCI-slot van dat bord steekt. Als dat ook al dezelfde problemen geeft, gaat het niet in de riser mis en hoef je je dus ook niet met die jumpers bezig te houden.

Als het dan wel goed werkt,tweede stap: op de riser, zonder de WiFi-adapter ernaast. Hoe gaat dat dan?

Soittakaa Paranoid!

• Chimichurri
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 14-06 00:07
@dion_b:

Hartelijk dank voor je reply en je denkwijze is legitiem, dit moederbord en LAN adapter (met andere riser card (die bij die kast hoorde)) werkte perfect, de reden dat ik dit moederbord en LAN Adapter in een andere kast wilde hebben is omdat de huidige kast meer koelingsmogelijkheden heeft.

Het enige wat aan deze hardware setup anders is, is de kast en de riser card.

• Nielson
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 12:32
Mogelijk zitten er op je quad lan kaart meerdere losse pci networkcontrollers en gaat er met de adressering hiervan iets mis als je deze via de riser aansluit.

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True