Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Dolby werkt niet over ARC in bepaalde gevallen

Pagina: 1
Acties:

• RaJitsu
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 13:34
Ik zit met de volgende setup: Panasonic TX-55EZ950 , Onkyo TX-SR444 en een Nvidia Shield TV.

Om van HDR-content te kunnen genieten, heb ik de Shield aan de televisie aangesloten en dan via ARC de Onkyo (die geen HDR ondersteunt, vandaar dat ik geen gebruik kan maken van de passthrough-functie van de Onkyo) om het geluid terug weer te geven. Dit betekent dat ik lossless surround heb opgegeven, aangezien dat kennelijk niet werkt over arc, maar met de speakers in deze setup is dat verder niet zo boeiend.

Er is echter wat vreemds aan de hand naar mijn idee. DTS werkt gewoon als ik films afspeel. DTS-HD wordt teruggemixt naar DTS. En Netflix werkt ook naar behoren, dolby komt gewoon door.

Echter, kijk ik bepaalde series die niet verkrijgbaar zijn via de bekende wijze. En daarvan komt DD niet door in het geval van de bestanden die van Amazon. Het verschil lijkt hem te zitten in dat E-AC-3 niet werkt, en AC-3 wel.

Het enige dat ik kon bedenken wat evt. zou kunnen helpen, is het handmatig instellen van PCM-doorgifte op te TV. Maar dit maakte geen verschil.

Ik heb een beetje gegoogeld, en kennelijk is de bandbreedte die E-AC3 nodig heeft veel groter dan via ARC weergegeven kan worden. Is er een manier om met deze setup zowel HDR als E-AC-3 (al dan niet in gedownmixte vorm) aan het werk te krijgen? Of moet ik gewoon kiezen tussen de aanschaf van een nieuwe receiver en geen HDR?

B.S.U.R.

• |sWORDs|
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 09:54

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Scriptje maken die de boel demuxed, audio omzet naar DD en weer muxed?
Of als je TV het kan SPDIF naar versterker?

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

• RaJitsu
Kan inderdaad wel effe een SPDIF-kabeltje halen. Maar kan daarover dan E-AC3-weergegeven worden en snapt mijn receiver dan dat het zo werkt?

B.S.U.R.

• |sWORDs|
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 09:54

|sWORDs|

vSphere/ESXi

De kans is er dat de TV het dan wel omzet. De mijne doet dat over SPDIF wel, maar HDMI niet.

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

• Agent-X
  • Registratie: januari 2000
  • Niet online
Veel TV's geven geen dolby door met ARC.

• RaJitsu
Effe een update... Ik heb alles zonder ARC aangesloten, en gewoon de Onkyo als passthrough gebruikt voor het beeld. Ik had dit dus eigenlijk gewoon eerst moeten proberen, maar mijn TV geeft nu dus HDR PQ weer. Dan geeft hij dus HDR weer? De helderheid gaat inderdaad ook automatisch hoger. Maar dit zou toch niet moeten werken? Mis ik wat in het beeld, of is het per definitie zo dat als mijn TV stelt het signaal te herkennen, dat ik wel degelijk HDR heb?
Is dat logisch via een receiver zonder HDR support? Ik dacht dat het een format was die ondersteund moet worden? Of is het zo dat je met HDCP 2.2 per definitie ook HDR-passthrough hebt?

B.S.U.R.

• hardware-lover
  • Registratie: augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

HDR staat niet als zodanig binnen de receiver specificaties genoemd, maar HDCP2.2 ondersteuning en de vermelding van Deepcolor geven aan dat er idd HDR support zou moeten zijn met dit type receiver.

Edit: reacties op Amazon.de bevestigen de HDR ondersteuning voor dit model receiver.

[Voor 18% gewijzigd door hardware-lover op 13-10-2018 00:05]

A smile a day (doesn't keep Corona away) ...

• RaJitsu
Ok, nice. Met de content die ik heb zag ik het verschil ook niet tussen wanneer ik de Shield direct aansloot en via de receiver. Maar dat had ook met de content te maken kunnen hebben.

Overigens is het wel vreemd dat Onkyo USA hier zegt dat de receiver het niet oversteunt:
https://www.reddit.com/r/...nkyo_txsr444_hdr_support/

[Voor 8% gewijzigd door RaJitsu op 13-10-2018 15:49]

B.S.U.R.

• hardware-lover
  • Registratie: augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

RaJitsu schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 15:49:
Ok, nice. Met de content die ik heb zag ik het verschil ook niet tussen wanneer ik de Shield direct aansloot en via de receiver. Maar dat had ook met de content te maken kunnen hebben.

Overigens is het wel vreemd dat Onkyo USA hier zegt dat de receiver het niet oversteunt:
https://www.reddit.com/r/...nkyo_txsr444_hdr_support/
Dat had ik ook gelezen, maar de beperking zou in het US model zitten, niet in het EU model.

A smile a day (doesn't keep Corona away) ...

Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True