Toon posts:

CSS & HTML probleem

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Speesjaal
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 20-09-2022
Ik ben vrij nieuw in het coderen en heb al mijn input type='text' gestyled in CSS. Echter wil ik dat bij 1 ding niet hebben. Hoe kan ik ervoor zorgen dat dit bij deze niet word gebruikt terwijl de rest van de css styling wel word toegepast op die pagina. Ik heb rond gegoogled maar kon niet echt een duidelijke oplossing vinden.

Hopelijk kan iemand hier mij helpen. Alvast bedankt!

Beste antwoord (via Speesjaal op 06-10-2018 19:57)

• b2vjfvj75gjx7
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Onbekend schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 19:53:
Het eenvoudigste is op basis van het id van dat element een aparte (default) styling mee te geven.
Dan zou ik het eerder op basis van de naam doen... die is verplicht, een ID niet.

Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
input[type=text]:not[name=foo] {

/* 2DO */

}

Alle reacties

• Speesjaal
Oeps. verkeerde topic.

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Het eenvoudigste is op basis van het id van dat element een aparte (default) styling mee te geven.

Speel ook Airplane Manager en Repeat

• Speesjaal
@Onbekend Dus de beste optie is om al die oude texten eenzelfde ID te geven en de text input type=text veranderen in dat ID ?

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
Onbekend schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 19:53:
Dan zou ik het eerder op basis van de naam doen... die is verplicht, een ID niet.

Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
input[type=text]:not[name=foo] {

/* 2DO */

}

• Speesjaal
@b2vjfvj75gjx7 Dit werkt! Hardstikke bedankt :)

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:48

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

En dan maken we er nog maar één? Vraag volgende keer gewoon even aan een mod je topic te verplaatsen a.u.b.

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Roses are red Violets are blue, Unexpected ‘{‘ on line 32.

Over mij

• R4gnax
  • Laatst online: 15-02 16:06
b2vjfvj75gjx7 schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 19:56:
[...]

name is niet een verplicht attribuut.
De HTML5 technical recommendation schrijft:

The name content attribute gives the name of the form control, as used in §4.10.21 Form submission and in the <form> element’s elements object. If the attribute is specified, its value must not be the empty string.
(emphasis mine)

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
R4gnax schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 00:22:
[...]

name is niet een verplicht attribuut.

[...]

(emphasis mine)
Mee eens, maar zonder naam is het onbruikbaar - omdat je de post niet kan afvangen - je hebt immers geen key => value array om door heen te wandelen dan.

Dus het is niet verplicht, maar als je iets met data / value wil doen, wel handig...

Daarbij is een #ID veel krachtiger en wellicht overkill om een styling-uitzondering mee te duiden - maar dat hangt weer af van de rest van de DOM / semantiek.

Elk advies heeft wel randvoorwaarden en context waarbinnen je het moet lezen, natuurlijk.

• R4gnax
b2vjfvj75gjx7 schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 19:55:
Mee eens, maar zonder naam is het onbruikbaar - omdat je de post niet kan afvangen - je hebt immers geen key => value array om door heen te wandelen dan.
Als je een klassiek formulier maakt wat met een get of post werkt, dan wel ja. Maar je kunt ook een applicatie maken die async met XmlHttpRequests data verstuurd en dan heb je echt geen name nodig.
b2vjfvj75gjx7 schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 19:55:

Daarbij is een #ID veel krachtiger en wellicht overkill om een styling-uitzondering mee te duiden - maar dat hangt weer af van de rest van de DOM / semantiek.
Weet je; je kunt ook gewoon een extra class toevoegen. Dat is tenslotte waar die dingen voor bedoeld zijn. ;)

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
R4gnax schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 19:59:
[...]

Als je een klassiek formulier maakt wat met een get of post werkt, dan wel ja. Maar je kunt ook een applicatie maken die async met XmlHttpRequests data verstuurd en dan heb je echt geen name nodig.

[...]

Weet je; je kunt ook gewoon een extra class toevoegen. Dat is tenslotte waar die dingen voor bedoeld zijn. ;)
Of je de request nu aSynch of Sync doet maakt met Ajax dan weer niets uit...

Maar het gaat mij niet om gelijk - de vraag was bijna boolean van aard;

Ik heb een class die op ALLE inputs moet BEHALVE op één... dan lijkt een :(not) selector mij het meest logisch... dan pas je het toe op ALLES, BEHALVE die éne...

Kortere syntax en semantisch correct...

• R4gnax
b2vjfvj75gjx7 schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 22:30:
Ik heb een class die op ALLE inputs moet BEHALVE op één... dan lijkt een :(not) selector mij het meest logisch... dan pas je het toe op ALLES, BEHALVE die éne...
Inderdaad: .class-a:not(.class-b) en dan heb je gelijk iets wat herbruikbaar is en ook blijft werken wanneer bijv. een name attribuut aangepast wordt.

[Voor 17% gewijzigd door R4gnax op 09-10-2018 22:45]

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee