Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Speakerzuil boven subwoofer plaatsen?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Mightynr1
  • Registratie: mei 2018
  • Laatst online: 31-01-2019
Ik ga binnenkort mijn nieuwe woonkamer inrichten en vroeg me af of ik mijn vloerstaande speakers boven een subwoofer kan plaatsen of dat dit een heel slecht idee is?

Ik zou de subwoofers dan (uiteraard) op de grond plaatsen en de zuilen er dan (op een plateau) boven.

Goed idee of domste idee ooit?

Alle reacties

• Servpage
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 07:04
dat kan best wel alleen de meeste zuilen zijn zo ontworpen dat de tweeter op oor hoogte zit en dat dan niet meer het geval.

Collectie

• JvS
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 09:01

JvS

Ik heb hem zelf ook

Dat is inderdaad het grootste bezwaar. Maar als je de speaker slechts 40cm hoger zet, zal het in de praktijk niet heel veel uitmaken. Stuk gaat het niet. Hoe anders het klinkt kan je zelf horen.

• Mightynr1
Thanx! Misschien dat ik de zuilen dan misschien iets naar voren moet laten hellen? Of zal dat het geluid teveel verstoren?

• sypie
  • Registratie: oktober 2000
  • Niet online
Mogelijk kun je ook overwegen om de subwoofer ergens anders in je kamer neer te zetten. Basgeluiden hoeven niet beslist van voren te komen, ze zijn veel minder richtingsspecifiek. Een subwoofer kan bij wijze van naast de bank gezet worden terwijl je frontspeakers naast je TV staan, tegenover de bank.

• Mightynr1
De bank komt in het midden (bijna) van de kamer, dus dat is geen optie. Ik wilde eerst 1 subwoofer linksvoor en de ander rechtsachter plaatsen, maar dat is me teveel gedoe met de kabel voor de achterste sub. Misschien plaats ik ze evengoed wel naast de zuilen, maar dit idee kwam ineens in me op. :-)

• JvS
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 09:01

JvS

Ik heb hem zelf ook

Dit is bij uitstek iets om gewoon te proberen. Dat zou ik prefereren boven een topic op tweakers erover openen :P
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True