Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Welk RAM past het besten bij mijn Ryzen build.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Tannas31
  • Registratie: augustus 2016
  • Laatst online: 18-06 23:27
Hallo,

Ik ben zelf bezig een nieuwe pc samen te stellen en wil graag een Ryzen CPU hier in verwerken. Maar ben zelf niet echt bezig geweest met Ryzen de laatste tijd en kan nergens een duidelijke lijst van 2018 vinden met compatible ram. Dus mijn vraag in het kort: welk RAM 16GB past het besten bij mijn cpu/moederbord? Ik sta open voor andere moederborden.

Wat ik wil gaan bouwen is het volgende:

Case: Fractal Design Define S
CPU: Ryzen 2700x
Moederbord: MSI X470 Gaming Pro
Ram: TBD
GPU: Gigabyte GeForce RTX 2080 WINDFORCE OC 8G
Voeding: 650w corsair modulair (van oude PC)
opslag: verschillende SSD's en HDD's van huidige computer.

Mocht je nog meer advies hebben laat het maar weten. Ik wil deze computer net zoals mijn huidige gaan waterkoelen dus de videokaart zal altijd een reference PCB moeten zijn. Ik heb ook om deze reden specefiek die kast gekozen omdat deze ruimten heeft voor 3 fans + radiator aan de bovenkant.

Alvast hartelijk bedankt. :)

Alle reacties

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Chain DL,SQ,BP,MP, and Flys

wat heb je zelf al gevonden, oa in deze sectie Harde waren

waarom kies je een X470 moederbord ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Glytcher
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 05-06 10:27
https://www.msi.com/Mothe...GAMING-PRO#support-mem-14 lijst met compatible ram. Druk op het tabje van Memory by Rx-2x00 voor de juiste serie.

[Voor 28% gewijzigd door Glytcher op 06-10-2018 21:47]

• Tannas31
Hackus schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 18:51:
wat heb je zelf al gevonden, oa in deze sectie Harde waren

waarom kies je een X470 moederbord ?
Ik heb gekozen voor een X470 moederbord omdat die meer pci express lanes tot zijn beschikking heeft en ik in de korte toekomst ook graag gebruik wil gaan maken van NVME m.2 SSD en ik ben zelf nog wel eens een fan om een wifi kaart erin te zetten voor just in case. Kwa feature set is de B450 voldoende. Ik dacht ook dat de 300 series chipset Ryzen 2000 aan kan na een bios update maar dan zou ik er eerst tijdelijk een 1000 series in moeten doen om de bios te kunnen update toch?

Verder heb ik in deze lijst even gekeken naar de 3200 mhz ram van amd zelf (https://www.amd.com/system/files/2017-06/am4-motherboard-memory-support-list-en_0.pd)

hierin heb ik corsair vengence ram gevonden
https://tweakers.net/pricewatch/459273/corsair-vengeance-lpx-cmk16gx4m2b3200c16/specificaties/

en ook ram van G.skill
(https://tweakers.net/pricewatch/719773/g-punt-skill-trident-z-rgb-f4-3200c14d-16gtzr.html)\

Daarnaast zie ik nog ram van 2 merken die ik persoonlijk niet ken. Ik had ook even kort naar 2933 mhz snelheid gekeken maar bij Corsair ben je dan bijna evenveel kwijt of meer. en bij G.skill scheelt het ook minimaal in prijs.

Maar ik vraag me wel af of het moederbord het ram ondersteund op 3200 mhz. Ik dacht dat dit nooit een probleem was en dat het atlijd de vraag is of de CPU het ondersteund maar dit weet ik niet zeker.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

G. Skill 14cd is meer om te gebruiken bij overklok. C16D is prima te gebruiken om het RAM in XMP profile hoger te klokken dan 2133MT/s(vaak bij 3200 staat het standaard op 2666MT/s)
pricewatch: G.Skill Ripjaws V F4-3200C16D-16GVKB
van de Vengeance kun je ook de 3000MT/s versie pakken c15

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Tannas31
Grote kans dat ik rond kerst/januari me water koeling voor me pc ga starten en ook overclocking.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Tannas31 schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 22:00:
Grote kans dat ik rond kerst/januari me water koeling voor me pc ga starten en ook overclocking.
als je wil overklokken pak je beter Asus prime pro X470 (nog redelijk betaalbaar)

• Tannas31
Ik zit zelf ook te kijken naar de C16D versie van g.skill maar deze staat niet in de offical lijst van ryzen. Ik denk dat ik ga voor het asus prima moederbord. Vind de steel colour zelf ook best mooi met g.skill ram en wanneer je een side panel hebt en waterkoeling gaat doen wil je het toch graag kunnen zien.

Ik kan alleen niet goed zien of de C16D versie ook supported is door Ryzen scheelt namelijk tog wel wat in prijs.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

in elk geval wel op MSI B450 en Asus X470, en het werkt wel

• Tannas31

volgens een vrij uitgebreide post op overclock.net lijkt het dat mensen hem ook werkend hebben gekregen.
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True