Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Coax aansluiting radio

Pagina: 1
Acties:

• sgouman
  • Registratie: juli 2013
  • Laatst online: 20:14
hallo.

Ik heb heel even een vraagje.
Op onze samsung versterker hebben wij een coax aansluiting waardoor nu de radio komt.
nu gaan wij over naar een ander abbonment en zit radio niet meer via de kabel erbij.

Nu heb ik zo'n antenne aansgloten:

maar dan heb ik geen geluid en hoor ik alleen maar ruis.
Is er een mogelijkheid om toch radio terug te krijgen via een antenne oid.?

• Nielson
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 23:35
Wat voor een receiver gaat het om?

• sgouman
Nielson schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 18:14:
Wat voor een receiver gaat het om?
het gaat om een samsung j7750w
Plaatje van de achterkatn:

• franssnarf
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 07-06 12:59
Als dat plaatje van de anntenne klopt en die van de receiver past dat niet standaard op de aansluiting het zijn bijde male connectors.

Daarnaast verwacht ik dat de receiver enkel digitaal FM ontvangt en niet gaat werken op analoog radio signaal.

• sgouman
franssnarf schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 18:18:
Als dat plaatje van de anntenne klopt en die van de receiver past dat niet standaard op de aansluiting het zijn bijde male connectors.

Daarnaast verwacht ik dat de receiver enkel digitaal FM ontvangt en niet gaat werken op analoog radio signaal.
Wat ik nu heb gedaan is om te testen namelijk:

De kabel die nu in de meterkast naar de samsung loopt eruit gehaald hierdoor viel het radio geluid weg.
Toen in de meterkast de antenne erin gedaan die op de bovenstaande foto staat(aan de kabel die naar de samsung loopt). maar toen kreeg ik het radio geluid niet terug.

• sven5010
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 23:51
Gewoon gebruik maken van een FM lintantenne, dan zou het prima moeten werken. Zie deze link voor een voorbeeld.(https://www.allekabels.nl...ennedraad-lint-radio.html)

• StarWing
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 17:05

StarWing

Huh ?!?

Heb je de zenders opnieuw ingeleerd ? fm via ether en fm via antenne zijn andere frequenties.

Page intentionally left blank.

• Theo74
  • Registratie: augustus 2014
  • Laatst online: 20:25
Heb je opnieuw zenders gezocht?
Radiostations zitten op de kabel op andere frequenties dan via de antenne.

Als 1 hond vecht om een been, dan is hij zeker schizofreen.

• sgouman
dat was het inderdaad.
Bedankt.
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True