Toon posts:

Stotterende internet filmpjes

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• DutchEZmoder
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23-03 12:03
Sinds ik Adobe Premiere Pro CC 2018 op mijn laptop had geïnstalleerd stotteren alle filmpjes die ik online wil bekijken enorm. YouTube, Dumpert enz. Zelfs als de video's voor geladen zijn stottert het beeld. In de standaardweergave gaat het na zo'n 10-20 seconden vanzelf weg, of vaak direct weg als ik het filmpje iets terug spoel. Druk ik op volledig scherm dan gaat het beeld weer stotteren, ook al veranderd de resolutie niet.

Films die al op mijn harde schijf staan hebben dit niet.

Ik merk op dat Google Chrome maar liefst 415-430MB geheugen gebruikt terwijl ik nu alleen dit venster heb geopend waarmee ik dit bericht schrijf.

Maar liefst 10 Chrome taken staan open, na sluiten en openen zijn het er weer 10, hoort dit?

Mijn vraag is, hoe kan ik het stotteren van online filmpjes verhelpen? Dit was eerst niet, pas nadat Premiere dus was geïnstalleerd.

Alle reacties

• DutchEZmoder
Ik merk nu ook op dat er staat dat ~6,2GB van mijn geheugen in gebruik is, van de 7,9GB. Terwijl de processen bij elkaar opgeteld ong. 1GB in beslag nemen. Wat kan dat zijn? Dan is het een geheugen probleem...

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:17
Ik heb vaker gezien dat Adobe op de achtergrond zeer veel geheugen vraagt wat niet in het taakbeheer staat, waardoor andere applicaties last van ondervinden.

Bekijk het geheugengebruik eens met RamMap: https://docs.microsoft.co...nternals/downloads/rammap

Speel ook Airplane Manager en Repeat

• DutchEZmoder
Onbekend schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 17:06:
Ik heb vaker gezien dat Adobe op de achtergrond zeer veel geheugen vraagt wat niet in het taakbeheer staat, waardoor andere applicaties last van ondervinden.

Bekijk het geheugengebruik eens met RamMap: https://docs.microsoft.co...nternals/downloads/rammap
Dankje, ga ik eens doen :)

Net had ik m'n laptop herstart en het geheugen gebruik is rond de 30-40% nu wat normaal is, filmpjes stotteren ook niet meer. Ik zal premiere zometeen eens opstarten en afsluiten en kijken of er wat blijft hangen.

• DutchEZmoder
Oke heel vaag, alles lijkt te zijn verholpen door te herstarten... M'n laptop staat vaak 24/7 aan of in slaapstand. Lekker bezig :P Topic mag worden verwijderd!

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee