Vraag

• LucasPI
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 22-09-2022
Hi Forum,
In mijn opstelling zitten een zestal Foscam camera's, enkele FI9826P's, een FI9900P-v5 en deze FI9821W-v2. Ik gebruik hierbij de 'Foscam app' met iOS 10.3.3 op een iPhone 5. Dit is de app met het blauwe icoon. App, telefoon en camera hebben de laatste beschikbare firmware/patches (voor de FI9821W-v2: system: 1.4.1.10, Application: 2.11.1.120_p3; plug-in: 5.1.0.8).
Na een recente verbetering aan server zijde (neem ik aan), werken vrijwel alle camera's goed met deze app, althans heel veel beter dan een maand of wat geleden waar ik veel problemen had met de verbinding (app gaf 'off' aan waar de camera toch echt 'on' was). Echter, de FI9821W-v2 werkt als enige nog niet goed.

Vraag: heeft iemand een Foscam FI9821W-v2 goed werkend met deze app; zowel in eigen netwerk (LAN) als daarbuiten (WAN)?

Ervaring tot nu toe:
  • Deze camera heeft geen P2P, dus installatie in de nieuwe Foscam app via mijn WAN IP adres en een poort forward naar de FI9821W-v2 op mijn router
  • Ik kan de FI9821W-v2 camera in de app installeren en dan werkt deze ook daadwerkelijk in eerste instantie. Mijn telefoon is dan met WAN verbonden (niet het thuis LAN).
  • Echter, zodra de app een keer gesloten is, werkt de camera niet meer
  • Ook wanneer ik een VPN opzet naar mijn huis werkt het niet
  • Wanneer de telefoon verbonden is met het thuis LAN werkt het wel
  • Dezelfde camera werkt in WAN situatie wel met de vorige "Foscam Viewer" app.
Wat zou ik nog kunnen proberen en/of wat doe ik verkeerd?

Alle reacties

• gnor
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 01-06 16:54
Beetje oud draadje, maar ben benieuwd of iemand al een oplossing heeft?

Ik heb namelijk hetzelfde probleem. De camera is zichtbaar wanneer ik deze nieuw aanmeld in de app, zowel buitenshuis (WAN) als thuis (LAN). Binnenshuis blijft ie ook werken, echter buitenshuis nooit meer na de eerste keer.
Pas wanneer ik de camera verwijder en weer opnieuw toevoeg doet ie het weer (totdat ik de app sluit en weer open, dan wil die niet meer connecten). Thuis (LAN) doet ie het altijd.

Situatie:
-IPhone 8
-Foscam APP (blauw/wit icoon met wolkjes)
-Camera (FI9900P)

Camera heb ik via een port forward in de router beschikbaar gemaakt van buitenaf, met admin wachtwoord op de camera. Dit werkt sowieso altijd in de browser (WAN&LAN) via deze port forward.

Tell me and I'll forget; show me and I may remember; involve me and I'll understand

• LucasPI
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 22-09-2022
Hoe voeg je de FI9900P toe in de app? Middels P2P of via WAN-IP met port forward? Ook zie ik een groot verschil tussen wireless en wired verbinding. Zodra het wireless signaal iets minder is dan 'perfect+' is, lijken problemen te onstaan.
De FI9900P in mijn geval werkt via P2P en dat gaat prima. Als je nu geen P2P gebruikt, is dat wellicht het proberen waard.
Update van het FI9821W-v2 issue: recent overgestapt op een iPhone XS en tot mijn verbazing werkt het nu beter, e.g. na installeren van de camera in de app blijft deze werken. Wel is het dat het opvallend langer duurt voordat ook deze camera de 'on' melding geeft.
Al met al bijft het onduidelijk. Dus sluit ik mij aan bij Gnor: iemand met de echte oorzaak en oplossing?

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee