Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

redox-flowaccu bij ''zonne-energie is achttien jaar op...''

Pagina: 1
Acties:

• rickboy333
  • Registratie: november 2012
  • Laatst online: 17-06 12:02
In dit topic heeft de redactie het over een redox-flowaccu en dat dit princiepe daarop lijkt. Maar een redox flowaccu is totaal wat anders en ik zie in de verste verte niet hoe het lijkt op een redox flowaccu (geen redox, geen tegenstroom ect) Als het ergens op lijkt is het op het princiepen van een wartepomp.

Maar eigenlijk is het heel eenvoudig. De stof norbornadiënen word dankzij een endotherme reactie (heeft energie nodig) gevormd tot quadricyclanen ((norbornadiënen + Energie = quadricyclanen) en vervolgens word door middel van een katalysator de quadricyclanen weer teruggebracht naar norbornadiënen waarbij energie vrijkomt. (quadricyclanen (+Kobaltftalocyanine) = norbornadiënen + energie)

Dus mijn vraag, wat heeft het princiepen te maken/is te vergelijken met een redox flowaccu?

Alvast bedankt _/-\o_

TIME TO UPGRADE !!!

• Olaf
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 18-06 12:09

Olaf

Nieuwscoördinator
Excuses voor de late reactie. De redacteur is twee weken op vakantie dus ik kan de redox-flowaccu-vergelijking niet bij hem checken. Op zich maakt het voor het verdere verhaal niet uit, dus ik haal die passage er uit. Als hij terugkomt kan deze er eventueel met toelichting weer in.

Voor zover ik kan nagaan klopt je uitleg van het principe verder.

nieuws: Onderzoekers: zonne-energie is achttien jaar op te slaan met isomeren

This is the future, people translated as data

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True