Toon posts:

MSI Z68A GD80 V3.0 moederbord boot issue na bios update.

Pagina: 1
Acties:

• Diego27
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21-05 20:04
Na enige jaren geen gebruik gemaakt te hebben van mijn vaste pc, heb ik hem toch maar weer eens uit het stof gehaald en de volgende stappen gedaan:

- Naar windows 10 geupgrade.

- Drivers van MSI geupgrade

- Moederbord geupgrade naar de nieuwste versie en toen begon het probleem.
Gedaan via onderstaande link
https://www.msi.com/Mothe...ort/Z68AGD80_G3#down-bios

Ik heb dit direct gedaan in windows, en achteraf was het beter om dit niet direct in windows te doen, maar dat is nu helaas te laat. Direct na het flashen wat 100% goed ging, dat kon je ook zien in het proces, zag je nadat dit was afgerond dat de pc continu zichzelf reboot. Bios menu komt niet meer in beeld. Daarvoor wordt het boot proces al afgebroken.

Is er enig idee hoe dit op te lossen. Flashen bios etc...

De volgende zaken heb ik al gedaan..

- Power eruit, Battery verwijderd, CMos gecleared (on board met jumper en op achterkant van het moederbord).
- Alle componenten verwijderd behalve de processor. Ook dit zorgde er niet voor dat de pc weer reboot.

Tot nu toe helpt niks en doet de pc alleen het volgende.

Hij start op en heel kort brand de fan en na ongeveer 1 seconde begint dit weer opnieuw en dat blijft zich continu herhalen. Boot menu bios komt niet in beeld.

Is er een mogelijkheid om het bios op een andere manier te flashen. Volgens mij heeft dit moederbord dual bios dus dan zou je toch moeten kunnen booten van het andere bios. Geen idee hoe dit moet. Kan je dit schakelen? Kan het helaas ook niet vinden in de beschrijving.

Ik hoop dat er iemand een goed idee heeft. Alvast dank voor het meedenken. _/-\o_

• popie
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 23:41
lijkt erop dat je aardig de sjaak bent nu. als beide bios chips geflashed zijn nu en er is wat niet goed dan ga je idd niet meer booten. dacht dat die msi bordje automatisch zou moeten overschaken naar de andere als er wat is.

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 26-05 21:24
Dual BIOS LED ,brand deze aan 1 stuk of knippert deze?Of is deze uit?

[Voor 12% gewijzigd door freaky35 op 06-10-2018 13:09]

• daanwth
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 20:32
freaky35 schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 13:06:
Dual BIOS LED ,brand deze aan 1 stuk of knippert deze?
Even kijken inderdaad,

BIOS flashen kun je beter ook niet doen, tenzij je moederbord gerelateerde problemen ervaart. Ze raden het ook af tenzij je .....

iPhone 14 Pro Deep Purple // R5 3600 - X63 - MSI RTX2070S - 16GB-3200 - 2TB SSD - H510 Elite

• Diego27
Ik zie alleen de status leds van cpu branden. De 2 meest linker leds van de rij (bovenaan). Verder lijkt hij helaas niet te komen. Daarna weer een reboot.

• freaky35
als die dual bios led,die bijna onderaan zit niet brand,dan heb je geluk en kan je nog het andere bios waarschijnlijk terug zetten.

https://forum-en.msi.com/index.php?topic=145084.0

Zie poster Jack,die heeft een PDF in zijn signature staan,daarin staat wat je moet doen om het reserve bios terug te zetten,indien je het mobo niet aan de praat krijgt.

[Voor 48% gewijzigd door freaky35 op 06-10-2018 13:24]

• Diego27
En de vraag is hoe doe ik dat met dit moederbord? Heb het helaas nog nergens kunnen vinden online. Ik zie geen jumpers of iets dergelijks op het bord. Dank voor jullie reacties.

• Diego27
Ga sowieso die pdf even bestuderen.

• Diego27
Ik heb even verder gezocht en de .pdf bekeken waarnaar Freaky35 refereert.

Ik loop hier alleen vast

A:When the LED of Dual BIOS repeatedly lights A: When the LED of Dual BIOS repeatedly lights on & off, it means Dual BIOS is working

When the LED remains in dark, Dual BIOS is not working due to the 1s tBIOS is functional and working due to the 1stBIOS is functional and doesn’t need to be rescued

Bij mij brand dus niks en zou je dus zeggen dat de eerste bios zou moeten werken, maar nu is de vraag hoe kom ik daar dan in als hij niet verder boot dan na 1 seconde stoppen en direct weer herstarten?

• Diego27
Ik begin nou sterk te twijfelen of het wel het moederbord is. Als ik de pc opstart dan zie ik direct dat de voeding opstart en dan direct weer uit. Is het niet gewoon de voeding die een issue heeft per toeval.

• popie
Wel ja als je dingen kan uitsluiten ga je gang. geheugen stickje minder of meer, Andere voeding, kan geen kwaad normaal gesproken, Maar waarschijnlijk heb je de bios in puin liggen helaas.

Een programmer voor de winbond chip. En een hete lucht soldeer station heb je waarschijnlijk meer aan om de bios weer te programmeren.

• freaky35
Diego27 schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 16:19:
Ik begin nou sterk te twijfelen of het wel het moederbord is. Als ik de pc opstart dan zie ik direct dat de voeding opstart en dan direct weer uit. Is het niet gewoon de voeding die een issue heeft per toeval.
Je hebt dit gekregen toch, direct na de bios update??.

• Diego27
Ja ik heb het direct na de bios update gekregen en vind 't ook raar als het aan de voeding zou liggen, maar heb vreemdere dingen gezien. Die voeding heb ik zojuist vervangen voor een andere en dat lost het probleem niet op.
Ik blijf het raar vinden dat een bios update aangeeft dat deze 100% goed verloopt en dan alsnog niet werkt. Iemand nog een idee?

• Diego27
Ik heb dit ook al geprobeerd, maar moederbord wil niet booten van usb stick.
https://service.msicomput...AQdetail.aspx?formid=3046

• Diego27
Iemand nog een optie om dit probleem op te lossen? ;)

• popie
weet niet waar je weg komt maar ik heb wel een hete lucht station, en een prgrammer, om de windbond chipjes weer te programmeren.

• Diego27
popie schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 20:39:
weet niet waar je weg komt maar ik heb wel een hete lucht station, en een prgrammer, om de windbond chipjes weer te programmeren.
Ik kom uit de omgeving van Rotterdam? Zou top zijn als we iets kunnen regelen. Thanks voor het aanbod.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee