Na enige jaren geen gebruik gemaakt te hebben van mijn vaste pc, heb ik hem toch maar weer eens uit het stof gehaald en de volgende stappen gedaan:
- Naar windows 10 geupgrade.
- Drivers van MSI geupgrade
- Moederbord geupgrade naar de nieuwste versie en toen begon het probleem.
Gedaan via onderstaande link
https://www.msi.com/Mothe...ort/Z68AGD80_G3#down-bios
Ik heb dit direct gedaan in windows, en achteraf was het beter om dit niet direct in windows te doen, maar dat is nu helaas te laat. Direct na het flashen wat 100% goed ging, dat kon je ook zien in het proces, zag je nadat dit was afgerond dat de pc continu zichzelf reboot. Bios menu komt niet meer in beeld. Daarvoor wordt het boot proces al afgebroken.
Is er enig idee hoe dit op te lossen. Flashen bios etc...
De volgende zaken heb ik al gedaan..
- Power eruit, Battery verwijderd, CMos gecleared (on board met jumper en op achterkant van het moederbord).
- Alle componenten verwijderd behalve de processor. Ook dit zorgde er niet voor dat de pc weer reboot.
Tot nu toe helpt niks en doet de pc alleen het volgende.
Hij start op en heel kort brand de fan en na ongeveer 1 seconde begint dit weer opnieuw en dat blijft zich continu herhalen. Boot menu bios komt niet in beeld.
Is er een mogelijkheid om het bios op een andere manier te flashen. Volgens mij heeft dit moederbord dual bios dus dan zou je toch moeten kunnen booten van het andere bios. Geen idee hoe dit moet. Kan je dit schakelen? Kan het helaas ook niet vinden in de beschrijving.
Ik hoop dat er iemand een goed idee heeft. Alvast dank voor het meedenken.
- Naar windows 10 geupgrade.
- Drivers van MSI geupgrade
- Moederbord geupgrade naar de nieuwste versie en toen begon het probleem.
Gedaan via onderstaande link
https://www.msi.com/Mothe...ort/Z68AGD80_G3#down-bios
Ik heb dit direct gedaan in windows, en achteraf was het beter om dit niet direct in windows te doen, maar dat is nu helaas te laat. Direct na het flashen wat 100% goed ging, dat kon je ook zien in het proces, zag je nadat dit was afgerond dat de pc continu zichzelf reboot. Bios menu komt niet meer in beeld. Daarvoor wordt het boot proces al afgebroken.
Is er enig idee hoe dit op te lossen. Flashen bios etc...
De volgende zaken heb ik al gedaan..
- Power eruit, Battery verwijderd, CMos gecleared (on board met jumper en op achterkant van het moederbord).
- Alle componenten verwijderd behalve de processor. Ook dit zorgde er niet voor dat de pc weer reboot.
Tot nu toe helpt niks en doet de pc alleen het volgende.
Hij start op en heel kort brand de fan en na ongeveer 1 seconde begint dit weer opnieuw en dat blijft zich continu herhalen. Boot menu bios komt niet in beeld.
Is er een mogelijkheid om het bios op een andere manier te flashen. Volgens mij heeft dit moederbord dual bios dus dan zou je toch moeten kunnen booten van het andere bios. Geen idee hoe dit moet. Kan je dit schakelen? Kan het helaas ook niet vinden in de beschrijving.
Ik hoop dat er iemand een goed idee heeft. Alvast dank voor het meedenken.