Toon posts:

Kabellengte van huis naar centrale?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• fmrama
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 20:27
In het verleden is regelmatig kpn aan huis geweest voor metingen nav een bonding aansluiting. Er werd toen een kabellengte cq afstand tot de centrale gemeten van ca 930 meter op beide lijnen. Nu heb ik recent de laatste avm beta versie voor de fritz 7581 geinstalleerd. Deze geeft nu ook de kabellengte. De ene lijn is 786 meter en de andere 708 meter. Welke lengte is nu waarheid?

9 LG black 320wp, SMA 2.5, Daikin 2mvm40, FMTX-N 2,5-2

Alle reacties

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
fmrama schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 12:04:
In het verleden is regelmatig kpn aan huis geweest voor metingen nav een bonding aansluiting. Er werd toen een kabellengte cq afstand tot de centrale gemeten van ca 930 meter op beide lijnen. Nu heb ik recent de laatste avm beta versie voor de fritz 7581 geinstalleerd. Deze geeft nu ook de kabellengte. De ene lijn is 786 meter en de andere 708 meter. Welke lengte is nu waarheid?
De meting door de monteur is een stuk nauwkeuriger. Hij gebruikt dure apparatuur wat daar echt voor gemaakt is ipv een modem/router van 200 euro.

• pjot1
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 22:07

Ik kan alles, moet alleen nog een hoop leren.

• fmrama
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 20:27
:) @pjot1 met zo'n ding is de afstand nog korter denk ik.

9 LG black 320wp, SMA 2.5, Daikin 2mvm40, FMTX-N 2,5-2

• pjot1
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 22:07
fmrama schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 12:37:
:) @pjot1 met zo'n ding is de afstand nog korter denk ik.
Zo'n meetwiel is wel vrij accuraat. Je zou ook een click melding bij het kadaster aan kunnen vragen. Dan kan je de lengte afschalen. :)

Ik kan alles, moet alleen nog een hoop leren.

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:15

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Grappig dat die beta firmware dat aangeeft, ook even geinstalleerd. Ik heb pair bonding en er zit zo'n 40 meter verschil tussen de 2 lijnen. De aangegeven afstand is zo'n 300 meter minder dan de minimaal mogelijk afstand voor mijn lijn. (871m en 918m vs de minimale werkelijke afstand van 1150m)

The skyline was beautiful on fire. All twisted metal stretching upwards. Everything washed in a thin orange haze.

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17:51
Je modem kan ongeveer een schatting maken van de lijnlengte door de demping op de lijn uit te rekenen. Het zou best kunnen dat de lijn 900 meter is, maar de kwaliteit van het koper goed is en je modem iets positiever is. Toch zou ik het resultaat van de monteur aanhouden. Die kunnen soms tot op de meter zien waar mogelijk een storing in de kabel zit.

Vroeger was het met ADSL makkelijk uit te rekenen. Had je een demping van 28dB, dan was de afstand ongeveer 2.8km.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee