Toon posts:

CentOS 7.0 && targetcli/iscsi

Pagina: 1
Acties:

• c-nan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18:30
Ik heb een CentOS 7.0 omgeving, m.b.v. van targetcli heb ik luns aangemaakt en via een client heb ik deze kunnen 'mounten'. So far so good.

Na het rebooten van de CentOS 7.0 omgeving is targetcli zijn configuratie kwijt, wel terug te vinden in /etc/target/backup/saveconfig* maar /etc/target/saveconfig.json is leeg.

Wat ben ik vergeten of wat doe ik fout?

/edit
Ik lijk tegen een bug aangelopen te zijn: https://bugzilla.redhat.com/show_bug.cgi?id=1139441
Zo even controleren..

[Voor 14% gewijzigd door c-nan op 06-10-2018 11:50]

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:36

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Dat is iets wat ik gelijk wilde zeggen voor ik je edit zag. CentOS 7.0 nu gebruiken is niet handig, tenzij je oefent voor je RHCE examen. En tijdens de cursus (als je de klassikale hebt gevolgd iig) wordt dit issue benoemt. Je draait dan targetcli net zo vaak totdat het wel bewaard blijft. Of, je update gewoon naar 7.6 waar dit probleem niet meer voordoet.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• c-nan
Hero of Time schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 14:45:
Dat is iets wat ik gelijk wilde zeggen voor ik je edit zag. CentOS 7.0 nu gebruiken is niet handig, tenzij je oefent voor je RHCE examen. En tijdens de cursus (als je de klassikale hebt gevolgd iig) wordt dit issue benoemt. Je draait dan targetcli net zo vaak totdat het wel bewaard blijft. Of, je update gewoon naar 7.6 waar dit probleem niet meer voordoet.
Ik ben aan het oefenen voor RHCE - zonder cursus. Dus niemand die het mij helaas vertelt :)

Wat bedoel je met:
Je draait dan targetcli net zo vaak totdat het wel bewaard blijft.

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Polat06 schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 14:59:
[...]

Ik ben aan het oefenen voor RHCE - zonder cursus. Dus niemand die het mij helaas vertelt :)
Succes.
Wat bedoel je met:
[...]
Wat valt er niet aan te begrijpen? Je leert het al van kinds af aan. Als je valt wanneer je leert te lopen, sta je weer op en probeer je het opnieuw net zo lang tot je niet meer valt.Targetcli is net zo, uiteindelijk wordt het wel gewoon opgeslagen.

• c-nan
Hero of Time schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 15:07:
[...]

Succes.

[...]

Wat valt er niet aan te begrijpen? Je leert het al van kinds af aan. Als je valt wanneer je leert te lopen, sta je weer op en probeer je het opnieuw net zo lang tot je niet meer valt.Targetcli is net zo, uiteindelijk wordt het wel gewoon opgeslagen.
Het kan toch niet zo zijn dat je tijdens een examen je de opdracht uitvoert, je het reboot en je komt er achter dat je settings weg zijn en dan weer opnieuw begint en dit 10x moet doen?

Ik heb namelijk net alles 5x opnieuw moeten doen en nog na een reboot ben ik alles kwijt.

Wel een raar vergelijking ook, een kind leert van het vallen. Targetcli voert steeds gewoon hetzelfde uit.

Het probleem doet zich dus alleen voor als je vanaf de client een lvm aanmaakt op je iscsi disk. Zolang je geen lvm gebruikt is er niks aan de hand en wiped targetcli zijn config niet.

[Voor 18% gewijzigd door c-nan op 06-10-2018 15:18]

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Nou, dan weet je je oplossing toch? Maar ja, het wordt dan tijdens het examen wat vervelend. Gelukkig zit je niet met 7.0 maar 7.1 te werken als ik het mij goed herinner.
Je moet sowieso tijdens je examen je werk na een reboot controleren. Als de machine niet start, zak je.

• c-nan
Hero of Time schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 16:09:
Nou, dan weet je je oplossing toch? Maar ja, het wordt dan tijdens het examen wat vervelend. Gelukkig zit je niet met 7.0 maar 7.1 te werken als ik het mij goed herinner.
Je moet sowieso tijdens je examen je werk na een reboot controleren. Als de machine niet start, zak je.
This exam and the exam objectives provided here are based on the Red
 Hat® Enterprise Linux® 7.0 version of the exam.
Er staat 7.0, ben benieuwd of dat dan ook zo is.

Ja, nu weet ik het, maar tijdens het openen van dit topic niet. Waarom reageer je zo geïrriteerd?

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Het was niet mijn bedoeling om geïrriteerd over te komen. Was het iig niet tijdens het schrijven ervan. Ik had het geluk tijdens de lessen en examen dat de config bewaard bleef. Hoe ik het precies heb opgelost weet ik niet meer, dat is een beetje afhankelijk van de vragen er omheen. Als je weet in welke situatie de bug zich voordoet, kan je daar omheen werken tijdens het examen.

• c-nan
Hero of Time schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 19:42:
Het was niet mijn bedoeling om geïrriteerd over te komen. Was het iig niet tijdens het schrijven ervan. Ik had het geluk tijdens de lessen en examen dat de config bewaard bleef. Hoe ik het precies heb opgelost weet ik niet meer, dat is een beetje afhankelijk van de vragen er omheen. Als je weet in welke situatie de bug zich voordoet, kan je daar omheen werken tijdens het examen.
Zo kwam het bij mij over, excuses in dat geval.

Het probleem doet zich dus voor wanneer je aan de client kant, lvm gaat doen over je iscsi disk heen. Als dit een opdracht is tijdens het examen vraag ik mij wel af hoe ik er omheen moet werken :P
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee