Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Versterker met ingebouwde streaming of juist zonder?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• gelukkie
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 08:48
Ik ben aan het rondkijken om mijn huidige audioset te gaan upgraden/veranderen. Vanwege de ruimte gaan 2 JBL vloerstaanders en een bijpassende center plaats maken voor stereo boekenplank modellen. Na wat luisteren gaat de voorkeur uit naar 2 monitor audio silver 50 speakers. Lekker compact en mooi geluid. Het laag vul ik voorlopig aan met mijn huidige klipsch subwoofer.

Als versterker heb ik nu een Denon avr-1906 die ik vooral beluister met Spotify en wat eigen muziek rips via een Apple TV 3 (airplay icm iphone/ipad). Nadeel daarvan is het batterijgebruik van de ipad/iphone af en toe stotteren en wellicht ook kwaliteit in het algemeen? Daarnaast is het de vraag of de Denon het meeste uit de Monitor Audio’s gaat halen.

Uiteindelijk wil ik de versterker gaan vervangen door een stereo model met digitale ingangen en sub-out. Types zoals de NAD c328 of c338 lijken perfect (prijs/prestatie met verschil van €100). Het verschil zit in de streaming mogelijkheden (chromecast). Het is mijn idee om zeker 10/15jaar met een versterker te doen. Een alles-in-een apparaat zoals de c338 klinkt ideaal, maar is dat op langer termijn slim? Kijkend naar bijv het stoppen van Spotify connect op oudere apparaten. Of is een versterker zonder streaming zoals de c328 + chromecast audio dus slimmer?

Alle reacties

• blissard
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 10:18
Ik zou niet voldoende vertrouwen hebben in de update-garantie van de versterker om een alles in een apparaat te kopen. Mijn versterkers gaan nu al langer mee dan spotify bestaat (heel veel langer zelfs). Als je nu iets koopt dat connect met huidige technologie, dan is dat over een paar jaar gewoon verouderd. Dan liever een chromecast die je gewoon kunt vervangen voor iets nieuwers.

• Ramon
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 12:42
Als je het gewoon ziet als een handig extraatje voor nu dan is dat natuurlijk prima. Zorg dan dat er nog wel gewoon "klassieke" aansluitingen op zitten zodat je er ook losse apparaten op kan aansluiten...

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Shabbaman
  • Registratie: juli 2005
  • Nu online

Shabbaman

Got love?

Als het goed is neemt de Chromecast de stream van spotify over, dan raakt de batterij van je telefoon of tablet ook verder niet belast. Je zou een simpele NAS kunnen kopen (backups maken is nooit een slecht idee), dan kan je zo je mp3's streamen: https://www.synology.com/...bile/help/DSaudio/Android

Ik heb in de keuken een klein boxje van Teufel staan, dat werkt prima. Als je hun speakers niks vindt (kan ik me voorstellen, ik ben niet zo kritisch), dan bieden ze ook een apparaat aan waarmee je kan streamen via een losstaande versterker. Sonos heeft ook zoiets. Het is alleen wel wat prijzig, je zit zo aan 400 euro.

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

• Linius
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 08-06 10:26
Het mooie aan die C338 is dat er Chromecast ingebouwd zit. Dus zolang Chromecast een ding blijft zit je daarmee wel goed.

In de toekomst zou je altijd nog eens kunnen kijken naar een losse streamer natuurlijk.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Videopac
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 11:13
Die digitale standaarden ontwikkelen zich snel. Afgezien van een open-source omgeving zoals Squeezebox, Volumio, Moode etc. is er geen grote kans dat toekomstige streamingdiensten ondersteund gaan worden of zelfs de huidige streamingdiensten goed ondersteund blijven worden. Vergelijk het met "smart"-televisies waar na een jaar de Netflix app niet meer werkt.

Overigens heeft NAD net een nieuwe versterker uitgebracht die aan je wensen lijkt te voldoen, de D 3045:
https://nadelectronics.co...id-digital-dac-amplifier/

OPNsense (Odroid H2), OpenWrt (Netgear R7800), DS918+ 4x8TB WD RED, SB Touch, Odroid C2, Pi-Hole (Le Maker Banana Pi Pro)

• gelukkie
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 08:48
Dank voor alle reacties! Die nieuwe NAD had ik nog niet gezien. Erg interessant! Lijkt wat krachtiger dan de c338/c228 en natuurlijk compact met alle aansluitingen die ik nodig heb. Nu afwachten hoe de 3 zich in prijs gaan verhouden. Puur op specificaties en los van streaming lijkt de D3045 het te winnen van de C238/c338.

• ransbal
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 07-06 16:39
Ik heb nu meer dan een jaar een C338 en ben er erg blij mee. Het vermogen is ruim voldoende om een paar CDM7NT's aan te sturen zonder het idee te hebben vermogen te kort te komen. Ik kan ook geen koffiedik kijken vwb firmware updates voor de ingebouwde Google Cast maar gezien de populariteit van Google Cast maak ik mij daar niet zo veel zorgen over. Naast Google Cast en Spotify Connect is DNLA een dikke plus om te kunnen streamen vanaf een NAS met bv PLEX. Ook ROON is volledig compatible.

Als het budget het toe laat, is een C368 wellicht een beter model met meer vermogen én de mogelijkheid tot upgrades middels MDCC modules waaronder een bluesound module.. In eerste instantie zou je dan nog kunnen volstaan met een Google Cast Audio als de grenzen van het budget opgezocht worden.

Een advies; ga eerst luisteren of de combinatie met de gewenste luidsprekers wel iets is dat bij jouw gehoor past.

• Videopac
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 11:13
gelukkie schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 17:49:
Dank voor alle reacties! Die nieuwe NAD had ik nog niet gezien. Erg interessant! Lijkt wat krachtiger dan de c338/c228 en natuurlijk compact met alle aansluitingen die ik nodig heb. Nu afwachten hoe de 3 zich in prijs gaan verhouden. Puur op specificaties en los van streaming lijkt de D3045 het te winnen van de C238/c338.
In het VK is de prijs £600, daar vergelijkbaar met de C338.
Volgens mij heeft de D3045 Hypex eindversterkers en die zijn erg goed. Gezien je wensen zou ik zeker voor een D3045 gaan.

OPNsense (Odroid H2), OpenWrt (Netgear R7800), DS918+ 4x8TB WD RED, SB Touch, Odroid C2, Pi-Hole (Le Maker Banana Pi Pro)

• PageFault
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 06-06 23:14
Wanneer streaming toch belangrijk voor je is, kun je bijv. voor de BlueSound Powernode 2 kijken. Die vervangt mijn NAD C356BEE met ingebouwde MT-2 + NAD C272 op al bijna 2 jaar.

• Yalopa
  • Registratie: maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Persoonlijk zou ik nieuwerwetse dingen zoals spotify / AirPlay / chromecast uit m’n versterker houden. Zelf stream ik m’n AirPlay stream naar een NAD versterker via een apple tv en een airport express. De NAD gaat al 20 jaar mee en ik hoop er eerlijk gezegd nog 20 jaar mee te doen. Dat er onderweg al eens een streaming device vervangen of geüpgrade wordt heeft op die manier geen impact op de rest van m’n set. Ik heb overigens ook een DAC en een phono preamp aangesloten op die versterker. Beide zijn latere uitbreidingen.

You don't need eyes to see, you need vision

• PageFault
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 06-06 23:14
Je hebt gelijk: streaming technologie raakt veel sneller achterhaalt dan versterker technologie. Zo'n chromecast geval kost geen pepernoot en als hij over 5 jaar niet meer mee kan met wat dan qua technologien courant is, dan koop je weer een nieuw model.
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True