Hallo allemaal,
Ik ben al een tijdje van plan om een leuke gaming desktop te bouwen, en die tijd is nu eindelijk aangebroken. Ik ben echter niet heel ervaren in het bouwen van PC's, maar heb mijn best gedaan om een beetje acceptabel lijstje samen te stellen. Ik heb nog wel een paar vragen hierover die ik hoop dat jullie kunnen beantwoorden. Maar eerst het vragenlijstje:
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik ga er vooral mee gamen. Ik wil graag recente games op hoge graphics vlekkeloos willen spelen. Op het moment nog op 1080p, maar binnenkort wellicht 1440p. FPS wil ik minimaal op 60, het liefst zo hoog mogelijk natuurlijk
Wat mag het systeem gaan kosten?
Assemblage ga ik zelf doen. Ik hoop rond de €1300 uit te komen (mag ietsjes meer zijn).
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Toetsenbord en muis neem ik voor nu mee. Ook heb ik al een monitor: https://tweakers.net/pric...rasharp-u2414h-zwart.html
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb wat onderzoek gedaan en ben uitgekomen op de GTX 1070 Ti Gaming videokaart. De variant van Asus spreekt me het meest aan omdat die ook het stilste en zuinigst uit verschillende tests is gekomen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Zoals hierboven beschreven, kwa videokaart heb ik graag de Asus ROG Strix GTX 1070 Ti Gaming.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het liefst een build die niet al te veel geluid maakt. Ook wil ik graag wat proberen met RGB, dus daar heb ik een paar componenten op uitgekozen (case en RAM).
Ga je overklokken?
Nee, dat is voor nu boven mijn pet
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik zou graag met jullie checken of ik zo een goede build heb gemaakt. Ik heb ook nog een paar vragen over specifieke componenten. Die zal ik onderaan de post zetten. Nu eerst het lijstje:
Specifieke vragen:
Ik ben al een tijdje van plan om een leuke gaming desktop te bouwen, en die tijd is nu eindelijk aangebroken. Ik ben echter niet heel ervaren in het bouwen van PC's, maar heb mijn best gedaan om een beetje acceptabel lijstje samen te stellen. Ik heb nog wel een paar vragen hierover die ik hoop dat jullie kunnen beantwoorden. Maar eerst het vragenlijstje:
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik ga er vooral mee gamen. Ik wil graag recente games op hoge graphics vlekkeloos willen spelen. Op het moment nog op 1080p, maar binnenkort wellicht 1440p. FPS wil ik minimaal op 60, het liefst zo hoog mogelijk natuurlijk

Wat mag het systeem gaan kosten?
Assemblage ga ik zelf doen. Ik hoop rond de €1300 uit te komen (mag ietsjes meer zijn).
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Toetsenbord en muis neem ik voor nu mee. Ook heb ik al een monitor: https://tweakers.net/pric...rasharp-u2414h-zwart.html
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb wat onderzoek gedaan en ben uitgekomen op de GTX 1070 Ti Gaming videokaart. De variant van Asus spreekt me het meest aan omdat die ook het stilste en zuinigst uit verschillende tests is gekomen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Zoals hierboven beschreven, kwa videokaart heb ik graag de Asus ROG Strix GTX 1070 Ti Gaming.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het liefst een build die niet al te veel geluid maakt. Ook wil ik graag wat proberen met RGB, dus daar heb ik een paar componenten op uitgekozen (case en RAM).
Ga je overklokken?
Nee, dat is voor nu boven mijn pet

Wat verwacht je van ons?[i]
Ik zou graag met jullie checken of ik zo een goede build heb gemaakt. Ik heb ook nog een paar vragen over specifieke componenten. Die zal ik onderaan de post zetten. Nu eerst het lijstje:
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | AMD Ryzen 5 2600X Wraith Boxed | € 215,- | € 215,- |
1 | MSI B450 Tomahawk | € 109,- | € 109,- |
1 | Asus ROG Strix GTX 1070 Ti Gaming Advanced | € 487,99 | € 487,99 |
1 | Phanteks Eclipse P400S Tempered Glass Zwart | € 81,99 | € 81,99 |
1 | Gelid Solutions Tranquillo Rev.4 version B | € 25,05 | € 25,05 |
1 | Corsair Vengeance RGB Pro CMW16GX4M2C3000C15 | € 169,50 | € 169,50 |
1 | Seasonic Focus Plus 550 Gold | € 79,95 | € 79,95 |
1 | Samsung 860 EVO 500GB | € 88,- | € 88,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.256,48 |
Specifieke vragen:
- Wat vinden jullie van de voeding? Levert die genoeg, of kan ik beter een wat sterkere voeding nemen? En wat houdt modular in, en wil ik dat?
- Een Nvidia videokaart en AMD CPU, kan dat wel?
- Wat vinden jullie van het moederbord? Geschikt voor deze setup? Ik weet niet zo goed waar ik bij een moederbord op moet letten.
- Ik zat nog te twijfelen om ook een HDD er in te hangen. Echter heb ik natuurlijk de games het liefst op de SSD staan voor snelle laadtijden, dus waar heb ik dan eigenlijk nog een HDD voor? (Ik heb geen berg foto's ofzo).
- Ben ik nog een of ander belangrijk component vergeten???