Vraag

• DeadMetal
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01-06 21:01
Ik ben binnen enige tijd toe aan een nieuwe smartphone. Mijn oude draait op LineageOS 14.1 en die heeft een fantastische functie, namelijk dat je kan instellen dat een app maximaal 1x een notificatie mag doen in een bepaalde tijdspanne, bijv. 1x per minuut of 1x per 5 minuten. Een verademing voor bij drukke Whatsapp groupschats of voor die mensen die na elke 3 woorden getypt te hebben weer op verzenden drukken, en je telefoon (zonder die functie) minutenlang regelmatig aan het trillen zou zijn.

Voor zover ik weet heeft Android die functie niet standaard ingebakken? Althans, op de Nokia van m'n vrouw met Android 8.1 kan ik het nergens vinden.

Bij een nieuwe smartphone blijf ik (bijv. i.v.m. garantie) liever zo lang mogelijk bij het stock OS totdat hij eenmaal geen updates meer krijgt, dan schakel ik evt. over naar een custom rom.

Kan iemand me vertellen of Android deze functie tegenwoordig standaard ingebouwd heeft, welke merken die functionaliteit zelf toevoegen, en of het via bepaalde apps (zonder root) ook geregeld kan worden?

Beste antwoord (via DeadMetal op 08-10-2018 13:08)

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:04

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
DeadMetal schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 10:23:
Een Motorola Moto X Play met LineageOS 14.1 (Android 7.1.2). De functie zit onder Instellingen -> Meldingen -> ~~~[kies een app] -> Minimale tijd tussen meldingsgeluiden

Heb je dat ook in 15.1?

/edit: hmm, het lijkt iets van Android 7 te zijn, verwijderd in Android 8: https://www.reddit.com/r/...on_to_set_a_time_between/
Nee, dat zit er helaas niet meer in in 15.1.

Alle reacties

• DeadMetal
Iemand?

• mb1234
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22-01 18:11
Nee dit is niet mogelijk.
Ik durf ook niet te zeggen of en welke roms het eventueel ondersteunen.

• rens-br

rens-br

@DeadMetal voor zover ik weet is dat inderdaad geen standaard functie in Android en ik gebruik zelf ook LineageOS (15.1) en daar kan ik die functie ook niet terugvinden.

Welke telefoon en rom heb je precies?

Overigens mag je garantie niet verlopen wanneer je het toestel root / een custom ROM installeert: nieuws: Garantie telefoons mag niet vervallen bij root of jailbreak.

• DeadMetal
Een Motorola Moto X Play met LineageOS 14.1 (Android 7.1.2). De functie zit onder Instellingen -> Meldingen -> [kies een app] -> Minimale tijd tussen meldingsgeluiden

Heb je dat ook in 15.1?

/edit: hmm, het lijkt iets van Android 7 te zijn, verwijderd in Android 8: https://www.reddit.com/r/...on_to_set_a_time_between/

[Voor 37% gewijzigd door DeadMetal op 08-10-2018 10:31]

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!

• rens-br

rens-br

DeadMetal schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 10:23:
Een Motorola Moto X Play met LineageOS 14.1 (Android 7.1.2). De functie zit onder Instellingen -> Meldingen -> ~~~[kies een app] -> Minimale tijd tussen meldingsgeluiden

Heb je dat ook in 15.1?

Nee, dat zit er helaas niet meer in in 15.1.

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14:14
Out-of-the-box gedacht: dat soort groepen mute ik gewoon.

• DeadMetal
Ik ook, het gaat mij met name om individuele chats.

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:01

Nakebod

Nope.

Zet in Whatsapp zelf de notificaties de ringtone op stil/geen of hoe dat ook precies heet. Via een app zoals bijvoorbeeld Light Flow regel je de notificaties.
In het geval van Light Flow: Stel je de notificatie voor Whatsapp (Of per groep) in, en bij het tabblad Sounds heb je de optie "Stop too many notifications". Daar stel je de gewenste tijd in waarin hij geen nieuwe melding moet maken.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee