Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Witregel tussen quote

Pagina: 1
Acties:

• WhatsappHack
  • Registratie: mei 2011
  • Niet online
Hoi!

Ik weet eigenlijk niet of het een bug of intended-behaviour is, maar ik zie het als een kleine bug.
Waarom kan je geen (extra) witregel plaatsen direct voor en na een quote op de frontpage?

Je kan overal extra witregels plaatsen, behalve bij een quote.
Om uit te beelden wat ik bedoel, onder deze tekst kan ik extra witregels plaatsen (maximaal 2, al het andere wordt genegeerd):

kijk maar, dat werkt.

en er onder een witruimte maken kan ook.

Maar als je hetzelfde doet nét voor een quote of direct erna: dat gaat niet, dan kan je geen extra witregel maken en geldt die limiet van 2 niet. Die is gewoon 0. Dan blijft de tekst dus altijd staan waar het is. Vooral vóór een quote ervaar ik dat zelf als storend. Erna boeit niet zo heel veel, dat wordt ook best mooi uitgelijnd. Maar ik vind het raar om een paragraaf niet af te sluiten met een witregel.

Voorbeeld:
Hier begint mijn tekst en eronder zitten 2 witregels, net als het voorbeeld hierboven.
Maar hier staat een quote, met daaronder weer 2 witregels - en dan werkt het niet
Waarvan akte, zoals je ziet blijven er dan opeens geen witregels meer over. (Of nouja... een hele kleine. En hier valt het effect wel mee (al zou ik ook hier een extra regel vóór de quote en gewoon uitlijning naar links zoals de rest van de tekst wel kunnen waarderen :P), maar op de FP staat het wel erg dicht op elkaar; wat waarschijnlijk ook de reden is waarom je nog sneller de neiging krijgt om te proberen een extra witregel toe te voegen.)

Niet echt een probleem hoor, ik was gewoon benieuwd waarom dat is - vind het esthetisch niet bepaald mooi ogen. :)

[Voor 4% gewijzigd door WhatsappHack op 06-10-2018 00:02]

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

• Dirk
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 23:53

Dirk

Coördinator Frontpagemoderatie

?

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

• WhatsappHack
  • Niet online
Dat is een leuke work-around voor hier, maar die bb-codes werken allemaal niet op de FP :P

[Voor 38% gewijzigd door WhatsappHack op 07-10-2018 03:09]

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

• Hero of Time
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 17:09

Hero of Time

Moderator NOS

There is only one Legend

Er is recentelijk een nieuwe parser in gebruik genomen om juist die verschillen op te lossen. Is het nu nog steeds niet te gebruiken?

Commandline FTW | Tweakt met mate

• Zeehond
  • Registratie: juni 2015
  • Niet online

Zeehond

Frontpage Admin & PowerMod / Mod WG

Seal with it!

Hero of Time schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 12:06:
Er is recentelijk een nieuwe parser in gebruik genomen om juist die verschillen op te lossen. Is het nu nog steeds niet te gebruiken?
br werkt idd niet met de frontpage net als een aantal andere tags.

Wellicht dat de patser nu hetzelfde is, maar niet alle tags die op het forum zijn geïmplementeerd zijn ook op de frontpage geïmplementeerd? Maar daar kan een devver denk ik meer over zeggen

Select * from fish

• Hero of Time
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 17:09

Hero of Time

Moderator NOS

There is only one Legend

Dat zal @crisp dan zijn, aangezien hij die parser heeft geschreven.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• crisp
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 00:27

crisp

Devver

Pixelated

Het is zeker niet de bedoeling om overal alle tags beschikbaar te maken. Het probleem met witruimte om quotes is m.i. meer een stilistische kwestie. Ik zal nog eens kijken naar de styling daarvan buiten het forum :)

Intentionally left blank

• crisp
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 00:27

crisp

Devver

Pixelated

Ik heb nog even gekeken naar de frontpage styling, maar ik vind het eigenlijk helemaal niet zo dicht op elkaar staan (tenzij je compact of cozy gebruikt). Daarbij is het zowel op de frontpage als op het forum visueel afwijkend waardoor je sowieso al een 'afscheiding' krijgt tov de rest van de tekst.

Ik zie dus ook niet echt een reden om hier een aanpassing aan te doen. Verder is dit vziw ook niet veranderd met de introductie van de nieuwe RML parser.

Intentionally left blank

• WhatsappHack
  • Niet online
@crisp Sorry voor de vertraging. ;)
Ik heb eens gekeken en hij stond op Compact. Ik heb hem even op Normaal gezet, buiten dat het nu lijkt op de weergave van een seniorentelefoon (:P) lijkt het geen enkele invloed te hebben op de quote-weergave, die gaan niet verder uit elkaar staan ofzo.

Het is inderdaad een kwestie van smaak I guess. Ik vind het niet zo mooi als verschillende "paragrafen" (so to say) bij elkaar gedrukt worden.
Wat ik visueel bedoelde is zo:

1 = Hoe het er nu uitziet. En bedenk me net dat het er nog erger uitziet als er niet nog een witregel voor de afsluitende regel van de paragraaf zou staan (zoals bijvoorbeeld de Lorem dicksum cursus verdompii regel.) Dan is het echt één doorlopend stuk tekst met enkel die grijze bar en iets andere uitlijning.

2 = Wat me een stuk mooier lijkt en imho het beste

3= Een alternatieve optie waarbij er zowel boven als onder een quote meer witruimte wordt toegestaan.

Enfin, ik snap wel als er niets meer wordt gedaan of het niet als probleem wordt gezien - smaken verschillen ook natuurlijk en 't zijn maar details. :P Misschien is het nog af te vangen met custom CSS, dan ziet het er voor mij in ieder geval wel wat "cleaner" naar smaak uit :)

In ieder geval bedankt voor het kijken!
En dan kan het topic dicht lijkt me. :)

• Toxic_Dreams
  • Registratie: september 2016
  • Laatst online: 21-06 00:44
Dit had ik zelf ook inderdaad, dus ik volg je wel. Heb dit inderdaad simpelweg opgelost met custom CSS, bij mij ziet het er op het moment dus zo uit ( zoals jouw versie 2 ):

( wel een donkere style ).

[Voor 5% gewijzigd door Toxic_Dreams op 17-10-2018 19:03]

• WhatsappHack
  • Niet online
Toxic_Dreams schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 19:02:
Dit had ik zelf ook inderdaad, dus ik volg je wel. Heb dit inderdaad simpelweg opgelost met custom CSS, bij mij ziet het er op het moment dus zo uit ( zoals jouw versie 2 ):

[Afbeelding]

( wel een donkere style ).
Ah, nice! Gelukkig niet de enige dan, hehe :P
Ziet dat er ook zo uit op de frontpage, waar het het ergste is ;), of heb je dat enkel voor het forum gedaan?
Donker is sowieso beter! Als 't voor de frontpage werkt: care to share? :)

[Voor 12% gewijzigd door WhatsappHack op 18-10-2018 04:40]

• Toxic_Dreams
  • Registratie: september 2016
  • Laatst online: 21-06 00:44
WhatsappHack schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 04:38:
Ah, nice! Gelukkig niet de enige dan, hehe :P
Ziet dat er ook zo uit op de frontpage, waar het het ergste is ;), of heb je dat enkel voor het forum gedaan?
Donker is sowieso beter! Als 't voor de frontpage werkt: care to share? :)
Daar ziet het er zo uit:

Punt is alleen een beetje, sommige mensen schrijven een reactie / opmerking boven een quote. Wanneer je daar dus een grote witruimte boven plaatst, ziet dat er ook weer vreemd uit. Ben dit bij de reacties ook nog iets beter aan het stylen.

Werkt voor bijna de gehele website, heb nog enkele punten die ik echt nodig aan moet pakken, maarja, tijd :+
Het was sowieso al mijn intentie om 'm als ie af was te posten op het forum, maar ik wil 'm best nu alvast posten hoor, als je er maar mee kan leven dat nog niet alles is gedaan ;)
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True