Hoi!
Ik weet eigenlijk niet of het een bug of intended-behaviour is, maar ik zie het als een kleine bug.
Waarom kan je geen (extra) witregel plaatsen direct voor en na een quote op de frontpage?
Je kan overal extra witregels plaatsen, behalve bij een quote.
Om uit te beelden wat ik bedoel, onder deze tekst kan ik extra witregels plaatsen (maximaal 2, al het andere wordt genegeerd):
kijk maar, dat werkt.
en er onder een witruimte maken kan ook.
Maar als je hetzelfde doet nét voor een quote of direct erna: dat gaat niet, dan kan je geen extra witregel maken en geldt die limiet van 2 niet. Die is gewoon 0. Dan blijft de tekst dus altijd staan waar het is. Vooral vóór een quote ervaar ik dat zelf als storend. Erna boeit niet zo heel veel, dat wordt ook best mooi uitgelijnd. Maar ik vind het raar om een paragraaf niet af te sluiten met een witregel.
Voorbeeld:
Hier begint mijn tekst en eronder zitten 2 witregels, net als het voorbeeld hierboven.
), maar op de FP staat het wel erg dicht op elkaar; wat waarschijnlijk ook de reden is waarom je nog sneller de neiging krijgt om te proberen een extra witregel toe te voegen.)
Niet echt een probleem hoor, ik was gewoon benieuwd waarom dat is - vind het esthetisch niet bepaald mooi ogen.
Ik weet eigenlijk niet of het een bug of intended-behaviour is, maar ik zie het als een kleine bug.
Waarom kan je geen (extra) witregel plaatsen direct voor en na een quote op de frontpage?
Je kan overal extra witregels plaatsen, behalve bij een quote.
Om uit te beelden wat ik bedoel, onder deze tekst kan ik extra witregels plaatsen (maximaal 2, al het andere wordt genegeerd):
kijk maar, dat werkt.
en er onder een witruimte maken kan ook.
Maar als je hetzelfde doet nét voor een quote of direct erna: dat gaat niet, dan kan je geen extra witregel maken en geldt die limiet van 2 niet. Die is gewoon 0. Dan blijft de tekst dus altijd staan waar het is. Vooral vóór een quote ervaar ik dat zelf als storend. Erna boeit niet zo heel veel, dat wordt ook best mooi uitgelijnd. Maar ik vind het raar om een paragraaf niet af te sluiten met een witregel.
Voorbeeld:
Hier begint mijn tekst en eronder zitten 2 witregels, net als het voorbeeld hierboven.
Waarvan akte, zoals je ziet blijven er dan opeens geen witregels meer over. (Of nouja... een hele kleine. En hier valt het effect wel mee (al zou ik ook hier een extra regel vóór de quote en gewoon uitlijning naar links zoals de rest van de tekst wel kunnen waarderenMaar hier staat een quote, met daaronder weer 2 witregels - en dan werkt het niet

Niet echt een probleem hoor, ik was gewoon benieuwd waarom dat is - vind het esthetisch niet bepaald mooi ogen.

[Voor 4% gewijzigd door WhatsappHack op 06-10-2018 00:02]
Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)