Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisje1983
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22:31
Iemand hier een oplossing voor?

Bij mij heeft android-besturingssysteem in de laatste dagen van september ook eventjes 2.6 GB data verbruikt, en toen was de bundel was op.

Nog nooit gehad, ik houd altijd over. Bij mij staat eigenlijk alles op alleen wifi, en apps upgraden doe ik handmatig, google cloud doe ik niet aan, alles gaat met wifi naar de nas. Ik heb geen nieuwe android update gehad (ik heb een moto g5 plus ) Ik ben er inmiddels achter dat de data die android-besturingssysteem verbruikt een verzameling is.

Deze maand na 1 dag weer 10 procent van de nieuwe bundel verbruikt.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisje1983
Ik heb mijn telefoon (foto video muziek) en Google drive leeg gegooid, en toch vandaag heeft android besturingssysteem weer 200 MB verbruikt tot nu toe. Het valt mij op dat het alleen gebeurt met mobiel netwerk en niet met wifi.

Op wifi heeft android besturingssysteem vanaf 8 september tot en met nu 56 MB verbruikt.

Gister nog eens alle instellingen na gelopen maar niks te vinden.

Zou bijna denken dat een andere partij mijn telefoon data ophaalt, op wifi kunnen ze hem niet vinden maar dat zal wel niet.

[ Voor 7% gewijzigd door Chrisje1983 op 06-10-2018 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:10

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Om welke telefoon gaat het en zit er niet een hoop zooi op van de fabrikant?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisje1983
Moto G5 plus, opzich niet heel veel zooi standaard bij Moto.

Het is ook pas sinds september. Ik kon eerder rond met een bundel van 1000 MB, tegenwoordig heb ik 3000 MB die ik tot nu toe nooit opkreeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:10

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ah, toevallig, die heb ik ook. Die heb ik zelfs 2 (prive en zakelijk) :)

Had op een gegeven moment ook zoiets kan ik me herinneren. Maar dat was met een softwareupdate opgelost iirc.
Maar een paar GB verstoken in 1 dag is wel heel gortig, dat klopt niet.

[ Voor 16% gewijzigd door The Eagle op 06-10-2018 20:04 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisje1983
Heel apart, het blijft doorgaan ook via VPN server van thuis. Ik ga de telefoon een factory reset geven en geen backup terug zetten en stap voor stap apps opnieuw installeren. Eens kijken of dat wat uithaalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incognitum
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 29-04 16:42
En wat zegt het datagebruik van Android? Daar staat precies welke app welke hoeveelheid data verbruikt heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binkie88
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 28-04 11:39
Is je VPN niet lastig aan het doen? Die wordt volgens mij ook toegevoegd onder android systeem bij datagebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisje1983
Nou mijn adsl upload thuis is 1 mb dus mijn data over de vpn thuis is niet snel. Het data verbuik onder android zegt Android-besturingssysteem 500 mb vanaf 4 okt, vorige maand 2,5 GB en als ik er op klik krijg ik een hele verzameling proces namen waar individueel helaas niet het verbruikte aantal data bij staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisje1983
Nou ik heb mijn hele google account gewiped behalve de contakten, wat een pokkewerk. En de telefoon een reset gegeven vanuit android en daarna een hard reset vanuit de bootloader. We zullen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-04 18:21

Alexo

groots met een zachte o

Kan je dit dataverbruik ook terugvinden in de verbruiksspecificaties bij je provider?

🖥️ i5 3550/GTX960/16GB 📱Xiaomi Mi Mix 2S 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisje1983
Dat zou ik nog eens kunnen bekijken, wel erg benieuwd naar.

Ik ben intussen na een hoop uurtjes uitzoeken en instellen helemaal google-loos op mijn telefoon, alles van google inclusief account en google play store heb ik uitgezet en verwijderd. En daarna ben ik de telefoon weer gaan in richten zoals ik hem wil. De foto's syncte hij voorheen al met mijn nas dus google drive heb ik nooit nodig gehad, nu synct mijn telefoon ook de agenda en contacten met de nas en eigenlijk moet ik zeggen wat gaaf dit, mijn bestanden en contacten en agenda staan altijd veilig thuis en ik heb geen google meer die over mijn schouder meekijkt en precies bijhoudt wat ik doe + de telefoon is super snel.

Eigenlijk moet ik nu nog een custom firmware installeren waarin helemaal niks google zit, al weet ik niet of ik dan nog online kan bankieren en met ideal betalen want ik moest helaas de playstore even installeren en mijn google account invullen om de online bankier app te downloaden want die staat niet in alternatieve appstore's helaas. Ik gebruik nu apkpure en F-droid als appstore's.

Wat ik nu wel mis is een backup van zoals de telefoon is, daarmee bedoel ik alle geinstalleerde apps en instellingen van de apps en de telefoon etc, dat werkte mooi met google en daar heb ik met de nas nu nog geen oplossing voor. Dat wordt het volgende wat ik nog moet uitzoeken.

[ Voor 24% gewijzigd door Chrisje1983 op 08-10-2018 00:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisje1983
Even te vroeg gejuicht :( ook zonder google account+apps wordt er flink data verbruikt door android-besturingssysteem. Vanaf 6 okt 23:00 tot nu (ongeveer 24 uur) 168 MB! Dat is een hele hoop.

Ik begin mij nu toch af te vragen of het niet de vpn connectie is met mijn nas zoals voorgelegd door binkie88, al gebruik ik die alleen om domoticz in te komen en de camera's te bekijken op synology surveillance.

Ik ga weer een dagje testen zonder vpn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1111801

Chrisje1983 schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 01:18:
Even te vroeg gejuicht :( ook zonder google account+apps wordt er flink data verbruikt door android-besturingssysteem. Vanaf 6 okt 23:00 tot nu (ongeveer 24 uur) 168 MB! Dat is een hele hoop.

Ik begin mij nu toch af te vragen of het niet de vpn connectie is met mijn nas zoals voorgelegd door binkie88, al gebruik ik die alleen om domoticz in te komen en de camera's te bekijken op synology surveillance.

Ik ga weer een dagje testen zonder vpn.
Waar draait de VPN server op? Als het de Synology is, of een ander Linux apparaat, kun je met wireshark of tcpdump kijken wat de telefoon precies doet qua verkeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisje1983
Oké dat is een goeie, een synology inderdaad. Kan ik dat als package van een derde partij installeren? Toch blijft het raar dat als het inderdaad via VPN is dat ik zoveel data ontvang, ik kwam nooit door de bundel heen en ja toevallig heb ik vanaf september pas de VPN draaien op de synology. Dat is ook de maand dat het hoge data verbruik is begonnen, en dat met een 1 mbit upstream ADSL verbinding.

Om op een vorige vraag te antwoorden: ik kan mijn mobiele data gegevens helaas niet inzien bij de provider.
Pagina: 1