Op zich is daar je proefperiode voor. Ik heb in de afgelopen paar jaar meerdere collega's binnen de 6 maanden proeftijd die hier normaal is een andere/interessantere baan zien vinden, en had bij m'n vorige baan dan weer een collega die ontslag genomen had en vervolgens in de proefperiode van zijn nieuwe baan besloot dat hij liever terug kwam.
De tijd dat je van je 22e tot je pensioen bij dezelfde firma blijft is redelijk voorbij, en zolang je niet elke 5 maanden (of elke 1,5 jaar) jobhopt ziet het er niet raar uit op je CV om 1 keer zo'n switch te maken.
Je kan sowieso op gesprek gaan en kijken of het daadwerkelijk zo goed klinkt

.
@
Anoniem: 472287 Of het sociaal is.. voor mijn gevoel eigenlijk niet, maar ik heb contact gehad met een aantal mensen die meer aan de bedrijfskunde-kant dan aan de technische kant van bedrijven zaten (verkoop/directiemensen) die als puntje bij paaltje komt hun collegae/werknemers ook vooral als werkpaarden en nummertjes zagen. Heel veel medelijden heb ik niet met ze, tenzij het een klein bedrijfje is waar je duidelijk op dit moment nog meer tijd en geld kost dan je oplevert.
In de ideale wereld zijn we allemaal aardig voor en houden we rekening met elkaar, maar management-mensen hebben door de bank genomen vaak toch een meer economisch-liberale insteek dan een sociale.
[Voor 35% gewijzigd door Tarin op 05-10-2018 21:38]