Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• Chris-1992
  • Registratie: maart 2018
  • Laatst online: 08-06 18:36
Dag Tweakers,

Ik heb een laptopje hier dat bij het aanzetten heel even met de ventilator blaast en dan niks meer doet.
Blijft zwart scherm geven, lampje batterij licht op en lampje dat hij aanstaat ook.

Ik geraak niet in de bios, of krijg geen geluid tonen.
Heb alles eruit gehaald:
HDD, RAM, batterij & bios batterij.
Zelfs dan bij het opstarten is het heel even de ventilator die draait en voor de rest niks.
Geen geluid, geen beeld.
Ik heb ook getest met extern beeldscherm ook zonder succes.

Vermoedelijk moederbordje stuk? of zie ik iets over het hoofd.

Alvast bedankt!

Groetjes,

[Voor 7% gewijzigd door Chris-1992 op 05-10-2018 20:49]

Beste antwoord (via Chris-1992 op 07-10-2018 20:27)

• Veng7
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 13-06 12:38
Ik zou ook aan het mobo denken.
Ik neem aan dat de piepjes ook uitblijven?
https://www.computerhope.com/beep.htm

Weet veel niet, daarom slechts garantie tot op de stoep ;-) Vraag je niet af of je opslagmedium defect kan raken, maar vraag je af wanneer dat zal gebeuren! En dan?

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!

• Veng7

Weet veel niet, daarom slechts garantie tot op de stoep ;-) Vraag je niet af of je opslagmedium defect kan raken, maar vraag je af wanneer dat zal gebeuren! En dan?

• Chris-1992
Veng7 schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 12:48:
Inderdaad, geen geluidjes :)

• Veng7
Dan vrees ik het ergste (al weet je maar nooit want net als mensen zijn ook computers rare dingen)
Als je echter zou weten hoe de interne verbindingen in een mobo gemaakt worden en hoeveel er dat zijn ben je verbaasd dat het überhaupt ooit werkt.

• Chris-1992
Veng7 schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 18:11:
Dan vrees ik het ergste (al weet je maar nooit want net als mensen zijn ook computers rare dingen)
Als je echter zou weten hoe de interne verbindingen in een mobo gemaakt worden en hoeveel er dat zijn ben je verbaasd dat het überhaupt ooit werkt.
Dan ga ik eens kijken als ik nergens geen 2e handsje op de kop kan tikken!
Bedankt :)

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True