Toon posts:

4TB schijf in chieftec snt-2131

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een chieftec snt-2131 sata in mijn computer zitten en daar zitten reeds 2 harde schijven in die ik elk afzonderlijk opstart, met elk een ander besturingssysteem erop.
Nu wil ik waar er nog plaats over is een derde harde schijf plaatsen die ik als dataschijf wil gebruiken, een 4TB schijf word deze schijf ondersteund door een chieftec snt-2131 sata ?
in mijn handleiding vind ik daar niks van terug

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 25-01 23:12

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Waarom zou ie het niet ondersteunen? Dat ding geeft de data toch alleen maar door en doet er verder zelf niks mee?

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Je backplane is SATA-II dus als je een SATA-600 disk koopt, haal je misschien niet de volledige performance van je disk.

SATA is wel compatible dus de disk zelf moet passen en herkend worden. Maar dan ga ik er wel vanuit dat je moederbord dus niet te oud is.

Op Fok had ook iemand al bevestigd dat het gaat werken in ongeveer dezelfde bewoordingen als @Hippocampus

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• arbraxas
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-12-2025
Tenzij die 4TB schijf een SSD is, wat ik zwaar betwijfel maakt SATA2 of 3 niet zoveel uit voor standaard HDD`s.
Die komen niet aan de 300mb/s max van SATA2.

Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity

Verwijderd

Topicstarter
MAX3400 schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 20:30:
Je backplane is SATA-II dus als je een SATA-600 disk koopt, haal je misschien niet de volledige performance van je disk.

SATA is wel compatible dus de disk zelf moet passen en herkend worden. Maar dan ga ik er wel vanuit dat je moederbord dus niet te oud is.

Op Fok had ook iemand al bevestigd dat het gaat werken in ongeveer dezelfde bewoordingen als @Hippocampus
moederbord is niet te nieuw maar voldoet nog aan alle wensen waarvoor het gebruikt wordt
het moederbord is ASUS P5Q gaat een 4TB herkend worden?

Een 3TB SATA- 600 wordt perfect herkend.