Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Wachten tot black friday?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Pisdine
  • Registratie: oktober 2018
  • Laatst online: 01-06 23:34
Hallo iedereen!

Ik ben op zoek naar een game pc rond de 1400 zonder toetsenbord,...

Ik zie nu dat de prijzen van intel de lucht zijn ingeschoten dus mss een ryzen 7 2700x kopen ipv de i7 8700k? Verder zou ik een gtx 1080 willen kopen. Ben nog aan het twijfelen tussen 1080 en 1070 ti. De prijzen zijn zowat het zelfde.

Kan iemand mee eens iets voorstellen want over moederbord, koeling en voeding weet ik niet echt veel.

Verder dacht ik aan black friday volgende maand. Zou het lonen om te wachten tot dan of blijven de prijzen hetzelfde?

Alvast bedankt !

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk gamen. Ik ga er ook op programmeren maar dat zijn geen zware programma's.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 1400 euro

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Neen. Heb helemaal niets.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alles wat ik nodig heb voor een pc?

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Merk maakt niet uit. Enkel wil ik wel bekende merken en net chinese 'brol'.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik ga op 1080p spelen en zou +100 fps willen halen op ultra. Ik speel games zoals fortnite, call of duty, battlefield, far cry,...

Ga je overklokken?
Niet direct. Misschien als het nodig is.

Wat verwacht je van ons?[i]
Een gaming pc die op 1080p alles moeiteloos draait met hoge fps.

[Voor 39% gewijzigd door Pisdine op 05-10-2018 21:07]

Beste antwoord (via Pisdine op 13-10-2018 15:52)

• lamaa1
  • Registratie: mei 2016
  • Laatst online: 21:49
Wachten tot black friday zou ik persoonlijk niet doen. Vorig jaar waren er wel enkele goede deals, maar ze waren snel weg en het scheelde geen honderden euro's.

Hieronder heb ik een lijstje opgesteld. Ik ben vanwege het budget voor een 1070 ti gegaan in plaats van een 1080. Je kunt zelf beslissen of je het die 60 euro waard vindt. Hier heb je een linkje om een vergelijking te zien tussen de twee: Youtube. In dit lijstje heb ik ook gekozen voor een AMD CPU aangezien de Intel variant bijna 2x zo duur is. Het moederbord heb ik gekozen zodat je nog de optie hebt om fatsoenlijk over te klokken.

Dit is een beetje de standaard opslag die de meeste mensen nodig hebben. Je kunt zelf kiezen of je een grotere SSD of een grotere of kleinere (of geen) harde schijf wilt hebben. De kast vind ik zelf een prettige kast om in te bouwen terwijl die niet al te duur is. Verwacht geen wonderen van het toetsenbord en de muis, al zullen ze prima werken. Persoonlijk vind ik het toetsenbord prima tikken alleen de muis een beetje goedkoop aanvoelen.

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 2600 Wraith Boxed€ 164,90€ 164,90
1MSI B450 Tomahawk€ 109,-€ 109,-
1MSI GeForce GTX 1070 Ti Gaming 8G€ 468,-€ 468,-
1Seagate Barracuda, 2TB€ 60,50€ 60,50
1Fractal Design Define S - Window€ 66,-€ 66,-
1MSI Optix MAG24C (S15-0003079-HH5) Rood, Zwart€ 199,-€ 199,-
1Scythe Mugen 5 PCGH Edition€ 49,99€ 49,99
1Cooler Master MasterSet MS120 (Qwerty US)€ 44,99€ 44,99
1G.Skill Aegis F4-3000C16D-16GISB€ 127,-€ 127,-
1Corsair RM550x (2018)€ 71,-€ 71,-
1Crucial MX500 2,5" 500GB€ 83,95€ 83,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.444,33

Alle reacties

• lamaa1
De vragen zijn er bedoelt om in te vullen... Welke resolutie? Welke games?

• Pisdine
Ooh sorry ik ben nieuw en wist het niet! Had er niet echt naar gekeken. Zal ze direct invullen

• lamaa1
Geeft niet. Hoe meer info we hebben hoe beter we je kunnen helpen. Wil je dan ook een 144 hz scherm, aangezien je 100+ fps wilt hebben?

• Pisdine
Ja. Ik was aan het denken aan de msi mag24c. Ziet er een goed scherm uit, enkel de curve is een beetje onnodig.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• lamaa1
Wachten tot black friday zou ik persoonlijk niet doen. Vorig jaar waren er wel enkele goede deals, maar ze waren snel weg en het scheelde geen honderden euro's.

Hieronder heb ik een lijstje opgesteld. Ik ben vanwege het budget voor een 1070 ti gegaan in plaats van een 1080. Je kunt zelf beslissen of je het die 60 euro waard vindt. Hier heb je een linkje om een vergelijking te zien tussen de twee: Youtube. In dit lijstje heb ik ook gekozen voor een AMD CPU aangezien de Intel variant bijna 2x zo duur is. Het moederbord heb ik gekozen zodat je nog de optie hebt om fatsoenlijk over te klokken.

Dit is een beetje de standaard opslag die de meeste mensen nodig hebben. Je kunt zelf kiezen of je een grotere SSD of een grotere of kleinere (of geen) harde schijf wilt hebben. De kast vind ik zelf een prettige kast om in te bouwen terwijl die niet al te duur is. Verwacht geen wonderen van het toetsenbord en de muis, al zullen ze prima werken. Persoonlijk vind ik het toetsenbord prima tikken alleen de muis een beetje goedkoop aanvoelen.

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 2600 Wraith Boxed€ 164,90€ 164,90
1MSI GeForce GTX 1070 Ti Gaming 8G€ 468,-€ 468,-
1Seagate Barracuda, 2TB€ 60,50€ 60,50
1Fractal Design Define S - Window€ 66,-€ 66,-
1MSI Optix MAG24C (S15-0003079-HH5) Rood, Zwart€ 199,-€ 199,-
1Scythe Mugen 5 PCGH Edition€ 49,99€ 49,99
1Cooler Master MasterSet MS120 (Qwerty US)€ 44,99€ 44,99
1G.Skill Aegis F4-3000C16D-16GISB€ 127,-€ 127,-
1Crucial MX500 2,5" 500GB€ 83,95€ 83,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.444,33

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Chain DL,SQ,BP,MP, and Flys

Een GTX 1070Ti haalt gemiddeld net geen 100fps denk ik op FullHD Ultra.
Een CPU koeler als pricewatch: Gelid Solutions Tranquillo Rev.4 version B
Voldoet prima voor kleine prijs. ivm FreeSync van je scherm kun je beter een Vega videokaart kopen of genoegen nemen met iets minder fps op RX580

of dit scherm kiezen zonder free en G Sync pricewatch: AOC G2460FQ Zwart

[Voor 16% gewijzigd door Hackus op 06-10-2018 12:45]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Pisdine
Deze zag ik online. Prijs ziet er redelijk goed uit voor de specs. Wat denken jullie?

https://www.dragoncompute...B-DDR4-1TB-HDD-Master-Box

• Pisdine
Hackus schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 12:38:
Een GTX 1070Ti haalt gemiddeld net geen 100fps denk ik op FullHD Ultra.
Een CPU koeler als pricewatch: Gelid Solutions Tranquillo Rev.4 version B
Voldoet prima voor kleine prijs. ivm FreeSync van je scherm kun je beter een Vega videokaart kopen of genoegen nemen met iets minder fps op RX580

of dit scherm kiezen zonder free en G Sync pricewatch: AOC G2460FQ Zwart
Ja maar de vega's scoren iets slechter dan de nvidea kaarten en kosten hetzelfde. Is freesync dan echt zo een big deal?

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Pisdine schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 14:37:
Deze zag ik online. Prijs ziet er redelijk goed uit voor de specs. Wat denken jullie?

https://www.dragoncompute...B-DDR4-1TB-HDD-Master-Box
Dat is een manke PC. DDR4 2400 is veel te langzaam voor Ryzen. Voeding is vaak CoolerMaster Masterwat van mindere kwaliteit. Razendsnel in de winkel laten staan. Als je geen AMD videokaart hebt, heb je niet aan FreeSync.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Pisdine
Ja, ik had ook al een gevoel dat 2400 te traag ging zijn. Welke snelheid is dan wel goed genoeg? En voor de koeling dacht ik aan de corsair cx750. Die moet toch voldoende zijn, toch?

En ik weet dat je geen freesync krijgt met invidea kaarten. De monitor die ik stuurde is puur voor de 1080p 144hz. Niet voor de freesync. Maar loont het om een vega 64 te kopen met freesync monitor of blijft 1080 gewoon beter?

• lamaa1
Niet al te best om eerlijk te zijn... Waarom die SSD? Waarom geen crucial?
Staat de RAM op het lijstje met supported RAM voor het moederbord?
Waarom nu een hele andere voeding? Het is geen waardeloze voeding, maar niet een die ik zou steken in een pc van 1400 euro. Laat staan een onnodig hoog wattage.
De 1080 Armor versie is meh. Verwacht er weinig van kwa koelprestaties. Ze staan er volgens mij om bekend om vrij warm te worden.

Waarom opeens de hele build nu omgooien?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

@lamaa1 Bedoel je deze ? pricewatch: MSI GeForce GTX 1080 ARMOR 8G OC

Daar is niets mis mee (meh)

• lamaa1
Ik had gelezen ergens (volgens mij op tweakers) dat de Armor varianten niet geweldig koelen en nogal veel lawaai maakte (al maakt dat vaak weinig uit indien je een headset op hebt).

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

lamaa1 schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 19:25:
[...]

Ik had gelezen ergens (volgens mij op tweakers) dat de Armor varianten niet geweldig koelen en nogal veel lawaai maakte (al maakt dat vaak weinig uit indien je een headset op hebt).
Deze 1080 in elk geval niets mis mee (dit jaar bij overbuurjongen ingebouwd)

• Pisdine
lamaa1 schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 19:16:
Niet al te best om eerlijk te zijn... Waarom die SSD? Waarom geen crucial?
Staat de RAM op het lijstje met supported RAM voor het moederbord?
Waarom nu een hele andere voeding? Het is geen waardeloze voeding, maar niet een die ik zou steken in een pc van 1400 euro. Laat staan een onnodig hoog wattage.
De 1080 Armor versie is meh. Verwacht er weinig van kwa koelprestaties. Ze staan er volgens mij om bekend om vrij warm te worden.

Waarom opeens de hele build nu omgooien?
Naja, zoals ik zei ben ik vrij nieuw in pc onderdelen. Ik weet niet super veel van al die dingen, daarom dat ik het aan kenners vraag 🙄.

Van voedingen weet ik niet veel van. De rede van die ssd is omdat ik niet wist dat er zoveel verschillen zitten tussen al die ssd kaarten.

Welke 1080 goed is weet ik ook niet. Ik zie 10 verschillende, op een duur weet ik het ook niet meer.

Ik heb liever dat je niet reageert dan zo aanvallend te reageren. Ik vraag feedback, en jij geeft die door 5 tegen vragen te stellen.

• Randomguy369
  • Registratie: mei 2015
  • Laatst online: 18-06 23:37
Pisdine schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 19:47:
[...]

Naja, zoals ik zei ben ik vrij nieuw in pc onderdelen. Ik weet niet super veel van al die dingen, daarom dat ik het aan kenners vraag 🙄.

Van voedingen weet ik niet veel van. De rede van die ssd is omdat ik niet wist dat er zoveel verschillen zitten tussen al die ssd kaarten.

Welke 1080 goed is weet ik ook niet. Ik zie 10 verschillende, op een duur weet ik het ook niet meer.

Ik heb liever dat je niet reageert dan zo aanvallend te reageren. Ik vraag feedback, en jij geeft die door 5 tegen vragen te stellen.
Dit is geen afhaal chinees met een mooi menu, er wordt hier verwacht dat jezelf onderzoek doet. Pak de best buy guides erbij, dat zijn goede richtlijnen.

• lamaa1
Het was niet aanvallend bedoelt, mijn excuses. Het is meer van dat je een lijstje geeft zonder enige onderbouwing ervan. Begrijp me niet fout maar ik lever je een lijstje aan (die aan is gevuld door andere forum leden) en die wordt vrijwel in de wind geslagen. En dat kan prima voorkomen dat zoiets gebeurt.Maar meestal is er dan een reden voor (producten niet op voorraad, budget dat verandert, prioriteiten die veranderen) en je geeft een lijstje zonder onderbouwing waarvan ik zoiets heb van.. waarom? Daarom dus al mijn vragen.

Zoals je al ziet weet ik ook zeker niet alles van componenten af. Ik leer ook veel door hier van alles te lezen op het forum. Ik heb namelijk gelezen dat de Armor variant van MSI behoorlijk matig was. Hackus heeft daar bijvoorbeeld andere ervaringen mee.

• Pisdine
De lijst die je gaf zag er zeker goed uit. Enkel zou ik dan de 2700x en 1080 willen als het binnen mijn budget past. Anders 1070 of 1070 ti.

De lijst die ik maakte was gebaseerd op jou lijst. Sommige onderdelen had ik ook van jou lijst gepakt zoals het moederbord. Bij de voeding keek ik naar het aantal wat omdat ik dacht hoe hoger hoe beter. Ze hadden ongeveer de zelfde prijs dus dacht ik dat die beter was. Blijkbaar is het dus niet hoe hoger hoe beter.

Verder zag ik dat je ook een cpu cooler had geplaatst, maar na even te hebben opgezocht blijkt dat de stock koeling van de 2700x uitstekend is en niet hoeft vervangen te worden.

• Pisdine
Randomguy369 schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 19:53:
[...]

Dit is geen afhaal chinees met een mooi menu, er wordt hier verwacht dat jezelf onderzoek doet. Pak de best buy guides erbij, dat zijn goede richtlijnen.
Modbreak:*knip* lees anders zelf éérst wat de bedoeling is :)

Ik heb veel research gedaan, maar waarom zou ik blijven zoeken en uiteindelijk een slechte keuze maken, als er hier mensen zijn met veel meer ervaring die me kunnen helpen.

Ik heb veel opgezocht en gelezen en vergeleken en weet ik veel wat allemaal. Het is niet dat ik hier zomaar kom en jullie vraag om een pc te maken voor mij.

[Voor 13% gewijzigd door br00ky op 08-10-2018 15:14]

• lamaa1
Pisdine schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 20:02:
De lijst die je gaf zag er zeker goed uit. Enkel zou ik dan de 2700x en 1080 willen als het binnen mijn budget past. Anders 1070 of 1070 ti.

De lijst die ik maakte was gebaseerd op jou lijst. Sommige onderdelen had ik ook van jou lijst gepakt zoals het moederbord. Bij de voeding keek ik naar het aantal wat omdat ik dacht hoe hoger hoe beter. Ze hadden ongeveer de zelfde prijs dus dacht ik dat die beter was. Blijkbaar is het dus niet hoe hoger hoe beter.

Verder zag ik dat je ook een cpu cooler had geplaatst, maar na even te hebben opgezocht blijkt dat de stock koeling van de 2700x uitstekend is en niet hoeft vervangen te worden.
Kijk dat is wat ik wou horen/lezen. De koeler van de 2700 en hoger zijn prima koelingen. Ook prima voor een lichte overklok. Voor een zwaardere overklok zou ik wel een betere koeler nemen. Toch is het wel een hoop geld meer voor een kleine prestatie winst (indien die er sowieso is). Hier is te zien hoe klein het verschil er tussen is.

Voedingen is altijd een geval apart. Maar meer is zeker niet beter. Je hebt genoeg goedkope voedingen die 850 watt (claimen te) leveren, maar je niet in je pc wilt hebben. Het is en blijft toch een onderdeel die de stroom toevoer naar je andere componenten regelt.

Tip: het is eigenlijk de bedoeling om zo weinig mogelijk naar externe winkels enzo te linken omdat het de boel een beetje onoverzichtelijk maakt.

• Pisdine
Ja, ik stond er niet bij stil dat de 2700x 150euro duurder is dan de 2600. De video toont inderdaad zeer weinig verschil. Zou ik dan toch best gaan voor de 2600? Verder heb ik alles van de lijst die jij stuurde overgenomen. Ik snap eigenlijk zelf niet waarom ik die niet van de eerste keer had genomen.

• Randomguy369
Pisdine schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 20:08:
[...]

Waar kom jij je ineens mee bemoeien? Jouw reactie heeft letterlijk 0,0% toegevoegd aan deze discussie. Je wou grappig doen, i get it, maar doe dat maar bij een ander.

Ik heb veel research gedaan, maar waarom zou ik blijven zoeken en uiteindelijk een slechte keuze maken, als er hier mensen zijn met veel meer ervaring die me kunnen helpen.

Ik heb veel opgezocht en gelezen en vergeleken en weet ik veel wat allemaal. Het is niet dat ik hier zomaar kom en jullie vraag om een pc te maken voor mij.
Salty :+ .
Anyways, de BBG is goed om een start punt te maken want die is al samengesteld door mensen met veel ervaring. De BBG is gemaakt om verder te werken vanuit een beginpunt en aan te passen aan specifieke wensen. Ook volg je niet het DAA beleid en geef je geen links naar je producten op tweakers wat alles zoveel handiger en overzichtelijker maakt. Als je hier op het forum advies wilt doe je het volgens het beleid zoals elke newbie/noob die hier komt.

Terug naar on-topic,
Ik zie dat je een 23", 144Hz, 1080p model hebt, ik weet niet waar je momenteel mee gamet maar persoonlijk vind ik 23" te klein. Voor de rest prima, freesync heeft het dus als je een mooie deal kunt pakken zou ik voor vega gaan. Ze zijn heel goed als je een klein beetje tweakt, voorderest heeft vega HBM2.
Als je voor gtx gaat en de prijzen zijn het zelfde kan je beter een 1080 pakken, zelf zou ik gaan voor tweedehands want daar staan zeer mooie bij. (in de V&A). 1080p is wel de sweet spot voor 1060 6gb of 1070 daarboven is overkill eigenlijk en zonde van het geld.
Processor, als je alleen gaat gamen dan intel i5 8600k zo niet dan ryzen, waarom 2700x en niet 2600x? Waarvoor ga je die 2 extra cores gebruiken? Games scalen slecht met cores, steeds beter maar nogsteeds slecht.

• Pisdine
ik vind 24" goed genoeg. Een 1060 wordt het sowieso niet. Ik wil veel fps halen en ook x aantal jaar goed zitten. Ik heb geen zin om na een jaar toch te moeten upgraden. Ik ga wss een 1070ti halen omdat de 1080 +100euro meer kost. Vega is sowieso al duur en moest ik het toch overwegen om zoveel uit te geven, doe ik dat aan een 1080. Kom nu niet af met dat ik geen freesync kan gebruiken met een gtx, want dat weet ik. Heb je de prijs van de i5-8600k gezien? Kost meer dan 2700x. Waarom niet de 2600x ipv de 2600? Waarom wel? Amper verschil maar kost wel 50 euro meer.

Ik wist niet dat ik de regels was aan het overtreden, lamaa1 gaf me de tip omdat niet te doen en nu weet ik het.

Alweer geef je een nutteloos antwoord. Je geeft aan dat een 24" te klein is voor JOU,terwijl ik dat goed vind, je zegt dat ik beter een 1060 of 1070 koop terwijl die niet makkelijk +100 fps halen op ultra. Je vraagt je af waarom ik geen i5 8600k of ryzen 2600x koop, terwijl het beetje logisch is waarom ik die niet zou kiezen: weinig meerwaarde voor extra geld.

Modbreak:*knip* nee

[Voor 2% gewijzigd door br00ky op 08-10-2018 15:14]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

@Pisdine ongeveer het maximale in je budget.je komt er iets boven door gtx1080, die je om kan ruilen voor de Ti die ik eerder aangaf. meer fps haal je door videokaart upgrade en Ryzen 2700X is het meest toekomstbestendig en nu goedkoper dan i5-8500 en hoger Intel. als er een monitor bij moet zul je een 2700X moeten vervangen door R5 2600. en ook de videokaart beperken. het is een voorbeeld voor jou, zodat je een overzicht hebt om verder te puzzelen of je budget aan te passen indien mogelijk.
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 7 2700X Wraith Boxed€ 318,89€ 318,89
1EVGA GeForce GTX 1080 8GB SC GAMING ACX 3.0€ 609,-€ 609,-
1Fractal Design Meshify C - Dark TG€ 81,-€ 81,-
1Gelid Solutions Tranquillo Rev.4 version B€ 25,05€ 25,05
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15€ 142,01€ 142,01
1Crucial MX500 m.2 500GB€ 85,50€ 85,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.441,45

[Voor 5% gewijzigd door Hackus op 08-10-2018 21:58]

• Pisdine
@Hackus ziet er goed uit! Nu is de vraag nog maar of ik deze build koop of die van @lamaa1 . Toch wel +200euro verschil. Langs de andere kant gaat deze wel langer mee gaan en zou ik ook op 1440p kunnen spelen... Wat denken jullie? Dan zijn we er eindelijk uit 😊

• MatsLikeABoss
  • Registratie: december 2016
  • Laatst online: 10-06 16:16
Pisdine schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 22:07:
ik vind 24" goed genoeg. Een 1060 wordt het sowieso niet. Ik wil veel fps halen en ook x aantal jaar goed zitten. Ik heb geen zin om na een jaar toch te moeten upgraden. Ik ga wss een 1070ti halen omdat de 1080 +100euro meer kost. Vega is sowieso al duur en moest ik het toch overwegen om zoveel uit te geven, doe ik dat aan een 1080. Kom nu niet af met dat ik geen freesync kan gebruiken met een gtx, want dat weet ik. Heb je de prijs van de i5-8600k gezien? Kost meer dan 2700x. Waarom niet de 2600x ipv de 2600? Waarom wel? Amper verschil maar kost wel 50 euro meer.

Ik wist niet dat ik de regels was aan het overtreden, lamaa1 gaf me de tip omdat niet te doen en nu weet ik het.

Alweer geef je een nutteloos antwoord. Je geeft aan dat een 24" te klein is voor JOU,terwijl ik dat goed vind, je zegt dat ik beter een 1060 of 1070 koop terwijl die niet makkelijk +100 fps halen op ultra. Je vraagt je af waarom ik geen i5 8600k of ryzen 2600x koop, terwijl het beetje logisch is waarom ik die niet zou kiezen: weinig meerwaarde voor extra geld.

Volgens mij ben jij hier een noob...
Je hoeft echt niet zo salty te doen. Randomguy heeft gelijk dit is geen afhaalchinees en je mag van geluk spreken dat mensen je nog helpen ook al kom ze zelf niet met een lijstje wat wel de bedoeling is volgens de regels van DDA.

• Pisdine
Modbreak:*knip* modjes hebben we hier genoeg. Jij hoeft niet mee te modereren. In plaats van verontwaardigd te zijn, had je ook de regels kunnen lezen en meteen met een eigen opzetje kunnen komen, zoals in het beleid staat. Men heeft het beste met je voor, maar als je er zelf met gestrekt been in vliegt is men een heel stuk minder geneigd je een gratis(!) handje te helpen.

[Voor 78% gewijzigd door br00ky op 08-10-2018 15:17]

• Zanamama
  • Registratie: oktober 2017
  • Laatst online: 09-05 23:23
Modbreak:*knip* don't feed the...

Ontopic:

Ik gebruik op dit moment een 1080Ti op een 120hz 3440x1440 scherm.
Als je op ultra 120fps wilt halen, wordt een uitdaging voor je met GTX1080.
Fortnite doe ik met aangepaste settings (enigszins hoogst) met 100 fps ongeveer.

Ik zou dan eerst voor 1080p gaan. Daar genieten van de snelle eyecandy en op een later moment de stap naar 1440p maken.

Ik heb een systeem met een gtx 1060 6gb en draait meeste op 1080p wel met ultra op ongeveer 100fps. Dus je redt het op 1080p ook prima met een 1070ti of zelfs 1070 wel.

Je kan nog even kritisch kijken of je echt het aantal cores nodig hebt. Anders zou je daar nog stapje terug op kunnen doen. Scheelt weinig, maar 50euro aan iets uitgeven om vervolgens niks mee te doen, is ook zonde.

Maar de build die Hackus laat zien is een prima lijst. En zoals hij zegt, het is een voorbeeld om zelf aan te beoordelen wat overbodig is en wat niet.

[Voor 22% gewijzigd door br00ky op 08-10-2018 15:17]

• iCore
  • Registratie: november 2016
  • Laatst online: 20-06 14:32

iCore

Dat is mijn uitspraak.

Modbreak:*knip* laat modereren aan de modjes over

Ontopic: Ik zou niet wachten tot black friday, meestal zijn de ''deals'' gewoon producten die eerst veel te hoog geprijsd zijn. dus helemaal niet goedkoper, dan op andere sites.

[Voor 31% gewijzigd door br00ky op 08-10-2018 15:17]

Mensen zijn niet perfect, Software gemaakt door mensen, dus ook niet.

• remzor
  • Registratie: februari 2013
  • Laatst online: 01:39
Ik heb afgelopen weekend mijn desktop in elkaar gezet, zo'n beetje dezelfde onderdelen als die @Hackus postte. Ik heb alleen gekozen voor een R5 2600x en een RX 580 gezien mijn budget en FreeSync.

Zelf heb ik dus niet gewacht, aangezien het maar de vraag is of het écht goede aanbiedingen zullen zijn en of de prijzen tegen die tijd niet (nog) verder zijn gestegen. Vooral intel/nvidia is duur, de door sommige verwachte prijsdaling van de 10-serie is er ook niet of nauwelijks. Dus al je echt geen haast hebt kun je even wachten, anders zou ik alles gewoon bestellen.

• Pisdine
Ik ben eigenijk nog steeds aan het twijfelen over de cpu en gpu. Tussen een 2700x en een 2600(x). De extra cores zijn blijkbaar niet echt nodig voor te gamen? En na even rond te zoeken is de vega 64 (nitro +, deze is wel niet goedkoper) klein beetje goedkoper dan de 1080. Is het slim aan deze te kopen aangezien ik een freesync monitor heb.

[Voor 5% gewijzigd door Pisdine op 08-10-2018 15:05]

• iCore
  • Registratie: november 2016
  • Laatst online: 20-06 14:32

iCore

Dat is mijn uitspraak.

Pisdine schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 14:59:
Ik ben eigenijk nog steeds aan het twijfelen over de cpu en gpu. Tussen een 2700x en een 2600(x). De extra cores zijn blijkbaar niet echt nodig voor te gamen? En na even rond te zoeken is de vega 64 (nitro +, deze is wel niet goedkoper) klein beetje goedkoper dan de 1080. Is het slim aan deze te kopen aangezien ik een freesync monitor heb.
Vind zelf eigenlijk van niet. Vega 64 is eigenlijk ook niet gemaakt voor gamen (al doet ie het niet slecht)

Maar vooral, het stroomverbruik. ik denk niet dat je dat wil

Mensen zijn niet perfect, Software gemaakt door mensen, dus ook niet.

• Nat-Water
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 21:52
Ik neem aan dat je dan deze bedoelt: pricewatch: Sapphire NITRO+ Radeon RX Vega64 8G HBM2. Bij de 1e shop die ik van dat lijstje vertrouw is hij dan 684 euro. Daar kan je een leuke 1080 van kopen, en inderdaad, het stroomverbruik.

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Pisdine schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 14:59:
Hier kun je een stuk lezen in het Engels: Vega 64 v GTX 1080 https://www.kitguru.net/c...n-better-than-gtx1080/14/

• Randomguy369
De Vega 56 is eigenlijk iets beter, als je hem undervolt en overclockt gebruik je minder stroom en kom je heel erg in de buurt van de 64.
De 2600x is net zo goed als de 2700x in gamen, 2700x krijg je een leukere koeler erbij en 2 extra cores maar die ga je niet merken ingame.
De vuistregel is
1080p60 570, 1060 3gb
1080p144 580, 1060 6gb
1440p60, 1070, Vega 56
1440p144hz, 1070ti, Vega 56, 1080, Vega 64
4k, Vega 56/64, 1080(is krap maar te doen met medium high en freesync), 1080ti.
Meer is overkill en kan je beter niet uitgeven en in een gpu stoppen over 2-3 jaar.

• Ballondier
  • Registratie: april 2018
  • Laatst online: 18-06 14:32
Randomguy369 schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 00:44:
De Vega 56 is eigenlijk iets beter, als je hem undervolt en overclockt gebruik je minder stroom en kom je heel erg in de buurt van de 64.
De 2600x is net zo goed als de 2700x in gamen, 2700x krijg je een leukere koeler erbij en 2 extra cores maar die ga je niet merken ingame.
De vuistregel is
1080p60 570, 1060 3gb
1080p144 580, 1060 6gb
1440p60, 1070, Vega 56
1440p144hz, 1070ti, Vega 56, 1080, Vega 64
4k, Vega 56/64, 1080(is krap maar te doen met medium high en freesync), 1080ti.
Meer is overkill en kan je beter niet uitgeven en in een gpu stoppen over 2-3 jaar.
Die vuistregel betwijfel ik. Afgelopen juni heeft hardware.info een uitgebreide verzamelbenchmark gepubliceerd van alle courante gpu's. Zie hier: https://nl.hardware.info/...reinfo-gpu-prestatiescore. Uit die test blijkt dat over een reeks van games bekeken geen enkele gpu op 1080p gemiddeld 144fps haalt. Alleen de 1080ti komt in de buurt met een gemiddelde van 129,8fps. Een vuistregel dat voor 1080p 144hz een 1060 6gb zou volstaan, lijkt dan ook niet te kloppen.

• Randomguy369
Ballondier schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 10:46:
[...]

Die vuistregel betwijfel ik. Afgelopen juni heeft hardware.info een uitgebreide verzamelbenchmark gepubliceerd van alle courante gpu's. Zie hier: https://nl.hardware.info/...reinfo-gpu-prestatiescore. Uit die test blijkt dat over een reeks van games bekeken geen enkele gpu op 1080p gemiddeld 144fps haalt. Alleen de 1080ti komt in de buurt met een gemiddelde van 129,8fps. Een vuistregel dat voor 1080p 144hz een 1060 6gb zou volstaan, lijkt dan ook niet te kloppen.
Ik heb het over niet grafisch zware games, daar heb je die 144FPS niet nodig daar is 50-70 gewenst met adaptive sync 40-60, 144hz merk je ook bij 60fps
Edit: bij welke comp game zet je het ook op ultra? Dat is waar je de 144fps nodig hebt en juist geen schaduw en AA.

[Voor 6% gewijzigd door Randomguy369 op 09-10-2018 10:54]

• Pisdine
Alright, we zijn er bijna. Zo ziet het er voorlopig uit:

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 2600 Wraith Boxed€ 169,85€ 169,85
1Seagate Barracuda Compute 2,5", 1TB€ 45,21€ 45,21
1NZXT H500 Zwart€ 72,47€ 72,47
1Cryorig H5 Ultimate€ 43,-€ 43,-
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15€ 142,01€ 142,01
1Crucial BX500 240GB€ 38,95€ 38,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 691,49

Nu nog de grafische kaart. Ik twijfel nu echt tussen de vega 56 (strix) en de 1070TI (strix).

Met de vega 56 heb ik natuurlijk Freesync, maar de 1070 TI is een heel klein beetje goedkoper. Nuja voor 20 euro ga ik natuurlijk niet moeilijk doen. Het is vooral de performance die uitmaakt.

Wat raden jullie me aan. 1070TI of Vega 56 met freesync?

[Voor 82% gewijzigd door Pisdine op 09-10-2018 14:15]

• Thomg
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 16-06 13:07

Thomg

Aww yiss

De 20 euro die je nu bespaart gaat je flink kosten als je G-SYNC wilt.

De 1070Ti is dan weer wel flink efficiënter ( en dus stiller ).

Performance is zeer vergelijkbaar, zeer lichte edge voor de 1070TI.
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True