Toon posts:

criteriabereik in een formule bepalen door keuze in cel

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• JohnnyT64
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 26-06-2021
Mijn vraag

Hoe kan ik in bv de formule AANTALLEN.ALS(D6:D81;"Koffie";L6:L81;"<>1) het gedeelte L6:L81 laten bepalen door de invoer in cel a1 ? Als ik dus in cal a1 een 1 kies wil ik L6:L81 als tweede criteriabereik, als ik cel a1 een 2 typ wil ik S6:S81 als tweede criteriabereik, als ik in cel a1 een 3 typ wil ik Z6:Z81 als tweede criteriabereik . Dus telkens 7 kolommen verder (een week dus :) )

Relevante software en hardware die ik gebruik
verschillende excel versies

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
De formule doet wel wat ik wil, maar ik weet niet hoe ik een criteriabereik kan laten veranderen door een invoer in een andere cel.

Beste antwoord (via JohnnyT64 op 06-10-2018 21:13)

• LeVortex
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20:08
Formule offset (engelse formule) zou je kunnen gebruiken. Als je dan 1x7 of 2*7 doet shuift het steeds netjes op.

Eerst lekker proberen met maandag. Testen en daarna je bereik uitbreiden 😁. Offset is soms wat lastig te lezen. Daarom simpel beginnen.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!

• LeVortex
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20:08
Formule offset (engelse formule) zou je kunnen gebruiken. Als je dan 1x7 of 2*7 doet shuift het steeds netjes op.

Eerst lekker proberen met maandag. Testen en daarna je bereik uitbreiden 😁. Offset is soms wat lastig te lezen. Daarom simpel beginnen.

• JohnnyT64
bedankt, ik ga hier mee aan de slag.

• JohnnyT64
Met de formule : =AANTAL.ALS(VERSCHUIVING(A2:A15;;7*E2);"<>1") wordt inderdaad gekeken in de juiste kolom. bedankt voor de hulp, dit topic mag dus dicht.

[Voor 4% gewijzigd door JohnnyT64 op 06-10-2018 21:50]

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee