Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

TransIP STACK voor Windows File History?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• job_h
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 23-06 09:20
Ik zou graag TransIP STACK via WebDAV gebruiken voor Windows File History, maar het lijkt niet te werken.

1. Ik heb in Deze Computer https://*username*.stackstorage.com/remote.php/webdav gemapt naar S:. Dat werkt prima.
2. In Network is \\*username*.stackstorage.com@SSL verschenen (toen ik S: toevoegde), welke Windows niet kan benaderen.
3. Als ik S: als netwerk schijf toe voeg bij File History dan voegt hij die toe als \\*username*.stackstorage.com@SSL\DavWWWRoot\remote.php\webdav en laat de vrije schijfruimte zien, dus hij heeft verbinding. Helaas verschijnt als ik File History aan wil zetten: "Could not enable File History. The system cannot find the file specified".

Heeft iemand hier ervaring mee? Ik heb het idee dat hij het probeert te mounten op de root folder \\*username*.stackstorage.com@SSL, terwijl hij pas rechten heeft een paar subfolders later, vanaf \\*username*.stackstorage.com@SSL\DavWWWRoot\remote.php\webdav. Ik hoop echter dat Windows niet zo 'dom' is om dat te proberen en dat er een andere reden is.

P.S. Ik draai de Britse versie van Windows, vandaar de Engelse termen ;)

Edit: Ik heb wat slashes weggehaald achter de URL's, omdat het lastig deed met de cursieve tekst op het forum.

[Voor 7% gewijzigd door job_h op 05-10-2018 15:44]

Alle reacties

• u34186
  • Registratie: september 2001
  • Niet online
@job_h De URL zou wel moeten werken. Probeer het eens met een slash achter webdav? Dus:
https://xxxxxxx.stackstorage.com/remote.php/webdav/

En wat als je de URL in de adresbalk van de explorer plakt?

[Voor 18% gewijzigd door u34186 op 05-10-2018 15:38]

Block ads en trackers: uBlock Origin, uMatrix, Pi-Hole
YouTube: SponsorBlock en YoutubeVanced

• job_h
Evanescent schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 15:37:
@job_h De URL zou wel moeten werken. Probeer het eens met een slash achter webdav? Dus:
https://xxxxxxx.stackstorage.com/remote.php/webdav/

En wat als je de URL in de adresbalk van de explorer plakt?
Ik had wat slashes weggehaald omdat het cursief typen anders niet werkte, sorry ;)

Als ik \\*username*.stackstorage.com@SSL\DavWWWRoot\remote.php\webdav\ in explorer plak dan gaat hij zonder problemen naar https://*username*.stackstorage.com/remote.php/webdav. En S:\ werkt ook gewoon.

Dit is de foutmelding, waar te zien is dat hij wel verbinding heeft, anders was de schijfruimte ook niet gegeven.

[Voor 49% gewijzigd door job_h op 05-10-2018 16:11]

• MsG
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 00:04

MsG

Forumzwerver

Moet je de bestandhistorie niet gewoon op S:\ zetten?

Ik vind overigens die webdav zeer beperkt. Hij ondersteunt blijkbaar niet eens iets om de schijfgrootte te zien. In plaats daarvan laat hij een schijf zien die net zo groot is als je C-schijf.

Heb je bij wijze van een C-schijf van 20GB dan kan je ook maar 20GB volschrijven naar je webdav-STACK schijf.

[Voor 18% gewijzigd door MsG op 05-10-2018 16:25]

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• job_h
MsG schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 16:25:

Ik vind overigens die webdav zeer beperkt. Hij ondersteunt blijkbaar niet eens iets om de schijfgrootte te zien. In plaats daarvan laat hij een schijf zien die net zo groot is als je C-schijf.

Heb je bij wijze van een C-schijf van 20GB dan kan je ook maar 20GB volschrijven naar je webdav-STACK schijf.
Ik kan het helaas niet op S:\ zetten. Windows File History heeft een externe schijf nodig, USB of netwerk. Als ik S: intyp krijg ik de locatie die op de screenshot.

Jup, dat van die C schijf grootte vind ik ook vreemd. Ik denk echter dat er gewoon tot 1TB op kan, maar dat de schijfruimte van de TransIP STACK niet goed weergegeven wordt.

[Voor 15% gewijzigd door job_h op 05-10-2018 16:33]

• mschol
  • Registratie: november 2002
  • Niet online
MsG schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 16:25:

die ruimte is een bug in de webdav implementatie, al bekend sinds minimaal 2012:
https://support.microsoft...-incorrect-drive-capacity

MS zegt dat het niet aan hen ligt, maar waarom kan (zo lijkt het iig) *nix hier wel goed mee omgaan?

[Voor 8% gewijzigd door mschol op 10-10-2018 10:09]

• MsG
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 00:04

MsG

Forumzwerver

mschol schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 10:06:
[...]

die ruimte is een bug in de webdav implementatie, al bekend sinds minimaal 2012:
https://support.microsoft...-incorrect-drive-capacity

MS zegt dat het niet aan hen ligt, maar waarom kan (zo lijkt het iig) *nix hier wel goed mee omgaan?
Het is helemaal geen bug. WebDav heeft daar geen ondersteuning voor in het protocol. Nogal knullig, maar niet zozeer een bug. Microsoft kiest er dan voor om maar de hoofdschijf aan te houden qua grootte.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True