Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• greatgonzo
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 13:06
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
moment om over te stappen van mijn Galaxy S7 edge :).

Wat is je budget?
tot €700 Dit ingegeven omdat ik verwacht dat er wel weer Black Friday/BTW aanbiedingen komen binnenkort. En ik nu nog wel wat krijg voor het inleveren van mijn huidige telefoon.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
voornamelijk goede foto's, dat is een voorwaarde. Daarnaast fatsoenlijke accuduur. Dus in ieder geval niet minder dan dat ik nu heb (zie ook opmerkingen)

Wat heb je zelf al gevonden?
NAV de cameratest denk ik toch aan de Huawei P20, maar ik heb helaas wel slechte ervaring met Chinaphones. Ik denk echter dat Huawei tegenwoordig echt geen B merk meer is. Een ander alternatief zou dan de Samsung S9 zijn. Die scoort weliswaar slechter in de cameratest.. dat is en reden waarom ik twijfel. De Oneplus 6 is natuurlijk altijd een goed alternatief, maar de camera lijkt me iets minder.

Welke vragen heb je hier nog over?
De enige reden voor overstap zou zijn: ik wil gewoon weer bij de tijd zijn. Mis ik dan heel veel nu? Nee, dat niet. Eigenlijk bevalt de S7 edge wel. De overstap twee jaar terug (van een LG G2) was gewoon veel groter dan hij gevoelsmatig nu is. Maar als je iets niet hebt, weet je niet wat je mist :)

Ik zoek dus eigenlijk advies, wat zouden redenen kunnen zijn om over te stappen. Is de camera zo veel beter dan twee generaties terug? Accuduur iig niet, de S9 bijvoorbeeld scoort slechter dan de S7 edge.Snelheid? Ja, dat zal wel verschil maken. Maar veel meer dan nieuwssites scrollen, appen en navigeren doe ik toch niet.

Alle reacties

• BLACKfm
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 14-06 13:03
Is die pocophone, of hoe dat ding heet, geen optie? Schijnt helemaal de shits te zijn tegenwoordig.

Litebit.eu voorraad check :).

• greatgonzo
BLACKfm schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 13:39:
Is die pocophone, of hoe dat ding heet, geen optie? Schijnt helemaal de shits te zijn tegenwoordig.
leek mij ook, maar ik schrik hiervan terug:

"Naast een high-end soc met snel geheugen en rappe opslag zit er een prima lcd in, acceptabele camera's"

• Smobbo
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 10:54
Als camera het belangrijkste is dan kom je automatisch bij de flagships uit.
Huawei p20 pro
Samsung s9 (+)
Google pixel 3 (XL) <- komt binnenkort, waarschijnlijk de moeite van het wachten waard!
iPhone XS (max)

• Droefsnoet
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 15-03 12:44
Waar wil je de foto's van je telefoon voor gebruiken? Ik kijk ook heel vaak naar reviews over hoe goed de camera is, maar in de praktijk bekijk ik telefoonfoto's ook echt alleen op mijn telefoon. Ik heb nu een Nokia 7+ waarvan de camera middelmatig hoort te zijn, maar ik merk er eigenlijk weinig van, omdat de foto's mijn telefoon nooit verlaten. Hoogstens versturen via Whatsapp.

• greatgonzo
tja, hoe gaat het met foto's.. kwaliteit is belangrijk!! Maar ondertussen kijk je er na een tijdje niet meer naar.
Maar van de andere kant: ik wil de foto's van ons dochtertje, die naar opa en oma gestuurd worden, ook wel herkenbaar zijn, en geen pixels :) alhoewel dat tegenwoordig natuurlijk wel gangbaar is

• Pap3rclip
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 07-06 19:35
Ik weet niet of je Belg of Nederlander bent (en of het voor laatsgenoemde überhaupt mogelijk is om te claimen), maar Samsung België heeft momenteel een cashback van €200 lopen op de S9 en S9+.
Zelf zit ik ook zwaar te twijfelen om over te stappen van een S7 Edge. Samen met een leuke abonnement kost ie maar €500.

Misschien nog wat inruilgeld voor m'n S7 Edge (al heeft het scherm de befaamde roze streep, weet niet of ze er dan nog wat voor geven) en het is een koopje.

• seoinage8
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 04-06 11:08
Ik heb eigenlijk precies dezelfde vraag als TS. Ik heb momenteel een S7 en maak ieder jaar fotoboeken voor mijn kinderen. Foto's moeten dus wel afdrukbaar zijn. Ik merk nu dat alleen foto's die buiten zijn gemaakt voldoende van kwaliteit zijn om paginagroot (A4) af te drukken.

Ik vroeg me af welke telefoon de TS inmiddels heeft en hoe die bevalt. En of bovenstaande adviezen nog steeds actueel zijn.

• rens-br
  • Registratie: december 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@seoinage8 het kicken en kapen van topics is niet toegestaan, maak even een eigen topic aan.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True