Toon posts:

Draadloze bluetooth oordopjes met goede verbinding

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• asc366
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-05 09:38
Hoi,

Ik zoek oordopjes zonder kabels (dus ook niet in de nek oid) waarbij de verbinding goed in stand blijft. Ik heb nu de JAM Ultra gekocht maar die verbinding valt regelmatig weg. Als ik ze op de fiets in heb en de telefoon op 't stuur in de houder valt de rechterdop bijv. regelmatig een paar seconden weg als ik over m'n linkerschouder kijk naar achteropkomend verkeer. Ik vermoed dat de hoofdontvanger in de linkerdop zit, maar het is snoei-irritant. Het gebeurt ook als ik m'n telefoon in m'n rechterbroekzak heb zitten (waar ik 'm altijd heb); ook dan valt 't weg. Gewoon door de keuken lopen terwijl de telefoon op 't aanrecht ligt gaat dan wel weer prima. Het lijf is blijkbaar goed absorbtiemateriaal voor dit soort signalen.

Kortom, ik denk dat ik baat zou kunnen hebben bij dopjes met bluetooth5 (en mijn oneplus5 telefoon ondersteunt dat)

Wensenlijstje:
  • Bluetooth5
  • Telefoongesprekken over linkerdop (ben slechthorend aan mijn rechteroor)
  • Opladen via de bijgeleverde case (doen ze vrijwel allemaal) -- Bonuspunten als dat magnetisch werkt zodat de dopjes altijd goed contact hebben
  • Knopje erop voor pauze e.d.
  • Spatwaterdicht
Ik snap dat de set van wensen vrij strict is. Hetgeen ik vaak tegenkom is dat de 2e eis, bellen over links, vaak niet doorgaat. Bijv. Anker Zolo Liberty+ voldoet vrij aardig aan wat ik in gedachten had, maar die belt dus over rechts. Veel zoeksites laten je ook niet zoeken op specifiek bluetooth5.

Hoe zijn jullie ervaringen hiermee?

Alle reacties

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 28-05 18:11
Ik heb slechte ervaringen met bluetooth audio op de oneplus 3(t) t/m 5(t), en ik ben nog nooit een koptelefoon tegengekomen die ècht een fatsoenlijke verbinding kan maken helaas :(

Sinds ik een Oneplus 6 heb zijn al mijn verbindingsproblemen weg.

Share and Enjoy!

• asc366
Het gekke is dat onears (van Sony) het echt heel prima doen, maar vooral deze inears niet. Ik kan het wel eenvoudig testen en sta ook wel open voor een telefoonupgrade, maar ben toch te nieuwsgierig naar de nieuwe dopjes van Nokia (die wel BT5 hebben) EN stereo telefoongesprekken. Hopelijk komen ze snel naar NL. Ze gaan eerst naar de UK en dan naar Europe dus ik vermoed dat dat wel komt

• asc366
GreNade schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 13:07:
Ik heb slechte ervaringen met bluetooth audio op de oneplus 3(t) t/m 5(t), en ik ben nog nooit een koptelefoon tegengekomen die ècht een fatsoenlijke verbinding kan maken helaas :(
Ik heb het met m'n Werkmobiel getest en het euvel is vergelijkbaar. In dít geval ligt het dus niet aan de op5 :)

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee