Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Scrapyard wars: Pc bouw competitie op een budget

Pagina: 1
Acties:

• IMaffoI
  • Registratie: oktober 2017
  • Laatst online: 17-05 23:22
Beste Tweakers,

Ten eerste: excuses als dit topic verkeerd staat, ik heb rondgekeken en dit leek mij de beste fit.

Sinds enige tijd loop ik rond met een geweldig dom idee. Geïnspireerd door de budget pc bouw competitie van Linus Tech Tips en budget pc youtubers zoals Budget Builds Official, denk ik eraan om een pc bouw competitie op te zetten.

Ik zie hopelijk nu enkele ogen oplichten, dus laat mij het idee voorstellen: Bouw een pc voor 100 euro die het best mogelijk presteert in enkele te selecteren spellen en synthetic benchmarks. Bonuspunten voor degene die na het testen zijn/haar pc weer voor het grootste bedrag kan verkopen.

Ik heb niet zozeer hulp nodig met het selecteren van de beste onderdelen etc, dat laat ik voor tijdens de competitie. Wat ik nodig heb is hulp met de regels. Ah de regels, je zal zien dat als je ze maakt, er zal worden geprobeerd ze te buigen. Vandaar dat ik jullie, beste tweakers, om hulp vraag. Plus, als de regels strak zijn, kan ik me voorstellen dat er hier meer mensen zijn die interesse zouden hebben om die regels voor een eigen competitie te gebruiken.

Wat ik nu voor ogen heb is grotendeels afgeleid van de regels zoals ze zijn bij Scrapyard wars door LTT. Dit is wat ik nu heb:

------------------------------------------

Algemeen

- Voor 100 euro budget, bouw de beste pc mogelijk die zal worden getest met de onder genoemde spellen en benchmarks.

- De competitie duurt 1 maand, waarna een dag zal worden geprikt om de pc's te testen.

- Pc's dienen compleet te zijn en eruit te zien als een standaard pc. Dat wil zeggen, de pc moet de volgende onderdelen bevatten: PSU, CPU, Motherboard, GPU (niet onboard), case, harddrive of ssd.

- Mensen zonder werkende pc aan het einde van de competitie zijn gediskwalificeerd.

- Alle onderdelen gebruikt voor de te testen pc, moeten tijdens de competitie zijn gekocht.

- benodigde Peripherals, zoals scherm, muis, toetsen bord, plus alle benodigde software hoeven niet voor het 100 euro budget worden aangeschaft. Het gaat puur om de pc zelf.

Scoring

- Scoring gebeurt op drie vlakken: performance in spellen, performance in synthetic benchmarks en verkoopprijs van de pc na de benchmarking.

- Scoren gebeurt op geïndexeerde wijze. De best presterende pc krijgt 100 punten, waarop de andere pc's naar verhouding ook punten krijgen. Voorbeeld: De beste pc had 60 fps, de tweede 55 en de laatste 45. Winnaar krijgt 100 punten, tweede 92 (afgerond naar boven) en de laatste 75.

- De pc met gecombineerd de hoogste score van alle benchmarks en verkoopprijs, wint

- De te testen benchmarks zijn: (nog in te vullen)

- De te testen spellen zijn: (nog in te vullen)

- Tijdens de benchmarking heb je drie pogingen om een benchmarks in een spel of benchmarktool te voltooien. Als dit niet lukt, dan ben je verplicht je pc te herstellen naar fabrieksinstellingen. Werkt de pc geheel niet meer, dan ben je gediskwalificeerd.

- Indien een pc niet een bepaalde benchmark kan voltooien na drie pogingen, krijgt deze 40 punten toegekend in plaats van de potentiële benchmark/game indexscore.

Aankopen en verkopen

- Alle onderdelen die je gebruikt, dienen ook echt in je bezit te zijn. 'lenen', 'huren' etc. is niet toegestaan.

- Aankopen van mensen die je persoonlijk kent of waarvan je redelijkerwijs vermoed dat ze je korting geven vanwege wie je bent, zijn uitgesloten van de competitie.

- Je mag zowel nieuwe als tweedehands hardware kopen.

- Je mag ook gedurende de competitie hardware weer verkopen voor extra budget. mits deze hardware was aangekocht met het plan om deze te gebruiken voor de te testen pc. Deze onderdelen verkocht voor het benchmarken tellen niet mee in de uiteindelijke verkoopprijs van de pc.

- Verzendkosten tellen mee in je pc-budget.

Tot slot

- De competitie organisatie behoud zich het recht toe om regels toe te voegen gedurende de competitie indien nodig.

-------------------------------

Goed, dat is wat ik tot nu toe heb qua regels. Waar ik ook jullie hulp bij vraag is: welke benchmarks zijn het beste hiervoor? Het zal waarschijnlijke oudere hardware zijn allemaal, dus om alleen de nieuwste spellen te testen lijkt me onhandig.

Ik heb het volgende voor ogen op het moment:

Spellen: CS:GO, call of juarez, Crysis, Metro last light

Benchmarks: 3dmark firestrike, gehele passmark suite, cinebench

Ik hoor graag jullie suggesties!

• IMaffoI
  • Registratie: oktober 2017
  • Laatst online: 17-05 23:22
Nog wat dingen toegevoegd. Ik zoek vooral nog suggesties voor benchmarks en te testen games!

• Jorgen
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 00:08
Misschien ook een meer statische game zoals Football Manager, die het vooral van database verwerking moet hebben?

• BM
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 21:36

BM

Moderator Spielerij
@IMaffoI Ik denk dat dit topic beter past in Complete Systemen & Laptops, ik ga je topic dan ook die kant op verplaatsen.

Xbox | iRacing
Even the dark has a silver lining

• GoT
  • Registratie: mei 2004
  • Niet online

GoT

/ / ( . Y . ) \ \

Voor Linus is het maken van video's zijn brood en zo te zien kan hij er goed mee verdienen, voor alle anderen is het zijn/haar eigen tijd.

Bovendien:PC onderdelen afspeuren op PC dump dagen, Interexpo Media, winkels, etc is zo jaren 90.
Anno 2018 heb je daar V&A, Marktplaats, Speurders, webshops, pricewatch etc. voor en kan je vanuit huis doen.
Alleen zal dat een weinig indrukwekkende video opleveren.

Ik denk niet dat er veel animo hier voor is.

o << Your asshole before prison.
O << Your asshole after prison.

• Evert134
  • Registratie: september 2018
  • Laatst online: 18:22
het zou een leuk initiatief zijn alleen met LTT lopen er camera's mee waardoor je kan zien dat iedereen zich aan de regels houd. ik denk dat het lastig bewijzen is dat iedereen zich aan de 100 euro heeft gehouden met 2e hands aankopen.
toch zou het een mooi evenement zijn maar ik denk dat het al op een kleine schaal zou moeten.

Steam: Deathscythe

Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True