Momenteel heb ik het gevoel dat mijn processor mijn huidige videokaart bottlenecked, ik verwacht dan ook wel wat fps winst te behalen door up te graden. Overigens vind ik de PC totaal niet traag bij hedendaagse dingen. Ik had mij eerst gefocust op Intel (i5 8400), omdat ik alleen nog maar Intel heb gehad, maar met de huidige prijsstijgingen denk ik er toch aan om mij bij het andere team aan te sluiten. Daarbij is mijn oog gevallen op een Ryzen 2600. Welke toch fors goedkoper is dan de 2600x.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil voornamelijk upgraden voor het gamen. Daarbij speelt ik veel FPS games en ben ik van plan Black ops 4 te spelen. Ik game op een 1080p 144hz monitor. Daarnaast stream ik games op mijn Nvidia Shield. Af en toe sluit ik de pc aan op de tv beneden om wat games op 4k te spelen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb niet echt een budget, maar wil wel een hoog gehalte bang-for-buck
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Momenteel heb ik de volgende onderdelen:
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik wil graag upgraden m.b.t. het moederbord, processor en geheugen. Daarnaast denk ik eraan om een nieuwe kast aan te schaffen. Mijn lijstje ziet er nu zo uit:
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Zoals eerder vermeld heb ik een lichte voorkeur voor Intel. Maar met de Ryzen processors zie ik in dat dit veel meer bang-for-buck geeft.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Zo min mogelijk geluid. Momenteel maakt de pc erg veel geluid, soms irritante geluiden door resonantie. Dat is ook een beetje de reden dat ik de standaard processorkoeler wil gaan gebruiken en naar een nieuwe kast kijk.
Ga je overklokken?
Nee, ook nooit gedaan.
Graag jullie mening over deze samenstelling. Zouden jullie dingen anders doen?
- Ik heb een Gigabyte videokaart, zijn er voordelen om deze i.c.m. een Gigabyte moederbord te draaien?
- De voeding is aardig zwaar, raden jullie aan deze te vervangen voor een ~400 watt?
- Verder vroeg ik mij af of ik het zal gaan merken wanneer ik mijn huidige SSD upgrade naar een M.2?
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil voornamelijk upgraden voor het gamen. Daarbij speelt ik veel FPS games en ben ik van plan Black ops 4 te spelen. Ik game op een 1080p 144hz monitor. Daarnaast stream ik games op mijn Nvidia Shield. Af en toe sluit ik de pc aan op de tv beneden om wat games op 4k te spelen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb niet echt een budget, maar wil wel een hoog gehalte bang-for-buck
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Momenteel heb ik de volgende onderdelen:
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Intel Core i5 3570S Tray | € 0,- | € 0,- |
1 | ASRock H61M-DGS | € 0,- | € 0,- |
1 | Gigabyte GeForce GTX 1080 G1 Gaming 8GB | € 529,- | € 529,- |
1 | Aerocool PGS Value BattleHawk Zwart | € 49,01 | € 49,01 |
1 | Cooler Master Hyper TX3 Evo | € 19,51 | € 19,51 |
1 | Corsair Vengeance CMZ16GX3M2A1600C10 | € 101,49 | € 101,49 |
1 | Antec HCG-850M | € 127,- | € 127,- |
1 | Kingston SSDNow V300 240GB | € 161,74 | € 161,74 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 987,75 |
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik wil graag upgraden m.b.t. het moederbord, processor en geheugen. Daarnaast denk ik eraan om een nieuwe kast aan te schaffen. Mijn lijstje ziet er nu zo uit:
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | AMD Ryzen 5 2600 Wraith Boxed | € 164,90 | € 164,90 |
1 | Asus Prime B450M-A | € 89,- | € 89,- |
1 | NZXT H500 Zwart | € 72,47 | € 72,47 |
1 | G.Skill Aegis F4-3000C16D-16GISB | € 127,- | € 127,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 453,37 |
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Zoals eerder vermeld heb ik een lichte voorkeur voor Intel. Maar met de Ryzen processors zie ik in dat dit veel meer bang-for-buck geeft.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Zo min mogelijk geluid. Momenteel maakt de pc erg veel geluid, soms irritante geluiden door resonantie. Dat is ook een beetje de reden dat ik de standaard processorkoeler wil gaan gebruiken en naar een nieuwe kast kijk.
Ga je overklokken?
Nee, ook nooit gedaan.
Graag jullie mening over deze samenstelling. Zouden jullie dingen anders doen?
- Ik heb een Gigabyte videokaart, zijn er voordelen om deze i.c.m. een Gigabyte moederbord te draaien?
- De voeding is aardig zwaar, raden jullie aan deze te vervangen voor een ~400 watt?
- Verder vroeg ik mij af of ik het zal gaan merken wanneer ik mijn huidige SSD upgrade naar een M.2?