Monitor geeft op begin halve startbalk

Pagina: 1
Acties:

• Terranca
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-08 19:48
Als mijn computer een tijdje heeft uitgestaan,en ik zet hem weer aan, dan blijkt als hij in Windows komt, dat op het begin de startbalk maar half weeggegeven wordt, en een horizontaal is het scherm dan ook wat ingekort. Dit ligt aan de monitor, want als ik mijn pc op een andere monitor aansluit, doet hij het wel goed.

Weet iemand hoe ik het kan verhelpen??

Mijn monitor: CTX PR711
videokaart: ASUS V6800 Pure

• aatos
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-08 07:38
Dit soort problemen met de beeldbuis zijn volgens mij niet direct te verhelpen. ik heb zelf een aldi-monitor met behoorlijke vervorming en als hij nog warm moet worden is het beeld ook wat anders dan normaal. wat je kan doen is bij de monitorinstellingen het formaat wijzigen, het probleem is dan alleen dat als hij warm wordt het beeld weer te klein is.

een ander probleem wat ik heb met mijn monitor is dat hij bij een voornamelijk wit beeld een ander formaat beeld projecteert dan bij voornamelijk donker (zwart) beeld.
daarnaast is het ding veel te donker. ook kwam er een keer flink rook uit. toen ik hem openmaakte zat er een flink zwart gat op de plaats waar een kabel op een print kwam.. alles bij mekaar gesoldeerd en toen deed hij het weer.

ik denk dat als je deze problemen niet wil hebben/krijgen je het beste een goede monitor kan kopen... ;)

Verwijderd

Ik heb dat met mijn monitor ook (dan is de startbalk een stukje verdwenen) en dat is niet de minste kijkkast (IIyama VM Pro 450)

Verwijderd

Ik weet precies wat dat is. een manier om dat te verhelpen:

-laat je scherm een uur aanstaan
-centreer beeld dan voor de diverse resoluties die je gebruikt

Elke keer als je na een tijdje je PC weer opstart is je beeldscherm "afgekoeld". Die ionenstraal is dan nog niet definitief. Na 10 minuten staat alles weer goed, want het beeldscherm is dan warm. Dus als je een koude start maakt moet je niet gelijk de settings weer veranderen, want als hij weer warm is is het weer scheef. :)

• Longbowh
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
ik heb dezelfde monitor op een v6800 deluxe en ik heb hetzelfde probleem, de oplossing is idd gewoon 10 min wachten en dan komt het vanzelf weer goed

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:29
Inderdaad niks aan te doen, ik heb het hier op een ViewSonic Optiquest V775 17".

- Oplossing: Doe je monitor niet uit!
- Add-on: Gebruik een screensaver om het inbranden tegen te gaan.

Mzzl
Pagina: 1