Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• ritaanna
  • Registratie: oktober 2018
  • Laatst online: 02-11-2018
Ik ben redelijk bleu wat hard- en software betreft, maar ik heb een probleem waar ik niet uit kom, heb al betaalde ondersteuning gehad en uren gechat met de host helpdesk,niemand begrijpt het.

Als ik mijn eigen website vanuit wordpress of aan de voorkant benader, krijg ik een melding dat hij niet bereikbaar is. Vanuit andere pc's of devices (ook bij mij thuis) is de site wel bereikbaar, alleen niet via mijn laptop. De host zegt dat alles goed 'gepoint' staat. Het lijkt dus een lokaal probleem te zijn.

Wat al is geprobeerd: andere browser, browserdata verwijderd, cache dns leeggemaakt, alternatieve dns-server ingesteld, virusscanner McAfee tijdelijk eraf. Google vertelde me dat Lenovo (die heb ik) laptops van adware had voorzie. Testjes gedaan, daar kwam niets raars uit, voorzover ik begreep althans. De laatste helpdeskondersteuner, die mijn computer op afstand heeft bekeken en er ook niet uitkwam, weet niet precies wat die gedaan heeft, eerlijk gezegd, zei dat het enige wat ik nog kon doen, is windows (windows 10 heb ik) opnieuw installeren, dat is een heel gedoe (het is mijn werkcomputer), maar afgezien daarvan, zou ik ook gewoon graag willen weten wat het probleem is.

Mijn vraag is ook: enig idee? Plus: weet iemand misschien een persoon of organisatie die hier (betaald) naar kan en wil kijken?

Alvast dank!

• Dr Pro
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 16:00
hostfile?

Heb je al gekeken met iets van WireShark of de pakketjes daadwerkelijk naar het juiste IP gaan?
Kun je wel goed resolven als je pingt?

[Voor 88% gewijzigd door Dr Pro op 05-10-2018 11:36]

• gasemans
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 13:14
Wat is de inhoud van de hostfile?
C:\Windows\System32\drivers\etc\hosts

in CMD nslookup naar je domeinnaam, Welk resultaat heeft hij?
Ping via cmd naar je domein naam?
laat hij een IP zien? en krijg je een reply

via welk type verbinding? Mogelijk ipv6? dus eigen adres per machine en staat deze in de blacklist?

• pacificocean
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 20-06 23:16
Waar draait jouw website en hoe ziet de omgeving eruit?

• vso
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 17:19

vso

raap voor zijn recht

ritaanna schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 11:33:
Mijn vraag is ook: enig idee? Plus: weet iemand misschien een persoon of organisatie die hier (betaald) naar kan en wil kijken?

Alvast dank!
kortom je moet naar vraag & aanbod ;)

en wat is je vraag ?
- los probleem laptop op
- los probleem netwerk thuis op
- los probleem website op ?

Gevonden gramatica fouten, mag je houden

• ritaanna
wow wat zijn jullie snel, dank je!

Als ik nslookup doe, krijg ik dit:
Server: 089-101-251228.ntlworld.ie
Address: 89.101.251.228

Non-authoritative answer:
Name: LAAT IK VANWEGE PRIVACY HIER EVEN WEG;-)
Address: 146.66.84.67

Als ping krijg ik dit
Reply from 181.224.152.67: bytes=32 time=12ms TTL=53
Reply from 181.224.152.67: bytes=32 time=15ms TTL=53
Reply from 181.224.152.67: bytes=32 time=14ms TTL=53
Reply from 181.224.152.67: bytes=32 time=11ms TTL=53
Ping statistics for 181.224.152.67:
Packets: Sent = 4, Received = 4, Lost = 0 (0% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
Minimum = 11ms, Maximum = 15ms, Average = 13ms

Local host file staat het volgende in (ik weet niet of je dat bedoelt?)
# Copyright (c) 1993-2009 Microsoft Corp.
#
# This is a sample HOSTS file used by Microsoft TCP/IP for Windows.
#
# This file contains the mappings of IP addresses to host names. Each
# entry should be kept on an individual line. The IP address should
# be placed in the first column followed by the corresponding host name.
# The IP address and the host name should be separated by at least one
# space.
#
# Additionally, comments (such as these) may be inserted on individual
# lines or following the machine name denoted by a '#' symbol.
#
# For example:
#
# 102.54.94.97 rhino.acme.com # source server
# 38.25.63.10 x.acme.com # x client host

# localhost name resolution is handled within DNS itself.
# 127.0.0.1 localhost
# ::1 localhost

181.224.152.67 (EN DAN VOLGT HIERNA DE URL VAN DE WEBSITE)

Wireshark en ipv6 moet ik nog even opgoogelen;-)

• Stoelpoot
  • Registratie: september 2012
  • Niet online
Kan je via dat IP-adres je website wel bereiken?

• ritaanna
Mijn website is gehost bij Siteground op wordpress, maar daar lijkt het probleem niet te zitten, omdat hij op andere pc's wel kan worden geopend

• ritaanna
Nee, via het IP-adres kan ik website ook niet bereiken

• gasemans
Bij nslookup krijg je : 146.66.84.67
en bij ping : 181.224.152.67
??

Wil je wel via PB de URL delen?
Wil wel eens zien wat hij hier doet.
Dit is wel raar gedrag namelijk

[Voor 43% gewijzigd door gasemans op 05-10-2018 11:55]

• BramT
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 15:21

BramT

Rule #1

Oftewel, haal die onderste regel in je hostfile even weg.

Die regel stuurt jouw pc naar een ander adres dan waar de site eigenlijk staat.

Overigens vrij opmerkelijk dat helpdeskmedewerkers hier niet uitkomen. Gezien je verhaal is je hostfile ongeveer het eerste waar je naar gaat kijken. Zoals letterlijk de 1e reply op je reactie al aangeeft.

[Voor 71% gewijzigd door BramT op 05-10-2018 11:58]

You are the all-dancing, all-singing crap of the world - Jack

• Freezerator
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 15:42
Waarom staat in je host file je website? Want je point daar die website naar ip 181.224.152.67

Ik zou die regel een # voorzetten en dan opnieuw testen.

Heb je eerst de website als test ergens anders gedraaid?

• gasemans
BramT schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 11:56:
Oftewel, haal die onderste regel in je hostfile even weg.
Oh goed opgelet :)

had niet door dat dat de laatste regel van de hostfile was]

• Paul
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 12:08
Net wel, om dat bestand te bewerken moet je Notepad (of een andere editor) "Als Administrator" starten, anders krijg je de melding dat het niet opgeslagen kan worden en mag je opnieuw beginnen (nadat je notepad als admin hebt gestart) :P

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• vso

vso

raap voor zijn recht

erhm ...

hostheader (de website server moet wel verteld worden dat www.<websiteTS>.nl via 181.224.152.67 gehost word. anders ga je het nog nooit vinden vandaar ---> hostfile aanpassen anders zie je de site uberhaupt niet

dus ergens zit er nog wat fout ;)

ps ik denk niet dat ik goed zit maar het is niet vreemd om 20 websites op 1 IP te hosten en via hostheader oid krijg je dan de echte website die je zoekt ..

dit probleem heb je niet als je 1 ip voor 1 website gebruikt

[Voor 30% gewijzigd door vso op 05-10-2018 12:11]

• ritaanna
ok, super dank zover, ik moet nu weg en ga dit vanavond dit proberen en meld me terug als het is opgelost, dat zou echt heel fijn zijn. De laatste opmerking van vso snap ik niet helemaal, geloof ik, van die 20 websites.

• Paul
vso schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 12:10:
erhm ...

hostheader (de website server moet wel verteld worden dat www.<websiteTS>.nl via 181.224.152.67 gehost word. anders ga je het nog nooit vinden vandaar ---> hostfile aanpassen anders zie je de site uberhaupt niet
De site doet het overal behalve op die ene laptop, lijkt me dat de host headers dan wel goed staan :)

De vraag is wel waarom die regel in het hosts-bestand staat? Meestal doen mensen dat om een nieuwe webserver (of nieuwe versie van de site, op een andere server) te testen, maar je zou zeggen dat @ritaanna dan wel zou weten dat het daar staat?

Rhàshan - Aditu Sunlock

• vso

vso

raap voor zijn recht

Paul schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 12:58:
[...]
De site doet het overal behalve op die ene laptop, lijkt me dat de host headers dan wel goed staan :)

De vraag is wel waarom die regel in het hosts-bestand staat? Meestal doen mensen dat om een nieuwe webserver (of nieuwe versie van de site, op een andere server) te testen, maar je zou zeggen dat @ritaanna dan wel zou weten dat het daar staat?
op dat ip adres zie ik geen website (dus de config is lokaal in haar netwerk op meerdere hosts ingesteld ?)

ik kan hier geen reverse lookup op IP doen, maar als daar meerdere sites op tegen zou komen .. dan is het nog meer verklaar baar. (en ook 1 v.d redenen waarom bv hostfile wel werkt)
en zou het op de 1ne laptop dus juist toegevoegd moeten worden, ipv verwijderd.

maar goed again dit is what if .. then ..

• Paul
Ik zie op 146.66.84.67 (het IP-adres dat in de DNS staat) een generic placeholder van SiteGround, aangezien we de domeinnaam niet weten weet ik ook niet of de hostheaders daar goed staan maar aangezien OP op diverse apparaten wel een website ziet neem ik aan van wel :)

Op 181.224.152.67 (het IP-adres in het hosts-bestand op de ene laptop die de site niet laat zien) zie ik dezelfde generic placeholder, ik vermoed dat de site bij de hoster van de ene naar een andere webserver is verplaatst :)

Als @ritaanna de domeinnaam vrij wil geven (desnoods in DM naar bepaalde mensen) dan kunnen kijken of het ergens anders (dus niet bij OP thuis) wel werkt, en op welke van de twee IP-adressen.

Rhàshan - Aditu Sunlock

• DJMaze
  • Registratie: juni 2002
  • Niet online
Dit dus. Waarschijnlijk:
  1. buurjongen/"bouwer" heeft website gebouwd op "eigen" omgeving
  2. domeinnaam verwijst niet naar "eigen" omgeving
  3. persoon uit #1 heeft hostfile aangepast bij ritaanna zodat website zichtbaar is
  4. website gaat live
  5. persoon uit #1 heeft niet de hostfile weer terug gezet zoals het hoort
Natuurlijk zijn er mensen die mij voor gek verklaren, helaas ben ik dit te vaak tegen gekomen :'(
Oorzaak is meestal dat opdrachtgever direct wil "meekijken" wat je maakt en "bouwer" niet de juiste oplossing weet.

[Voor 8% gewijzigd door DJMaze op 05-10-2018 16:23]

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

• ritaanna
hier nog even een bericht, dank voor jullie deskundige hulp, het probleem zat inderdaad in de hostfile, die is inmiddels door een van jullie aangepast, superblij met jullie hulp! Hoe het erin is gekomen, ik heb de site zelf gebouwd maar ben nooit aan de hostfile geweest (wist niet eens dat ik zo'n ding had);-)

• ritaanna
hoe het erin is gekomen, weet ik dus niet
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True