Outlook regels Out of office niet goed toegepast

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Al Capino
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-11-2024
Hallo allen,

Ik heb een probleem met 2 regels van een gebruiker in Outlook die hij in de afwezigheidsmelding aan heeft staan.

Als de aanwezigheidsmelding aan staat moet deze twee regels verwerken in deze volgorde:

regel 1. als personen a en b mailen naar de gebruiker, dan moeten de mails naar map x verplaatst worden (submap onder eigen postvak in). "Hierop volgende regels verwerken" staat aangevinkt.

regel 2. Als er e-mails binnen komen van een willekeurig persoon dan deze doorsturen naar een ander e-mail adres. "Rechtstreeks aan mij verzonden" en "naar mij gekopieerd (CC) zijn aangevinkt.

De personen in regel 1 hebben gevoelige onderwerpen en mogen alleen in map x belanden en niet doorgestuurd worden naar het e-mail adres in regel 2.

Het probleem is nu dat de mails van de personen die in regel 1 voor komen, ook in regel 2 worden uitgevoerd. Die e-mails worden dus ook doorgestuurd naar dat andere e-mail adres wat niet de bedoeling is.

Ik had gehoopt dat je bij regel 2 simpel een soort van exclude list kon maken voor mensen die in die regel niet meegenomen mogen worden. Maar dat liljkt er niet te zijn.
Ook zou ik denken dat als de e-mails uit regel 1 verplaatst zijn naar map x, die niet meer door regel 2 uitgevoerd kan worden (wordt er door regel 2 alleen in de postvak in gekeken? Lijkt van niet, anders zou die mails al verplaatst zijn en kan regel 2 die niet doorsturen).

Setup:
- Outlook 2010 Standard onder W10 Pro X64, 1803.
- ook getest met Outlook 2013 standard, zelfde resultaat.
- Alle updates geïnstalleerd.
- Exchange server 2016

Ik heb lopen zoeken op internet maar geen passende oplossing gevonden.

Beste antwoord (via Al Capino op 07-10-2018 23:50)

• akimosan
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Lijkt me dan ook serverside. Je hoeft geen hierop volgende regels uit te voeren als het bericht is verplaatst. Je wilt er daarna immers met dat bericht toch niet NOG iets doen. Het gaat er dus niet om dat de regels op volgende berichten niet worden uitgevoerd maar dat er meerdere sets van regels achter elkaar worden gebruikt die toegepast worden elke keer dat een bericht binnenkomt.

Oplossing 1:
Indien ontvangen van .. verplaats naar, stop verwerking..
Regel 2, stuur berichten door.

Oplossing 2:
Maak gebruik van de normale regelwizard, niet die bij de afwezigheidsassistent

Je kunt dan simpelweg op de doorstuur regel een conditie toevoegen: "behalve als het bericht afkomstig is van x of y" , dan wordt het bericht van die personen niet doorgestuurd

Regel weer uitschakelen of verwijderen na terugkomst op kantoor
OF
een conditie toevoegen: "Indien ontvangen in een bepaalde tijdsspanne" en daar de periode van verlof opgeven.

[ Voor 26% gewijzigd door akimosan op 06-10-2018 17:51 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:11
Staat "het verwerken van regels beëindigen" aangevinkt op regel 1?

Mogelijk is "Hierop volgende regels verwerken" de tegenpool, die optie zie ik niet in mijn Outlook 2016 (en ik kan het me ook niet van eerdere versies herinneren). Zet die eens uit? :P

[ Voor 59% gewijzigd door Paul op 05-10-2018 11:25 ]

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Al Capino
<quote> regel 1. als personen a en b mailen naar de gebruiker, dan moeten de mails naar map x verplaatst worden (submap onder eigen postvak in). "Hierop volgende regels verwerken" staat aangevinkt.</quote>

Ja, staat aan ;)

EDIT: "Hierop volgende regels verwerken" uitgezet blijft dezelfde situatie.

[ Voor 14% gewijzigd door Al Capino op 05-10-2018 11:45 . Reden: Extra info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:11
Mogelijk is "Hierop volgende regels verwerken" de tegenpool, die optie zie ik niet in mijn Outlook 2016 (en ik kan het me ook niet van eerdere versies herinneren). Zet die eens uit? :P
Zet die eens uit ;)

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-06 13:21

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Is de ruleset wel werkend (aanmaken en instellen) via OWA?

Extra, of niet goed opgelet; is het een client-side of server-side rule in Outlook client?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Al Capino
MAX3400 schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 11:51:
Is de ruleset wel werkend (aanmaken en instellen) via OWA?

Extra, of niet goed opgelet; is het een client-side of server-side rule in Outlook client?
Rules ook in OWA gezet en deze reageren precies hetzelfde.
Valt mij wel op dat ik geen optie zie van de regels van afwezigheid.

Als het client side is staat er (alleen computer) toch? Dit staat er niet bij.
Lijkt mij een server side.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• akimosan
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Lijkt me dan ook serverside. Je hoeft geen hierop volgende regels uit te voeren als het bericht is verplaatst. Je wilt er daarna immers met dat bericht toch niet NOG iets doen. Het gaat er dus niet om dat de regels op volgende berichten niet worden uitgevoerd maar dat er meerdere sets van regels achter elkaar worden gebruikt die toegepast worden elke keer dat een bericht binnenkomt.

Oplossing 1:
Indien ontvangen van .. verplaats naar, stop verwerking..
Regel 2, stuur berichten door.

Oplossing 2:
Maak gebruik van de normale regelwizard, niet die bij de afwezigheidsassistent

Je kunt dan simpelweg op de doorstuur regel een conditie toevoegen: "behalve als het bericht afkomstig is van x of y" , dan wordt het bericht van die personen niet doorgestuurd

Regel weer uitschakelen of verwijderen na terugkomst op kantoor
OF
een conditie toevoegen: "Indien ontvangen in een bepaalde tijdsspanne" en daar de periode van verlof opgeven.

[ Voor 26% gewijzigd door akimosan op 06-10-2018 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Al Capino
Akimosan,

Oplossing 2 i.c.m. een conditie toevoegen: "Indien ontvangen in een bepaalde tijdsspanne" en daar de periode van verlof opgeven + Je kunt dan simpelweg op de doorstuur regel een conditie toevoegen: "behalve als het bericht afkomstig is van x of y" , dan wordt het bericht van die personen niet doorgestuurd did the trick (y) :Y

Hartelijk dank! _/-\o_ Ik snap niet waarom MS op 2 plekken regels laat toevoegen.
Schept in mijn beleving alleen verwarring. Ik dacht dat je de regels bij de afwezigheidsmelding moest gebruiken. Alleen daar kon je dus niet specifiek instellen zoals bij de "normale" regels.

[ Voor 26% gewijzigd door Al Capino op 07-10-2018 23:56 ]

Pagina: 1