Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Aankoop nieuwe monitor

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Knee-Buckler
  • Registratie: mei 2012
  • Laatst online: 10-06 19:07
Ik zoek een?
Ik zoek een nieuwe monitor, dit omdat mijn huidige monitoren oudjes zijn.. Ik gebruik momenteel 2x Samsung 22 inch 1680x1050.

Wat is nu het grootste verschil in het feit met de 60Hz en hoger? Dit moment zijn de oude schermen die ik heb ook 60Hz. Ik merk dat de prijs hard omhoog schiet wanneer we hoger gaan in Hz. Zouden jullie mij hierin kunnen adviseren of de Hz de hogere prijs echt waard is?

Het liefst een 27 inch of groter de volgende kwamen op mijn pad en zou graag willen weten of dit goede monitoren zijn.

60Hz: pricewatch: Acer EB321HQUA Wit
75Hz: pricewatch: Iiyama G-Master GB2730QSU-B1 Zwart
144Hz: pricewatch: Iiyama G-Master GB2760QSU-B1 Zwart

En dan zien we het prijs verschil in Hz als we naar 144 gaan.

Wat is je budget?
Ik zit zelf te denken aan een euro of 200/300.. kan wel wat gerekt worden mocht de monitor het waard zijn :)

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, ik heb geen merk voorkeur

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?

Het is mijn gaming PC dus daar wordt die ook als enige voor gebruikt. Momenteel gebruik ik de onderstaande setup:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7 2600K Boxed€ 0,-€ 0,-
1Asus Maximus IV Extreme (3.0)€ 0,-€ 0,-
1PNY GeForce GTX 680 PCI-E 2GB€ 0,-€ 0,-
1Corsair Obsidian 650D€ 0,-€ 0,-
1Corsair Dominator GT CMT16GX3M4X2133C9€ 0,-€ 0,-
1Cooler Master Silent Pro M2 1000W€ 0,-€ 0,-
2Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 0,-

Mijn setup is niet meer de nieuwste (ik hou V&A in de gaten voor een leuke 1060 of 1070), maar gaat nog prima mee op dit moment. (of dat komt doordat ik nog op 1680x1050 speel)

Alle reacties

• d0nny41
  • Registratie: januari 2015
  • Laatst online: 14-06 21:35
Als je snelle shootere speelt heeft 144hz zeker voordelen. Je beelden worden 144 keer gerefreshed per seconden i.p.v. 60 keer. Dus alles loopt veel smoother.

Echter moet je hiervoor wel gemiddeld 144 fps behalen.

Je weet dat 1440p ongeveer twee keer zo zwaar is als jouw huidige resolutie?

Maar of het het waard is... Dat ligt totaal aan wat voor soort speler jij bent. Elke csgo fanatiekeling zal minimaal 144hz willen, maar een cities: skyline speler denkt daar totaal niet aan.

• Knee-Buckler
  • Registratie: mei 2012
  • Laatst online: 10-06 19:07
d0nny41 schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 11:44:
Als je snelle shootere speelt heeft 144hz zeker voordelen. Je beelden worden 144 keer gerefreshed per seconden i.p.v. 60 keer. Dus alles loopt veel smoother.

Echter moet je hiervoor wel gemiddeld 144 fps behalen.

Je weet dat 1440p ongeveer twee keer zo zwaar is als jouw huidige resolutie?

Maar of het het waard is... Dat ligt totaal aan wat voor soort speler jij bent. Elke csgo fanatiekeling zal minimaal 144hz willen, maar een cities: skyline speler denkt daar totaal niet aan.
Ik speel momenteel LoL, Smite, Fortnite (net geïnstalleerd) en de oudste CoD (deze speel ik op 333 fps)

Ik zou graag wat nieuwere spellen willen gaan spelen (hiervoor ben ik dus aan het kijken naar een 1060 of 1070 tweedehands) bijvoorbeeld, nieuwe CoD, BF dat soort games.

Dus eigenlijk is het aantal Hz alleen belangrijk voor de refresh rate van het scherm.

Dus met mijn huidige systeem zou het niet echt een toegevoegde waarde hebben om 144Hz te kopen? i.v.m. mijn maximale fps wat toch lager zou gaan liggen met mijn huidige GTX 680?

• d0nny41
  • Registratie: januari 2015
  • Laatst online: 14-06 21:35
Refreshrate = hertz.

Geen idee of 144hz een meerwaarde heeft bij lol. Ik heb daar wisselende meningen van gehoord. Mij lijkt het wel, maar een stuk minder dan bij een shooter.

Bij fortknite en cod lijkt met me wel zeker een vooruitgang.

Er zijn ook voordelen om een 144hz scherm te hebben op 60 fps. Je beeld ververst 144 keer, maar je videokaart kan maar 60 keer weergeven, dan krijg je alsnog het laatst ververste beeld van je monitor. Smoother wordt het niet, maar je krijgt wel een "recentere frame". Maar daarvoor is het niet worth imo.

Ik zou de benchmarks opzoeken van jouw games in combinatie met een 680/1060/1070 en dan zelf tot een conclusie komen.

Als je bijv 100 fps gemiddeld haalt, speel je ook gemiddeld op 100hz. Wat ook al een vooruitgang is bij shooters.

Edit: ik moet wel zeggen dat ik persoonlijk geen fan ben van TN. Geeft minder mooi beeld dan bv IPS of VA. Je moet dus ook een afweging maken tussen beeldkwaliteit en hertz.

[Voor 9% gewijzigd door d0nny41 op 05-10-2018 12:09]

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True