Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• Robinve1
  • Registratie: november 2017
  • Laatst online: 23-03 21:17
ik wil graag een nieuwe 144hz monitor aanschaffen, maar ik weet niet welke het beste is voor mijn GPU. ik heb de MSI GeForce GTX 1060 GAMING X 3G. ik speel vooral de game: Rainbow six Siege
mijn buget is tussen de 200 en 300 Euro.

Alle reacties

• Umbrah
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 15:08

Umbrah

The Incredible MapMan

Ik vrees dat je met die GPU richting de 1080P moet kijken. Wat heb je zelf al gevonden? Overigens betwijfel ik of je zelfs op 1080p constant 144fps kan halen, vind je tearing erg?

Zoja: dan zou ik ook GSync als eis stellen (of je GPU verkopen, en een Radeon kopen, en Freesync nemen als GSync te duur is). Vind je ook zaken als kleur/kijkhoek belangrijk? Hoe groot?

Kortom: er mist nogal wat info. Tevens geen info over andere producten/data die je gebruikt.

• Slogra
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 14-06 10:03
Heb je al in Pricewatch gekeken?

Dan zul je zien dat de goedkoopste monitors met G-sync ondersteuning 355 euro is.
Dus nog ff doorsparen of een 2de handje kopen.

P.s. de goedkoopste freesync monitor is 97 euro

[Voor 3% gewijzigd door Slogra op 05-10-2018 10:07]

• Robinve1
24 inch is prima. kleur en kijkhoek vind ik persoonlijk een bijzaak.
merk je veel verschil met een GSync of een Freesync?
ik heb nu een 24 inch 60hz monitor, ik hoeft niet meteen het beste van het beste maar gewoon een upgrade. ik heb zelf niet zo veel verstand van monitoren dus daarom kan ik niet veel info geven helaas.
ik dacht zelf aan de AOC G2590PX

[Voor 4% gewijzigd door Robinve1 op 05-10-2018 10:20]

• Umbrah
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 15:08

Umbrah

The Incredible MapMan

Ja, je merkt, zeker met een zwakkere GPU die niet overal Hz-max haalt (anders heb je eigenlijk niks aan de refresh rate), érg veel van GSync (nVidia only) en Freesync (alles behalve nVidia). Qua kwaliteit ontlopen ze elkaar niet zo erg.

Ik denk dat het belangrijk is om te weten of je nu al constant 144FPS of meer haalt. Anders is 144Hz eigenlijk niet echt een upgrade.

• Robinve1
ik haal nu bij Rainbow six Siege rond de 100FPS op High settings.
is het dan misschien beter om bijvoorbeeld een 75hz scherm te halen?
bijvoorbeeld: Acer Nitro VG270bmiix of een 24 inch versie

kun jij misschien een voorbeeld geven welke voor mij het beste is?

[Voor 64% gewijzigd door Robinve1 op 05-10-2018 10:42]

• Slogra
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 14-06 10:03
Helaas is de keuze niet zo makkelijk omdat je nu een Nvidia kaart hebt en gsync erg duur is.

Je hebt 3 keuzes:
1. De goedkoopste g-sync monitor voor 355 euro kopen: pricewatch: Acer Predator XB241H Rood, Zwart.

2. Een 144hz freesync monitor (vanaf 189 euro) kopen en deze met je Nvidia kaart gebruiken. Ik verwacht dat je echt wel een verbetering zal merken. Maar niet ideaal want freesync werkt niet met een Nvidia kaart.

3. Een 144hz freesync monitor kopen, en je Nvidia kaart ruilen voor een AMD kaart, zodat freesync ondersteund wordt.

Verder:
- Je kan natuurlijk de settings van Raibox Six Siege wat lager zetten zodat je meer dan 100FPS haalt.
- 75hz upgrade zou ik sowieso niet doen. Dat verschil met 60hz is te klein.
- Welke monitor heb je nu? Je moet ook naar input lag kijken en reactietijd kijken.
- heb je al nagedacht of je een tn, va of ips paneel wil?

• Robinve1
op het moment heb ik deze: pricewatch: AOC E2462VWH Zwart
ik zat zelf aan een TN paneel te denken.

[Voor 9% gewijzigd door Robinve1 op 05-10-2018 12:02]

• XFlame
  • Registratie: mei 2014
  • Laatst online: 20:32
Op basis van wat je zelf hebt aangegeven:
Max €300,-
Max 24"
144Hz
TN
Kom je uit op de volgende:
categorie: Monitoren

Gewoon de bovenste met elkaar vergelijken en de beste uitzoeken.

• Denzo
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 13:54
Belangrijke vraag voor TS die hier nog niet gesteld is; wat voor CPU draai je in combinatie met die GTX 1060?

Als dat namelijk een simpele i3, een first gen i5/i7 of iets vergelijkbaars met slechte single-threaded performance is ga je natuurlijk keihard een CPU bottleneck raken voor je in de buurt komt van 144fps (of je moet echt hele oude games spelen).

• br00ky
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 13:23

br00ky

Moderator Harde Waren

• D-dark
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 19:56
Met deze huidige monitor en grafische kaart valt er ook iets voor te zeggen om niet te upgraden.
Het geld apart zetten en later evt upgraden naar een snellere monitor met een hogere resolutie.

De upgrade kan ook gedaan worden op het moment dat de grafische kaart en mogelijk CPU wordt vervangen.

• Robinve1
Slogra schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 11:29:
Helaas is de keuze niet zo makkelijk omdat je nu een Nvidia kaart hebt en gsync erg duur is.

Je hebt 3 keuzes:
1. De goedkoopste g-sync monitor voor 355 euro kopen: pricewatch: Acer Predator XB241H Rood, Zwart.

2. Een 144hz freesync monitor (vanaf 189 euro) kopen en deze met je Nvidia kaart gebruiken. Ik verwacht dat je echt wel een verbetering zal merken. Maar niet ideaal want freesync werkt niet met een Nvidia kaart.

3. Een 144hz freesync monitor kopen, en je Nvidia kaart ruilen voor een AMD kaart, zodat freesync ondersteund wordt.

Verder:
- Je kan natuurlijk de settings van Raibox Six Siege wat lager zetten zodat je meer dan 100FPS haalt.
- 75hz upgrade zou ik sowieso niet doen. Dat verschil met 60hz is te klein.
- Welke monitor heb je nu? Je moet ook naar input lag kijken en reactietijd kijken.
- heb je al nagedacht of je een tn, va of ips paneel wil?
als ik mijn huidige Nvidia kaart ruil voor de MSI Radeon RX 580 ARMOR 8G OC, ga ik dan vooruit qua kwaliteit als ik een 75Hz of 144Hz Freesync monitor met die Videokaart doe ipv de GTX1060 3G?

• internaut
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 19:46
1060 en RX580 zijn aan elkaar gewaagd qua prestaties dus veel verbetering is dit niet imo.

• n3othebest
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 20:31
internaut schreef op donderdag 1 november 2018 @ 11:15:
1060 en RX580 zijn aan elkaar gewaagd qua prestaties dus veel verbetering is dit niet imo.
Dat is een 1060 6Gb niet de 3GB die TS heeft. Vooral het freesync gaat wel een hoop verschil geven. Verder zo'n 10%-20% verbetering in FPS.
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True