Toon posts:

Upgrade naar Ryzen, welke proc met het oog op latere upgrade

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Cio
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 28-04 12:03
Hallo, ik ga mijn systeem een platform upgrade geven, omdat mijn huidige LGA1155 systeem 'aan het einde van het pad' is, niet omdat de prestaties nu al tekort komen. Het hoeft dus geen grote upgrade te zijn tegenover mijn huidige i7 3770, maar mag zeker geen downgrade zijn.

Ik ga de proc gebruiken op een Asus Prime 350-Plus (CPU Support list), de BIOS is bijgewerkt. Graag hoor ik welke processorkeuze jullie zouden maken op basis van onderstaande situatie!

Ik zoek een?
Ryzen (AM4) proc die nu goed combineert met mijn GTX 970 en minstens gelijk is aan mijn hudige i7 3770 in games en 'kantoorgebruik'. Geen videobewerking of technisch tekenen. Hou rekening met een overclock.

Wat is je budget?
Maximaal €200, maar zo min mogelijk totale kosten over de komende 4 jaar! De mogelijkheid van een upgrade op een later moment moet dus worden meegenomen.

Geheugen is 2x8GB (G.Skill Aegis F4-3000C16S-8GISB). Overige componenten zoals voeding, kast, opslag, 1440p scherm etc. neem ik ook mee en zijn 100% zeker geen beperking.

Op basis van de feedback in dit topic kijk ik nu naar de 1600, 2600 en 1700X. Mijn voorkeur gaat uit naar de 2600 vanwege verbeterde geheugenondersteuning (minder kans op problemen als ik later meer dimms toevoeg) en stroomverbruik/warmte.

[Voor 52% gewijzigd door Cio op 07-10-2018 11:12. Reden: Minder verwarrende achtergrondinformatie]

Vette nieuwe game? Poepluiers zal je bedoelen!

Beste antwoord (via Cio op 11-10-2018 10:38)

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-06 23:06
Cio schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 01:58:
[...]
Een Ryzen 3 1200 van ~€50 geeft me voor zover ik kan vinden nagenoeg dezelfde prestaties in mijn gebruiksscenario's (zolang ik 'm overclock naar 3,7GHz of meer). De stap naar 8 threads levert alleen winst op bij zware multithreading en kost meteen €120. Daarna word het er niet makkelijker op.. kleine prijsverschillen, maar toch behoorlijke stappen in prestaties?

[...]

Ik snap dat je probeert te helpen, maar liever niet op deze manier, want je lijkt mijn vraag niet eens echt te hebben gelezen. Je advies minimaal een 1500X te kopen snap ik niet, een 6-core 1600 is maar €2 duurder.
Als je eenmaal een quadcore met 8 threads hebt gehad, ben je gewend aan een vloeiend systeem.

Ik draai regelmatig een aantal dingen tegelijk. Firefox met 50+ tabs, een film kijken en een spel installeren in de achtergrond.

Op mijn Core i7 860@3Ghz ging dat vlekkeloos. Die heb ik geupgrade naar een i5 4690K@4Ghz.
Nu heb ik dus dat af en toe mijn muis heel even niet reageert, superirritant.

Mijn i7 draaide gewoon door zonder haperingen (wel wat trager dan de i5 natuurlijk).
Ik heb de i5 genomen omdat ik geen zin had in een upgrade naar een DDR4 platform met bijkomende kosten van het geheugen (zou dan erg twijfelen tussen 16 en 32 GB). Had ik geweten dat het resultaat met de i5 zo zou zijn, had ik zeker een i7 4770(K)/4790(K) genomen.

Leuk dat de i5 standaard al 25-100% sneller is, maar qua user-experience haalt hij het niet bij de i7.

Alle reacties

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 03-06 23:50
Upgrade dan in 2020. Dan zijn er weer nieuwe cpu's en chipsets uit van Intel en AMD. Hou voor nu het geld in je zak want tov je huidige setup is de winst niet merkbaar.

• Cio
Uszka schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 09:29:
Upgrade dan in 2020. Dan zijn er weer nieuwe cpu's en chipsets uit van Intel en AMD. Hou voor nu het geld in je zak want tov je huidige setup is de winst niet merkbaar.
Keus is al gemaakt, totale kosten zijn te overzien. Mijn proc/mobo zijn nu nog een redelijk bedrag waard. Als mijn huidige mobo morgen kapot gaat ben ik ook zo €90 kwijt aan iets gelijkwaardigs (want OC + 4 ram slots + 2e PCIe x4/x16 slot vereist)

€50 euro voor een 'sidegrade' naar een modern platform vind ik niet absurd, de vraag is vooral of ik nu alvast meer uit moet geven.

[Voor 39% gewijzigd door Cio op 05-10-2018 09:41]

• PEBKAC
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 12:27
Ik ben van een I7 3770 naar een i7 7700K ge-upgrade, maar ik merk weinig tot geen verschil in prestatie winst in games (mijn gpu is een GTX 980). Dit is dan wel een Intel platform ;)

Ik weet niet wat voor games, resolutie en refreshrate je speelt, maar voor prestatie winst in games kan je beter je GPU upgraden.

• Cio
ramon89 schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 09:54:
Ik ben van een I7 3770 naar een i7 7700K ge-upgrade, maar ik merk weinig tot geen verschil in prestatie winst in games (mijn gpu is een GTX 980). Dit is dan wel een Intel platform ;)

Ik weet niet wat voor resolutie en refreshrate je speelt, maar voor prestatie winst voor games kan je beter je GPU upgraden.
Directe prestatiewinst is ook niet het doel van deze upgrade (al verwacht ik wel een klein verschil door extra NVME & RAM snelheid). Een iets stiller systeem zou fijn zijn, dus recenter dan mijn i7 3770 is sowieso beter.

1440p, geen gsync/freesync, maar kan tot 72Hz via aangepaste resoluties. Bijna alle games die is speel zijn al wat ouder (Civ 5, Fallout 4, Kerbal Space Program) of hebben lage eisen (laatste Southpark game b.v.). Ik koop volgend jaar wel een RX 580 8GB van een miner ofzo ;)

• PEBKAC
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 12:27
Ik ben geen hardware / Ryzen expert, maar puur op de basis van benchmarks ga je er met een Ryzen 3 1200 niet op op vooruit qua prestaties https://www.youtube.com/watch?v=QY7fMTXm3X4. Heb je zelf al benchmarks bekeken ? Ook met andere Ryzen setjes vs I7 3770.

Ook zou je benchmarks kunnen bekijken van een RX 580 vs GTX 970. Hier ga je er wel wat op vooruit, zeker op 1440P ;)

Hoezo denk je dat met een upgrade naar Ryzen je systeem stiller word ?

• Heroic_Nonsense
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 11:46

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Toevallig is dezelfde vraag begin dit jaar op TomsHardware gesteld:

http://www.tomshardware.c...750/ryzen-1300x-3770.html

Conclusie: je merkt geen verschil. Dan kun je beter wachten tot het echt nodig is en dan gelijk een flink betere CPU en/of GPU aanschaffen.

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 03-06 23:50
Cio schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 09:36:

€50 euro voor een 'sidegrade' naar een modern platform vind ik niet absurd, de vraag is vooral of ik nu alvast meer uit moet geven.
Naar een Ryzen 3 1200 is geen sidegrade maar een downgrade tov een i7-3770. Je zal minimaal aan een 5 1500X maar beter nog een 5 2600 nemen. En dan moet er ook nog 2x8GB DDR4 3000 MT/s geheugen bij van €130.

• Cio
Heroic_Nonsense schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 11:44:
Conclusie: je merkt geen verschil. Dan kun je beter wachten tot het echt nodig is en dan gelijk een flink betere CPU en/of GPU aanschaffen.
ramon89 schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 11:36:
Ik ben geen hardware / Ryzen expert, maar puur op de basis van benchmarks ga je er met een Ryzen 3 1200 niet op op vooruit qua prestaties
Ik hoef er dus niet per-se op vooruit qua prestaties. Ik wil er niet op achteruit, mijn voordeel zit in de platform upgrade. (waaronder garantie/betrouwbaarheid, verdere upgrademogelijkheden en stroomverbuik/warmte/geluid)

Dat (korte) antwoord op Tom's Hardware en zeker de 1080p benchmarks uit het YouTube filmpje kan ik niet staven met benchmarks van GamersNexus. Ook bij Guru3D is de conclusie dat Sandy/Ivy bridge slechtere 0,1% lows heeft en een 10% IPC nadeel bij single thread, andere bronnen zeggen richting de 20% bij multithread. Vanaf 5 threads of meer zou de i7 gaan winnen als je framedrops negeert. De betere omgang met meerdere threads door Ryzen (cache/bus opzet?) is ook relevant, de i7 wint niet altijd bij meer dan 4 threads.

Dus, welke keuze jullie zouden maken bij de aanschaf van een AM4 proc gezien mijn situatie?
Als het nodig is, doe alsof mijn mobo, proc en mem spontaan zijn verloren in een weddenschap ofzo :P

-Nagenoeg gelijke prestaties op dit moment (Ryzen 3 1200 of mis ik toch nog iets belangrijks?) + later upgraden als er betaalbare 2e hands AM4 procs beschikbaar komen?
-Nu alvast iets kopen met meer prestaties? Zo ja, hoeveel meer?

Een Ryzen 3 1200 van ~€50 geeft me voor zover ik kan vinden nagenoeg dezelfde prestaties in mijn gebruiksscenario's (zolang ik 'm overclock naar 3,7GHz of meer). De stap naar 8 threads levert alleen winst op bij zware multithreading en kost meteen €120. Daarna word het er niet makkelijker op.. kleine prijsverschillen, maar toch behoorlijke stappen in prestaties?
Uszka schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 12:17:
Naar een Ryzen 3 1200 is geen sidegrade maar een downgrade tov een i7-3770. Je zal minimaal aan een 5 1500X maar beter nog een 5 2600 nemen. En dan moet er ook nog 2x8GB DDR4 3000 MT/s geheugen bij van €130.
Ik snap dat je probeert te helpen, maar liever niet op deze manier, want je lijkt mijn vraag niet eens echt te hebben gelezen. Je advies minimaal een 1500X te kopen snap ik niet, een 6-core 1600 is maar €2 duurder.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:12
Ik snap niet waarom je deze 'sidegrade' zou willen. Als je er niet op vooruit gaat qua snelheid of features, dan vind ik dat geld weggooien om maar iets nieuws te hebben, ofzo :?

Houd het geld nu in je zak en gebruik dat wanneer je écht gaat upgraden.

The devil is in the details.

• Cio
Hahn schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 02:10:
Ik snap niet waarom je deze 'sidegrade' zou willen.
Garantie/Levensduur/Betrouwbaarheid
Upgradepath
Stroomverbruik/Geluidsproductie
Nu is mijn oude hardware nog iets waard
Omdat het kan/Nieuw speelgoed

Als het nodig is, doe alsof mijn mobo, proc en mem zijn verloren in een weddenschap ofzo

Als je denk dat een sidegrade (dus Ryzen 3 1200) nutteloos is, mag je gerust een aanbeveling doen voor een processor die volgens jou de beste upgrade is!

[Voor 28% gewijzigd door Cio op 06-10-2018 02:20]

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-06 23:06
Cio schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 01:58:
[...]

[...]

Als je eenmaal een quadcore met 8 threads hebt gehad, ben je gewend aan een vloeiend systeem.

Ik draai regelmatig een aantal dingen tegelijk. Firefox met 50+ tabs, een film kijken en een spel installeren in de achtergrond.

Op mijn Core i7 860@3Ghz ging dat vlekkeloos. Die heb ik geupgrade naar een i5 4690K@4Ghz.
Nu heb ik dus dat af en toe mijn muis heel even niet reageert, superirritant.

Mijn i7 draaide gewoon door zonder haperingen (wel wat trager dan de i5 natuurlijk).
Ik heb de i5 genomen omdat ik geen zin had in een upgrade naar een DDR4 platform met bijkomende kosten van het geheugen (zou dan erg twijfelen tussen 16 en 32 GB). Had ik geweten dat het resultaat met de i5 zo zou zijn, had ik zeker een i7 4770(K)/4790(K) genomen.

Leuk dat de i5 standaard al 25-100% sneller is, maar qua user-experience haalt hij het niet bij de i7.

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Cio Waarom geld uitgeven aan iets (nogmaals) 2e hands en bijn niets vernemen van prestatieverbetering ?
Ryzen 3 1200 is zelfs achteruitgang. Ryzen5 1600 setje zul je kunnen zoeken. maar alle Intel die een verbetering zijn, zijn stuk duurder. i7-4790K oa kost je 2e hands rond de €200,- zonder niks

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• NLMaca
  • Registratie: Maart 2015
  • Nu online
@Cio Eigenlijk ben je intel beu en wil je geld uitgeven om naar het AMD platform ongeacht of het vooruitgang biedt. Misschien is dat gewoon beter om te zeggen;). Als ik dit topic zo bekijk dan is het geen up- of sidegrade en dat zie je ook terug in de reacties. Je geeft zelf al aan dat prestatiewinst geen vereiste is, je wil een platform switch. Probeer het dan anders te verwoorden.

Laat je historie eruit.
"Ik heb dit moederbord pricewatch: Asus Prime B350-Plus en zoek hierbij een AMD CPU. ik heb dit https://tweakers.net/pricewatch/ geheugen en het moet vergelijkbaar zijn met een i7 3770 CPU, maar het mag niet minder presteren, max budget xxx. Ik heb zelf deze CPU's https://tweakers.net/pricewatch/ uitgezocht en dit is de reden (motivatie). Zijn er dingen waar ik moet letten?. Andere onderdelen die ik al heb: https://tweakers.net/pricewatch/".

ik heb niet echt de kennis van het AMD platform, maar dingen vergelijken kan iedereen. Soms moet je je vraag anders stellen om tot een antwoord te komen.

• Cio
White Feather schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 02:48:
[...]
Je gebruikssituatie is voor mijn gebruik wel wat extreem, maar wel de doorslag om te zeggen dat een 1200 geen goede keus is. Ik heb ook wat multicore benchmarks gezien van Civ V, dat zou ook langzamer turnsters verwerken.

• Cio
Hackus schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 09:25:
@Cio Waarom geld uitgeven aan iets (nogmaals) 2e hands en bijn niets vernemen van prestatieverbetering ?
Ryzen 3 1200 is zelfs achteruitgang. Ryzen5 1600 setje zul je kunnen zoeken. maar alle Intel die een verbetering zijn, zijn stuk duurder. i7-4790K oa kost je 2e hands rond de €200,- zonder niks
Ik ga natuurlijk geen 300 euro uitgeven om een generatie i7 hoger te komen.

Mijn redenen om mobo/proc/mem te upgraden heb ik nu al meerdere keren toegelicht. Ik dacht dat ik een betweter was...

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Cio schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 11:07:
[...]

Ik ga natuurlijk geen 300 euro uitgeven om een generatie i7 hoger te komen.

Mijn redenen om mobo/proc/mem te upgraden heb ik nu al meerdere keren toegelicht. Ik dacht dat ik een betweter was...
Voor €200,- krijg je dat niet voor elkaar. of je koopt zelfde presterende. los van alles kun je beter een GTX1070 kopen, maar dan kom je met €200,- ook niet ver.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11:03
De enige 'betaalbare' upgrade die je kunt overwegen is de Ryzen 5 2600, alles daaronder is hooguit gelijkwaardig aan je 3770.
Investering is dan ongeveer 100 euro, kun je weer een paar jaar vooruit.

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 12:07
Je gaat die i7 3770K, 16GB ram DDR3 en Z77 moederbord toch verkopen?
Dat zou iets van €300 op moeten leveren op dit moment, kun je dat niet aan je budget toevoegen?

Voor slechts €200 ga je zoals al gezegd geen serieus alternatief vinden voor je huidige systeem. ( CPU + RAM )

📈 Voordelig, eenvoudig & gespreid beleggen in aandelen 💸

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

JohanNL schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 17:42:
Je gaat die i7 3770K, 16GB ram DDR3 en Z77 moederbord toch verkopen?
Dat zou iets van €300 op moeten leveren op dit moment, kun je dat niet aan je budget toevoegen?

Voor slechts €200 ga je zoals al gezegd geen serieus alternatief vinden voor je huidige systeem. ( CPU + RAM )
i7-3770 krijg je hooguit €120,- voor, dus dat redt je niet. GTX1060 6GB kun je voor dit budget halen in V&A. maar veel schiet je er niet mee op.

• mitsumark
Het hele setje is denk 250-300 waard (wat de gek ervoor geeft), voor 350-400 heb je een nieuwe Ryzen 2600 set. Vandaar dat ik dus zeg een investering van 100 euro.

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 03-06 23:36
Verkoop dan je oude spullen en neem een 2e hands Ryzen 1600 van vraag en aanbod voor 100 euro
V&A aangeboden: AMD Ryzen 5 1600 Boxed Wraith Spire koeler

Met een beetje overklocken nog potent genoeg en het voordeel van 6 cores.
In de toekomst kan je nog gaan voor de laatste versie van Zen

• Cio
Hackus schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 11:30:
[...]
Voor €200,- krijg je dat niet voor elkaar. of je koopt zelfde presterende. los van alles kun je beter een GTX1070 kopen, maar dan kom je met €200,- ook niet ver.
Je heb mijn vraag en mijn eerdere antwoorden duidelijk niet gelezen. Hou alsjeblieft op en ga iemand anders 'helpen', je veroorzaakt alleen maar verwarring (getuige de reacties na jouw posts).
JohanNL schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 17:42:
Ik snap de verwarring, maar ik zoek alleen nog een geschikte AM4 proc en heb daarvoor maximaal €200 euro. Geen mobo, mem of videokaart. Verkoop van de oude hardware heb ik meegenomen.
mitsumark schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 14:45:
Ryzen 5 2600, alles daaronder is hooguit gelijkwaardig aan je 3770.
D-dark schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 21:44:
Neem een 2e hands Ryzen 1600 [...]
Met een beetje overklocken nog potent genoeg en het voordeel van 6 cores.
In de toekomst kan je nog gaan voor de laatste versie van Zen
De 1400 (en 1500x) zijn duidelijk niet goed geprijsd, jammer want die zouden ook al gelijkwaardig zijn volgende de benchmarks. Serieus 2e hands aanbod is er niet (alles al maanden 'gereserveerd')

Kom ik inderdaad uit op een 1600 voor €152, een 2600 voor €170 of.... een 1700X voor €204! (1700 non-X is momenteel duurder).

- De 1600 krijg ik een goede koeler bij, hoewel dat niet echt nodig is. Ik hou het meeste geld in m'n zak.
- 2600 is natuurlijk het zuinigst/stilst en gaat het beste overclocken. Ook betere geheugenondersteuning?
- De 1700X is stiekem al iets buiten budget en voelt als overkill, maar het is een octacore en de X versie...

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Cio schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 09:35:
[...]Je heb mijn vraag en mijn eerdere antwoorden duidelijk niet gelezen. Hou alsjeblieft op en ga iemand anders 'helpen', je veroorzaakt alleen maar verwarring (getuige de reacties na jouw posts).
[...]Ik snap de verwarring, maar ik zoek alleen nog een geschikte AM4 proc en heb daarvoor maximaal €200 euro. Geen mobo, mem of videokaart. Verkoop van de oude hardware heb ik meegenomen.
[...]
[...]De 1400 (en 1500x) zijn duidelijk niet goed geprijsd, jammer want die zouden ook al gelijkwaardig zijn volgende de benchmarks. Serieus 2e hands aanbod is er niet (alles al maanden 'gereserveerd')

Kom ik inderdaad uit op een 1600 voor €152, een 2600 voor €170 of.... een 1700X voor €204! (1700 non-X is momenteel duurder).

- De 1600 krijg ik een goede koeler bij, hoewel dat niet echt nodig is. Ik hou het meeste geld in m'n zak.
- 2600 is natuurlijk het zuinigst/stilst en gaat het beste overclocken. Ook betere geheugenondersteuning?
- De 1700X is stiekem al iets buiten budget en voelt als overkill, maar het is een octacore en de X versie...
@Cio wees dat gelijk duidelijk. (verbetering/vergelijking met je Intel was dus niet nodig)Beste is dan een Ryzen 5 1600X en klaar is klara. Soms is een antwoord wat je denkt te krijgen niet waar je op hoopt, en niet altijd weet een TS wat de waarde en verbetering is. Daarom opent men ook een topic voor hulp. Een R5 2600 behoeft een BIOS update op een B350 moederbordje.
Verhaal van goede koeler is ook beperkt. als je een stil systeem wil met goede koeling voor kleine bijdrage koop je een Gelid Tranquilo B4 pricewatch: Gelid Solutions Tranquillo Rev.4 version B Dit is mijn advies en doe ermee wat je wil. Je opent een topic om hulp te vragen omdat je zelf allerlei verhalen leest en denkt het te weten(zoals je schrijft ik ben de betweter) Als je het wist hoefde je ook geen topic te openen.

* Koop van je €200,- een Ryzen5 1600X en nieuwe koeler

Acties:
  • +1Henk 'm!

• mitsumark
Ik zou altijd een 2000 serie verkiezen boven 1000, de 2600 dus.

• Cio
Ik heb uiteindelijk gekozen voor de Ryzen 5 2600. De synthethische benchmarks van de Ryzen 3 1200 waren 'te mooi om waar te zijn', dagelijkse praktijk is iets anders. De 1700x viel af vanwege het stroomverbruik met overclock. Voor een 8-core (met OC) had ik een veel duurder mobo moeten kopen.

€15 extra voor een 2600 tegenover de 1600 geeft niet alleen een kleine verhoging van de clocks (incl. overclock) en vermindering van stroomverbruik. Met het oog op upgrades is ook de betere memory support een sterk pluspunt.

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee