Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

(rx480) na upgrade lage fps?

Pagina: 1
Acties:

• Intergalactic
  • Registratie: september 2017
  • Laatst online: 11-06 15:57

Intergalactic

Testlab CoΓΆrdinator & Moderator Harde Waren

π™Έπš—πšŸπšŠπšπšŽπš›πšœ π™Όπšžπšœπš π™³πš’πšŽ

Topicstarter
na de overstap van een 4 core amd chip naar en 5930K presteert mijn RX480 flink onder de maat.
in BF1 zou de RX480 zonder oc ongveer 70 fps moeten leveren in de MP matches, tot mijn verbazing pers ik hoog uit 48 fps uit de kaart op 1080p ultra.
andere games zoals Rising storm 2 zijn bijna onspeelbaar terwijl mijn oude pc deze op 1080p ultra rond de 50fps speelde

de kaart werkte prima voordat hij in het systeem ging en kon veel games 60 fps+ spelen, ik draai de meest recente versie van de driver en het is ook een verse windows instalatie.

heeft iemand enig idee?

wat ik ga doen:
timespy vergelijking
fastboot uitzetten
DDU(wellicht een verse windows instalatie)
CSM weer inschakelen om te kijken of de kaart legacy toch nog leuk vindt
secure boot weer aanzetten
virtualisatie uitzetten

mocht je nog andere tips hebben hoor ik het graag

setup

5930K @3.7ghz
corsair rgb pro 3200@ 2666 1.375v 16-16-16-16-38
rx480 sapphire nitro+ @1402mhz Max
een bronze certified voeding die nog vervangen wordt

| πš’πš— πšœπš™πšŠπšŒπšŽ, πš—πš˜ πš˜πš—πšŽ πšŒπšŠπš— πš‘πšŽπšŠπš› 𝚒𝚘𝚞 πšœπšŒπš›πšŽπšŠπš– | Tweakers Discord |

• Nat-Water
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 11:30
Dus je wisselt van CPU en dan presteert je GPU onder de maat - nadat hij het eerst goed deed? Weet je zeker dat het je GPU is, en niet toevallig je CPU?

Welke voeding heb je precies?

[Voor 9% gewijzigd door Nat-Water op 05-10-2018 08:56]

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

• Uszka
  • Registratie: maart 2018
  • Laatst online: 10:21
Draai MSI Afterburner als je aan het gamen bent en post de log in dit topic. Daarmee kan gezien worden welk onderdeel de oorzaak is.

Welke 4core AMD was het?

Welke cpu koeler gebruik je in welke behuizing en wat is de temperatuur van de cpu tijdens gamen?

• Intergalactic

Intergalactic

Topicstarter
Nat-Water schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 08:56:
Dus je wisselt van CPU en dan presteert je GPU onder de maat - nadat hij het eerst goed deed? Weet je zeker dat het je GPU is, en niet toevallig je CPU?

Welke voeding heb je precies?
op dit moment een cooler master thunder 600, en weet zeker dat het mijn cpu niet is omdat de cinebench scores rond de 1020-1088 liggen dus qua boost en single core ligt het goed.
Uszka schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 09:02:
Draai MSI Afterburner als je aan het gamen bent en post de log in dit topic. Daarmee kan gezien worden welk onderdeel de oorzaak is.

Welke 4core AMD was het?

Welke cpu koeler gebruik je in welke behuizing en wat is de temperatuur van de cpu tijdens gamen?
7850k :( altijd op 4.6ghz gehad maar toch wel een meuk chipj, qua koeling zit het in principe prima:

mugen max in een s340 elite (waar genoeg ruimte is voor E-atx

| πš’πš— πšœπš™πšŠπšŒπšŽ, πš—πš˜ πš˜πš—πšŽ πšŒπšŠπš— πš‘πšŽπšŠπš› 𝚒𝚘𝚞 πšœπšŒπš›πšŽπšŠπš– | Tweakers Discord |

• freaky35
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 11-05 13:52
heb je wel alles opnieuw geinstaleerd ,toen je van cpu en moederbord wisselde?

Zo niet,dan is dit echt stap 1 om te doen, oude drivers ect kunnen echt voor problemen zorgen en ook voor performance problemen.

[Voor 58% gewijzigd door freaky35 op 05-10-2018 11:12]

• Intergalactic

Intergalactic

Topicstarter
]@freaky35 zie:
de kaart werkte prima voordat hij in het systeem ging en kon veel games 60 fps+ spelen, ik draai de meest recente versie van de driver en het is ook een verse windows instalatie.

• freaky35
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 11-05 13:52
Check je cpu verbruik ingame, kijk sowieso ingame met msi afterburner wat de cpu verbruik maar ook het gpu verbruik is

• NLBUURMAN
  • Registratie: november 2012
  • Laatst online: 11-06 11:42

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

ik zou eens naar de CPU-kloksnelheden en usage kijken tijdens gamen dan? in principe mag de voeding niets uitmaken; of hij werkt, of hij valt uit

i5-6600/MSI H270 Carbon/16GB Ram/ Phanteks TC14PE/ Gainward GTX1060

• Uszka
  • Registratie: maart 2018
  • Laatst online: 10:21
Intergalactic schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 11:01:
op dit moment een cooler master thunder 600
Poe, slecht ding. Niet te lang blijven gebruiken zou ik zeggen.

• Intergalactic

Intergalactic

Topicstarter
@Uszka ben ik ook niet van plan, heb al iets beters :)

@freaky35 ja qua load is het redelijk verdeeld, rond de 40%/50% max en de gpu op 100%
dat is waarom ik ook niet helemaal zeker weet waar dit probleem zit

@NLBUURMAN comfy op 3.7 ghz, maar na het weekend zal ik verder kijken :)

• bluebear
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 11-06 07:09
temperatuur is ook binnen perken?
als in, kaart throttled niet?

• Trygve
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 10-06 13:55
Welk moederbord gebruik je in deze setup?

• Intergalactic

Intergalactic

Topicstarter
@bluebear onder max load komt de kaart rond de 70 uit, dus das zou geen probleem moeten zijn.

@r100 een rampage v extreme

• Randleman
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 12-06 12:52
Kun je testen met een andere GPU? Dan kun je even kijken of het GPU onafhankelijk is of dat er iets is met het moederbord.

BIOS upgrade geprobeerd?

• Intergalactic

Intergalactic

Topicstarter
@Randleman bios upgrade is al gedaan, en met een andere gpu moet ik even kijken.
heb nu geen extra tot mijn beschikking, ik zou wel de gpu in een ander systeem kunnen plaatsen, maar juist omdat hij goed presteerde de dag voordat hij samen ging met het nieuwe syteem verdenk ik de gpu niet.

ik ben pas later deze week in staat om het te testen(even de pc verslepen naar mijn vriendins huis) maar ik ga het zeker proberen

• Intergalactic

Intergalactic

Topicstarter
gister de voeding vervangen en suprise suprise, alles werkt weer zo als het hoort.

geen boot issues meer, geen lage fps meer en alles op ultra 60-100+fps

toch uiteindelijk wat ik al dacht

de voeding

Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True