Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Ervaringen AIO koelerkits GPU

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Evert134
  • Registratie: september 2018
  • Laatst online: 21:05
Ik heb sinds kort een 1080 i.p.v mijn 970 maar mijn 970 draaide met OC moeiteloos rond de 65C. mijn 1080 werd zonder OC al 74C het is een 2 ehands GPU dus ik heb nu de koelpasta vervangen (had ik toch nog liggen) en ik heb 2 casefans op de on board fan headers aangesloten. maar ik moet een vrij agressieve fancurve hebben wil ik de kaart onder de 70C houden.

mijn CPU heeft ook een AIO en die is nu altijd 40/45C dus ik ben erg tevreden over de prestaties ervan.

Ik zoek een?
een aio koelset voor een gtx 1080. corsair heeft voor zover ik kan vinden geen set gemaakt voor de 1080 wel voor de 980
https://tweakers.net/pric...ro-hg10-n980-edition.html

heeft iemand ervaringen met deze sets en is de koeling voor de VRM genoeg? het koelblok vervalt en er komt een fan voor terug

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Corsair, deze heeft voor zover ik kan zie als enige een frontplate die over de VRM ect valt

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-8600 Boxed€ 299,90€ 299,90
1Asus PRIME Z370-P€ 111,-€ 111,-
1Asus ROG STRIX-GTX1080-A8G-GAMING€ 659,-€ 659,-
1Seagate Barracuda, 3TB€ 84,91€ 84,91
1Corsair Carbide SPEC-04 Zwart/Grijs€ 47,01€ 47,01
1Corsair Hydro H45€ 49,04€ 49,04
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15€ 145,50€ 145,50
1Corsair RM650x (2018)€ 77,-€ 77,-
1Intel Optane 32GB€ 53,95€ 53,95
1Samsung 970 Evo 250GB€ 79,90€ 79,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.607,21

Steam: Deathscythe

Beste antwoord (via Evert134 op 07-10-2018 14:51)

• GromuhlDjun
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 16-06 15:56
Je kunt ook nog voor de Kraken g12 gaan als die past op je kaart,

Ik heb de voorganger daarvan gebruikt op mijn gtx980. De waterkoeling doet zijn werk op de gpu en de ventilator op de vrms. Vram blijft wel ongekoeld. Dat is niet erg als je veel airflow hebt in je kast.
Bedenk ook dat het flink duur wordt. Een 120mm AIO gaat het niet redden om een 1080 koel te houden zonder veel kabaal, net als de standaard koeler. Een grotere versie is imho wel een erg grote investering om je kaart iets koeler te krijgen.

Dat gezegd hebbende, ik heb de waterkoeling later vervangen door een Arctic accelero xtreme III, en die werkte verrassend genoeg een stuk beter dan de 120mm waterkoeler die ik er eerst op had zitten. Fluisterstil en zonder pompgezoem (is wel lelijke koeler :P) Je moet wel goed uitzoeken of deze wel gaat passen ivm hdmi/displayportslots. Op mijn 1080ti kon deze niet standaard omdat gigabyte de hdmi poortjes als een torentje had gebouwd (na zorvuldig de hogere hdmi poort te hebben gedesoldeert paste deze wel). Zou moeten passen op de strix. (linkje naar forum waar iemand het gedaan heeft)

Let wel: je loopt altijd het risico dat je je kaart sloopt. Daarnaast vraag ik me af of de aftermarket oplossing het gaat winnen van de strix.

@mitsumark : de reden waarom ik het heb gedaan is minder geluid uit mijn pc. De meeste aftermarket "stille" videokaarten halen onder load toch al snel 40-50+db en ik wil mijn pc stil hebben. Daarnaast zakken de kloksnelheden (minimaal) bij 70-75 graden.

[Voor 7% gewijzigd door GromuhlDjun op 07-10-2018 00:56]

Alle reacties

• freaky35
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 11-05 13:52
70 is meer dan prima,voor een videokaart.

En standaard is die Strix al ove clocked, dus dat klopt niet dat die zonder overclock al 70 word

AIO setjes hebben nogal eens de neiging om kapot te gaan of gaan lekken ect.

[Voor 31% gewijzigd door freaky35 op 05-10-2018 10:52]

• Evert134
ik wil toch liever een wat rustiger en koeler systeem liefst ronde de 50C ik heb nog gezocht maar er zijn ook completere kits te krijgen

zoals deze

https://www.aquatuning.nl...380QVXEAQYAiABEgIva_D_BwE

ik las ook dat EVGA een set had hiervoor maar dat die niet meer gemaakt word?
nadeel is dat deze wel aardig in de prijs loopt.

• ItsWillem
  • Registratie: juni 2015
  • Laatst online: 20:07
pricewatch: NZXT Kraken G12 Wit
met daarbij nog een AIO (goeie van Corsair / NZXT / CoolerMaster)

iPhone 12 Pro 128GB Goud // R5 3600 - X63 - MSI RTX2070S - 16GB-3200 - 2TB SSD - H510 Elite

• Evert134
Ik had die van nzxt gezien alleen word alles buiten de gpu dan wel voldoende gekoeld? er hangt alleen een fan boven er zit geen heatsink o.i.d op verder

• tritimee
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 22:15
Ik heb toch een paar vragen
  1. Waarom ben je specifiek gefocust op < 70 graden?
  2. Waarom ben je bereid om je videokaart te modificeren om dit doel te bereiken.

• Evert134
tritimee schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 11:20:
Ik heb toch een paar vragen
  1. Waarom ben je specifiek gefocust op < 70 graden?
  2. Waarom ben je bereid om je videokaart te modificeren om dit doel te bereiken.
ik wil het liefst dat de kaart rond de 50C blijft.
ik ben bereid de kaart hiervoor te modificeren deels omdat ik een koel systeem wil dat redelijk rustig kan draaien. en grotendeels omdat ik er veel plezier uithaal om mijn systeem zo aan te passen.

ik wil nog upgraden naar een k versie van de cpu ik hoop dat dat nu lukt nu de prijzen zo dicht op elkaar liggen zodat ik hier ook kan overklokken.

• mitsumark
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 01:33
Evert134 schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 12:19:
[...]
ik wil het liefst dat de kaart rond de 50C blijft.
Dat is geen antwoord op de vraag, waarom?

Zakken de kloksnelheden bij 70-75 graden?

• GoT
  • Registratie: mei 2004
  • Niet online

GoT

/ / ( . Y . ) \ \

Die AIO GPU koelers werken alleen op reference kaarten, je zal dus naar een andere optie moeten kijken.
Of zelf met hang en sluitwerk het passend moeten krijgen.

o << Your asshole before prison.
O << Your asshole after prison.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!

• GromuhlDjun
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 16-06 15:56
Je kunt ook nog voor de Kraken g12 gaan als die past op je kaart,

Ik heb de voorganger daarvan gebruikt op mijn gtx980. De waterkoeling doet zijn werk op de gpu en de ventilator op de vrms. Vram blijft wel ongekoeld. Dat is niet erg als je veel airflow hebt in je kast.
Bedenk ook dat het flink duur wordt. Een 120mm AIO gaat het niet redden om een 1080 koel te houden zonder veel kabaal, net als de standaard koeler. Een grotere versie is imho wel een erg grote investering om je kaart iets koeler te krijgen.

Dat gezegd hebbende, ik heb de waterkoeling later vervangen door een Arctic accelero xtreme III, en die werkte verrassend genoeg een stuk beter dan de 120mm waterkoeler die ik er eerst op had zitten. Fluisterstil en zonder pompgezoem (is wel lelijke koeler :P) Je moet wel goed uitzoeken of deze wel gaat passen ivm hdmi/displayportslots. Op mijn 1080ti kon deze niet standaard omdat gigabyte de hdmi poortjes als een torentje had gebouwd (na zorvuldig de hogere hdmi poort te hebben gedesoldeert paste deze wel). Zou moeten passen op de strix. (linkje naar forum waar iemand het gedaan heeft)

Let wel: je loopt altijd het risico dat je je kaart sloopt. Daarnaast vraag ik me af of de aftermarket oplossing het gaat winnen van de strix.

@mitsumark : de reden waarom ik het heb gedaan is minder geluid uit mijn pc. De meeste aftermarket "stille" videokaarten halen onder load toch al snel 40-50+db en ik wil mijn pc stil hebben. Daarnaast zakken de kloksnelheden (minimaal) bij 70-75 graden.

[Voor 7% gewijzigd door GromuhlDjun op 07-10-2018 00:56]

• Evert134
bedankt voor de suggestie ik zat met de aio pomp al te twijfelen waar iedereen die op aansluit of dat ze hem in een fan header zetten (maar dan kun je hem volgens mijn niet goed meer aansturen).

ik heb op het forum gekeken en zit zal nu nog even vergelijken of ik voor de artic IV ga of de morpheus II

https://www.arctic.ac/eu_en/accelero-xtreme-iv.html

https://www.raijintek.com...s_detail.php?ProductID=46

de morpheus lijkt wat een completere set die met extra heatsinks geleverd word maar weer geen fans dus in dat opzich ook weer minder compleet. maar van de twee ziet de morpheus er wel een stuk beter uit vooral met de zwart gecoate heatsink.

• ItsWillem
  • Registratie: juni 2015
  • Laatst online: 20:07
Evert134 schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 11:02:
bedankt voor de suggestie ik zat met de aio pomp al te twijfelen waar iedereen die op aansluit of dat ze hem in een fan header zetten (maar dan kun je hem volgens mijn niet goed meer aansturen).

ik heb op het forum gekeken en zit zal nu nog even vergelijken of ik voor de artic IV ga of de morpheus II

https://www.arctic.ac/eu_en/accelero-xtreme-iv.html

https://www.raijintek.com...s_detail.php?ProductID=46

de morpheus lijkt wat een completere set die met extra heatsinks geleverd word maar weer geen fans dus in dat opzich ook weer minder compleet. maar van de twee ziet de morpheus er wel een stuk beter uit vooral met de zwart gecoate heatsink.
De Morpheus is inderdaad zonder fans maar presteert ook weer beter. Je kunt er dan bijvoorbeeld 2 goeie Noctua fans op monteren, welke je dan aansluit op je mobo/fan controller.

iPhone 12 Pro 128GB Goud // R5 3600 - X63 - MSI RTX2070S - 16GB-3200 - 2TB SSD - H510 Elite

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Evert134
ik heb de Morpheus besteld inclusief 2 fans. de reviews van de Morpheus waren beter en hij ziet er ook wel slick uit. ik heb achter op mijn videokaart ook 2 fan aansluitingen dus kan ze daar ook aansluiten dan hij zijn eigen fans aansturen.

https://www.amazon.de/dp/B00R6YQYQ2

https://www.amazon.de/dp/B01G5I6MRK

ik ben nu wel benieuwd wat de temperaturen gaan doen

• Evert134
Voor als iemand nog interesse had in prestaties van de Morpheus koeler en 2x Corsair ML120 Fans

ik heb hem met beide een tijd in Heaven laten draaien

Standaart Strix koeler 78C met 65% fanspeed
Morpheus Koeler 62C met 50% fanspeed

ik heb een OC van core 2.1 Ghz en geheugen 11Ghz
edit: beide fans zitten achter in de videokaart om de ext. fan aansluitingen nu kan ik hem met gpu tweak ook weer een normale fancurve geven

ik ben er tevreden mee hij blijft max load onder de 65C en de fans zijn net wat stiller.
ook was het wat een puzzel om alle heatsinks te plakken er zat een vettige sponge(ofzo) op dus ik heb ze een paar keer moeten schoonmaken.

voor en na het is niet meer de meest stijlvolle koeler ;)

[Voor 9% gewijzigd door Evert134 op 10-10-2018 20:42]

Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True