Moederbord Upgraden, Welk board is beter than mijn huidige?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 964641

Topicstarter
Ik wil graag een nieuw moederboard voor mijn pc. maar heb eigenlijk geen flauw idee waar ik op moet letten

Ik zoek een nieuw moederboard voor mijn pc, het liefst met am3+ aangezien ik daar een processor los voor heb liggen.

De processor die ik heb liggen is een AMD FX 6300 6-core 3.5GHz, 14.0 MB

Ik wil graag rond de 100 euro uitgeven.

Pc Specificaties

CPU: AMD Athlon X4 760K

RAM: 8,00GB Dual-Channel DDR3 @ 798MHz (9-9-9-24)

Moederboard: ASRock FM2A75M-DGS R2.0 (CPUSocket)

Grafische kaart: 2047MB NVIDIA GeForce GTX 760 (MSI)

Geheugen: 931GB Western Digital WDC WD10EADX-22TDHB0 ATA Device (SATA )

Ik Hoor graag wat jullie verstandig vinden en ook graag specifiek welk moederboard jullie aanbieden

Vriendelijke Groet,

Merlijn Bruijn

Beste antwoord (via Anoniem: 964641 op 07-10-2018 01:11)

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 18:40
Eigenlijk zou ik willen adviseren om van het plan af te zien. AM3+ is achterhaald, inefficient en traag. Het lijkt mij niet eens onwaarschijnlijk dat de X4 760K sneller is in games dan een FX 6300. Hou het geld in je zak en geef het pas uit als je een grotere upgrade van cpu, moederbord en ram kunt betalen. Dan ge je pas echt een sprong in prestaties maken. Wil je toch van je 100 piek af kijk dan uit naar een gebruikte i5-4xxx met een H81/B85/H87/H97 bord.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 03-07 22:18
@Anoniem: 964641 Welkom op Gathering of Tweakers! :)

We verwachten hier wel dat je zelf ook wat moeite in je zoektocht stopt (we zijn geen helpdesk ;)). Lees het CAA-beleid nog even door en probeer aan de hand van de Handleiding Pricewatch met een eigen voorstel te komen. Dan kunnen wij aan de hand daarvan je een goed advies geven.

Probeer ook wat duidelijker aan te geven waarom je precies een nieuw moederbord wilt en wat je daarmee wilt bereiken, wat zonder dat wordt het voor ons lastig om er iets over te zeggen.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 18:40
Eigenlijk zou ik willen adviseren om van het plan af te zien. AM3+ is achterhaald, inefficient en traag. Het lijkt mij niet eens onwaarschijnlijk dat de X4 760K sneller is in games dan een FX 6300. Hou het geld in je zak en geef het pas uit als je een grotere upgrade van cpu, moederbord en ram kunt betalen. Dan ge je pas echt een sprong in prestaties maken. Wil je toch van je 100 piek af kijk dan uit naar een gebruikte i5-4xxx met een H81/B85/H87/H97 bord.