Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Aanschaf gaming laptop i7, GF GTX 1060, 15,6"

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• kzwiggelaar
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 30-12-2023
Wat ga je met je laptop doen?
Gamen. Voornamelijk Wow maar ook spellen zoals Sims 4 en Cities: skylines. En wellicht enigszins korte-termijn-toekomst proof? Ik zit bijvoorbeeld met smart te wachten op Dragon Age 4 maar dat zal nog wel een tijd duren...

Wat is je budget?
Max 1400 euro.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Nee, hij is enkel voor thuisgebruik.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Een aantal specs die ik graag zou willen: i7, GF GTX 1060 (een 1070 is voor deze prijs te hoog gegrepen denk ik), een 15,6" beeldscherm en het liefst minimaal een 256 GB SSD schijf en geheugen 16GB.

Ik kom op een aantal laptops uit: categorie: Laptops

Nu nog een keuze maken tussen deze laptops (of stat er nog een leuke niet bij?). Hebben jullie één van deze laptops en willen jullie de ervaringen delen? Of kunnen jullie me misschien helpen met de keuze? Behalve de genoemde gewenste specs weet ik niet zo goed wat nog meer grote voor- of nadelen zijn.

Ik heb geen voorkeur voor een bepaald merk, al heb ik goede ervaringen met Asus. Lenovo heeft bij mij een slechte reputatie maar dat stamt al van wat jaren geleden dus misschien is het tegenwoordig een prima merk?
Alle tips zijn welkom! :)

Alle reacties

• rominick
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 00:35
Ik zelf een lenovo legion y720, en die voldoet prima om vr te spelen. Cities skyline speel ik er voornamelijk op en met 2 grote steden nog prima te spelen.

• Neeknikker
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-11 19:35
Ik ben eigenlijk op zoek naar precies dezelfde soort laptop. Ben vandaag gaan kijken bij paradigit. Er stonden er een paar uit dit lijstje. De hp pavilion gaming sprak me qua uiterlijk best wel aan. Had ik van tevoren niet verwacht. Maar die Hp Omen (die ik eigenlijk graag wilde zien) hadden ze niet op voorraad. Die kan ik morgen bewonderen. Iemand ervaringen met deze laptop?
Van die Levono y720 komt binnenkort een nieuwe versie uit y730. Die lijkt me ook heel mooi, maarja die is er nog niet.

@kzwiggelaar al een keus gemaakt?

• kzwiggelaar
@Neeknikker Nee ik heb nog geen keuze gemaakt. Die HP Pavilion lijkt inderdaad een prima laptop. Nadeel is wel dat die videokaart "maar" 3 GB heeft. En zo hebben ze allemaal hun voor- en nadelen lijkt het. Maar de HP Omen lijken het meeste in huis te hebben voor het geld. De vormgeving vindt ik minder mooi, maar dat is niet zo belangrijk. Ik ben benieuwd wat jij van die Omen gaat vinden, wil je dat hier delen?

• Neeknikker
Inmiddels heb ik de hp omen 15-dc0096nd thuis. Wat echt opvalt zijn die small randen rond het scherm. Ik vind dat erg mooi. Hij is een best zware laptop. duidelijk zwaarder als bijvoorbeeld de pavillion gaming.
Wat een beetje tegenviel is toen ik hem voor het eerste aan had staan is dat hij veel herrie maakt. Hij had niet echt veel load maar de fans waren flink aan het loeien. Heb toen niet echt tijd gehad om te onderzoeken wat dat was. Ik heb hem nu voor de 2e keer aanstaan en nu is het wat rustiger. Straks maar eens wat mee gaan spelen.
Hij voelt stevig aan. Het toetsenbord is fijn. touchpad vind ik redelijk. kleuren van het scherm zijn mooi maar hij had van mij iets feller mogen zijn.
Als je vragen hebt hoor ik het graag.

• kzwiggelaar
@Neeknikker thanks voor het delen van je ervaring! Jammer dat hij zo veel herrie maakt. Is toch gauw het geval bij een laptop, maar bij de één wel meer dan de ander. Ik ben benieuwd of het nog minder wordt. Ik heb wel eens gehoord dat een update van de drivers/bios(?) veel kan helpen. Vormgeving is in ieder geval goed dus. Hoe zit het met de prestaties? Zijn die goed? Game je er mee?

Ik heb nog een week voordat ik ook een nieuwe wil gaan kopen.

• Neeknikker
@kzwiggelaar het is me nog niet gelukt games te installeren. heb er de tijd nog niet voor gehad. Ik heb wel wat zitten spelen met de instellingen en nu draait hij als een zonnetje. Heb hem wat geundervolt maar geen idee of dit echt veel verschil maakt. De Bios is uptodate, dat had ik inderdaad ook al gecheckt. Maar thx voor de tip.
Pagina: 1