Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

X470 + Ryzen 7 2700X Memory???

Pagina: 1
Acties:

• Geertdv
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 28-05 15:48
Hallo,

Ik ben een Ryzen 7 2700X systeem aan het samenstellen. Op het eerste gezicht zag de Gigabyte X470 Aorus Ultra Gaming een heel leuk bordje, totdat je een leuk setje RAM erbij probeert te zoeken.

Zijn er mensen met een X470 bord en werkend 3200Mhz RAM?

Alvast bedankt.

• Tortelli
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 12-06 23:52

Tortelli

mixing gas and haulin ass

http://download.gigabyte....ultra-gaming_pinnacle.pdf
Alle officieel supported geheugenmodules.

i9 9900k @ 5,0Ghz | Asus XI HERO | RTX 3080 Trio | Corsair 32G | Asus MG279Q | Corsair RM750 | Synology DS1817+

• Geertdv
De 3200 modules die daar worden aangegeven zijn of peperduur of niet te verkrijgen. Ik hoef me niet perse aan een Gigabyte bord te binden. Heeft iemand ervaringen?

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Chain DL,SQ,BP,MP, and Flys

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Geertdv
Ik zie deze niet staan op de QVL list van het moederbord?

• zion
  • Registratie: augustus 1999
  • Laatst online: 01:28

zion

I GoT my I on U

Die G-skills doen het ook prima op de GB. belangrijkste is dat je een set met samsung chips uitzoekt (ipv Hynix) voor de grootste kans op ondersteuning, en die ripjaws hebben die, en worden veelvuldig gebruikt icm zowel de GB als de Asus.

10-08-1999 - 10-08-2020, 21 jaar zion @ Tweakers.net
Nieuwe Systeem: AMD R7:5800X, 32GB-3600, 2TB SSD's, 34" 1440P-UW, Rift-S

• DaniëlWW2
  • Registratie: november 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

@Geertdv Dat Gigabyte bordje lijkt behoorlijke problemen te hebben met snellere RAM. Komt nog eens bovenop de slechte VRM's, ontbreken van zaken zoals LLC in je bios of waardeloze heatsinks. Het enige dat het bord wel heeft is RGB, heel erg veel RGB...

Ga je die 2700X niet overclocken dan voldoet een B450 zoals pricewatch: MSI B450-A PRO ruim. Ga je die wel overclocken dan kan je beter kijken naar een ASUS Prime x470 pro, of liever de ROG Strix-F.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• Geertdv
DaniëlWW2 schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 12:58:
@Geertdv Dat Gigabyte bordje lijkt behoorlijke problemen te hebben met snellere RAM. Komt nog eens bovenop de slechte VRM's, ontbreken van zaken zoals LLC in je bios of waardeloze heatsinks. Het enige dat het bord wel heeft is RGB, heel erg veel RGB...

Ga je die 2700X niet overclocken dan voldoet een B450 zoals pricewatch: MSI B450-A PRO ruim. Ga je die wel overclocken dan kan je beter kijken naar een ASUS Prime x470 pro, of liever de ROG Strix-F.
Kijk dat wou ik weten, ik ben echt een complete noob in overclocking, dus dat hoeft van mij niet. Vraag is uiteraard wel welke RAM gaat werken op hoge frequentie op die MSI.

• Cyphax
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 13:50

Cyphax

Moderator NOS
Geertdv schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 21:57:
Hallo,

Ik ben een Ryzen 7 2700X systeem aan het samenstellen. Op het eerste gezicht zag de Gigabyte X470 Aorus Ultra Gaming een heel leuk bordje, totdat je een leuk setje RAM erbij probeert te zoeken.

Zijn er mensen met een X470 bord en werkend 3200Mhz RAM?

Alvast bedankt.
Ik heb dit Gigabyte-bord, en daar zit 2x8GB G.Skill DDR4 Ripjaws-V in dat op 3200MHz loopt. :)

Saved by the buoyancy of citrus

• Geertdv
Cyphax schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 13:44:
[...]

Ik heb dit Gigabyte-bord, en daar zit 2x8GB G.Skill DDR4 Ripjaws-V in dat op 3200MHz loopt. :)
Wat is de productcode van jou RAM? :)

• Cyphax
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 13:50

Cyphax

Moderator NOS
Geertdv schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 13:45:
[...]

Wat is de productcode van jou RAM? :)
Eh, dat is een goede vraag. Ik heb deze besteld (bij Megekko ook), staat daar de code bij die je bedoelt?

Saved by the buoyancy of citrus

• DaniëlWW2
  • Registratie: november 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Geertdv schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 13:42:
[...]

Kijk dat wou ik weten, ik ben echt een complete noob in overclocking, dus dat hoeft van mij niet. Vraag is uiteraard wel welke RAM gaat werken op hoge frequentie op die MSI.
In principe zou elk 3000MHz setje onderhand moeten werken. MSI lijkt het ook goed gedaan te hebben met hun B450 bordjes waardoor 3200MHz setjes ook out of the box moeten werken. Het probleem is dat vrijwel alle RAM setjes is dat die op timings lopen voor Intel CPU's. AMD CPU's vragen om andere timings. ASUS, MSI en ASRock hebben software om een aantal timings automatisch om te zetten, maar 100% garantie dat het werkt heb je niet. Ik geef je iets van 90% kans dat je met een 3200MHz setje je A-XMP (MSI hun XMP omzetsoftware) aan kan zetten in de bios en het meteen werkt. Werkt het niet dan kan je altijd handmatig terug naar 3066MHz en dan zou het wel moeten werken. :)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• Geertdv
Cyphax schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 13:47:
[...]

Eh, dat is een goede vraag. Ik heb deze besteld (bij Megekko ook), staat daar de code bij die je bedoelt?
Staat dus niet op de QVL lijst maar werkt wel.

• Geertdv
Kan van mijn part gesloten worden, zal even een nieuw topic openen in Desktop aankoopadvies (had hier maand terug ook al een post gedaan, maar mijn wensen en budget zijn dermate gewijzigd)
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True