Toon posts:

Word voor Mac standaard stijl

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• TheDuJa
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 22:51
Mijn probleem
Het is me opgevallen dat de ‘Standaard’ stijl precies hetzelfde is als de ‘Geen afstand’ stijl. Op mijn Windows pc is dit verschillend. Hoort dit?
...

Relevante software en hardware die ik gebruik
MacBook Pro 13” 2018 met macOS Mojave en Office 365 via school. Ik heb de mac net 2 dagen dus ik weet niet of dit onder High Sierra ook zo was.
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Office opnieuw installeren helpt niet. Zodra ik de stijl hetzelfde aanpas als op Windows werkt het in het document goed. Zodra ik een nieuw document aanmaak is het precies hetzelfde probleem.
Op internet kan ik er verder ook niks over vinden.

Edit: typo

Ryzen 3700X | Corsair Vengeance RGB Pro 32GB @3600C18 | GigaByte 2070 Super | MacBook Pro 13" 2018 16GB/512GB | LG OLED 55” CX6LA | iPhone 13 Pro Max 256GB - Sierra Blue

Alle reacties

• De Rikster
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09-06 16:36
TheDuJa schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 21:33:
Mijn probleem
Zodra ik de stijl hetzelfde aanpas als op Windows werkt het in het document goed. Zodra ik een nieuw document aanmaak is het precies hetzelfde probleem.
En als je dit document met de goede instellingen opslaat als sjabloon?

• TheDuJa
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 22:51
De Rikster schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 22:55:
[...]

En als je dit document met de goede instellingen opslaat als sjabloon?
Betekent dit dat ik dan telkens bij het aanmaken van een document het sjabloon handmatig moet kiezen? Dat lijkt me niet helemaal de bedoeling...

Ryzen 3700X | Corsair Vengeance RGB Pro 32GB @3600C18 | GigaByte 2070 Super | MacBook Pro 13" 2018 16GB/512GB | LG OLED 55” CX6LA | iPhone 13 Pro Max 256GB - Sierra Blue

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-06 21:57

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

Standaard leeg doc is ook een sjabloon. Op Windows vroeger heette dat normal.dot. Mss heeft Mac versie zelfde?

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ja, de Mac versie heeft hetzelfde.

Bij mij staat het normal.dotm bestand op deze locatie:
code:
1
/Users/sypie/Library/Group Containers/UBF8T346G9.Office/User Content.localized/Templates.localized

Die kun je openen in Word, aanpassen naar wat je wilt en opslaan onder dezelfde naam. Daarna zal Word ieder nieuw document opmaken zoals in dat sjabloon is ingesteld, mits je voor een "nieuw leeg document" kiest.

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
@TheDuJa Heb je dit inmiddels uitgezocht en opgelost?
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee