Voodoo 2 restjes

Pagina: 1
Acties:

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-08 10:58

Bergen

Spellingscontroleur

Topicstarter
Hey,

Nou heb ik eindelijk m'n voodoo2 + speedstar a70 vervangen door iets beters: Een MX met 64 Meg. Anyway dat laatste boeit even niet want de MX kaart werkt als een trein. Het probleem is alleen dat (onder Win2K) bij Display Properties->Settings->Advanced nog een tabblad genaamd '3dfx V2-1000' staat. Hoe krijg ik dat ding daar ooit vandaan? Windows schijnt ergens toch nog het idee te hebben dat die Voodoo kaart er nog in hangt. In de Device Manager komt de kaart al niet meer voor in de lijst, daar is het keurig opgeruimd. Schermschot van de Display Properties: Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~gurbe/pictures/vd2.gif

• Vincent17
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-07 00:20
dan moet je in je register de restjes nog weghalen, het makkelijkste gaat dit met regclean

• Alpine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-08 21:22

Alpine

Twisted animator

Bij software staat er misschien nog "voodoo2 windows display drivers" (ongeveer zo)

• Vae Victis
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-08 16:52

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

Regedit: op voodoo zoeken in local machine,
dan zie je ergens voodoo2 property sheet (o.i.d).
En deze wissen, If (me==wrong) correct("me");
:Y)

• WiD
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-08 13:30

WiD

Je kan die Voodoo2 misschien nog laten zitten. Er bestaan drivers waarmee je dat ding als 2e videokaart kan gebruiken. Het hele zootje is natuurlijk wel beta, maar zou toch redelijk werken. 't Is ook handig voor ouwe glide spelletjes natuurlijk.
[edit]
Die drivers bestaan voor zover ik weet alleen voor win2k. Het waren de eerste beta's die uitkwamen.

• Vae Victis

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

Op vrijdag 20 juli 2001 00:21 schreef WiD het volgende:
Je kan die Voodoo2 misschien nog laten zitten. Er bestaan drivers waarmee je dat ding als 2e videokaart kan gebruiken. Het hele zootje is natuurlijk wel beta, maar zou toch redelijk werken. 't Is ook handig voor ouwe glide spelletjes natuurlijk.
Heb zelf die drivers wel ergens staan. wil ook wel eens proberen maar dan met 2 voodoo 2s.
Wil je ze zeg het maar.
(tis wel voor win2k)

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Staat er bij software in het configuratie scherm niet gewoon het 'Voodoo 2 Control Panel'?

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Op vrijdag 20 juli 2001 00:15 schreef GerbenW het volgende:
In de Device Manager komt de kaart al niet meer voor in de lijst, daar is het keurig opgeruimd.
Heb jij die kaart zelf un-installed, of heb je heb er gewoon uitgehaald ?

Als het laatste dan kan het verklaren dat de tab er nog is, die kaart staat nog 'hidden' installed. In device manager kan je show hidden-devices aanzetten, maar ik weet niet of dat werkt met videokaarten (nog nooit mee gedaan). Wat je ook kunt doen is die voodoo er weer in, en netjes un-installen, en dan er weer uit halen (zou moeten kunnen een voodoo naast een MX).
Je kan ook nog met de Hardware Wizard kijken (Add/Remove Hardware => Uninstall => uninstall => show hidden => etc.).

Ik weet niet 100% zeker of die tab weggaat als je dat device un-installed, het zou ook een tab van de 3dfx-tools kunnen zijn, moet je die ff un-installen (met Add/Remove Software), ik heb zelf alleen nooit een V2 onder win2k gehad.

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Topicstarter
Hmm inderdaad, bij Software stonden inderdaad nog 2 dingetjes van de kaart. Had ik zelf ook kunnen bedenken maar het is laat enzo. Thanx voor het op gang helpen van mijn meesterbrein, het probleem is opgelost. Driewerf hoera. :o

[topic closed]

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Topicstarter
Thanx again, bij Uninstall Hardware en dan wel ff Hidden Devices aanvinken stond ie ook nog bij. Want ik had inderdaad de kaart zo van m'n plank geript, zonder Windows eerst op de hoogte te stellen dat er een rigoreuze (:?) speciale gebeurtenis zou plaats vinden. Anyway nu is m'n systeem weer fris en fruitig. Iedereen een biertje. :)

• Vae Victis

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

Op vrijdag 20 juli 2001 00:34 schreef GerbenW het volgende:
....Iedereen een biertje. :)
:9~ moet je dat nog vragen. 8-)

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Op vrijdag 20 juli 2001 00:34 schreef GerbenW het volgende: