Slechte start voor de Voodoo5 5500 !

Pagina: 1
Acties:

• Chrasher
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-03 00:31

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Topicstarter
De afgelopen dagen heb ik met veel belangstelling de Voodoo5 nieuwsgroep gevolgd op news.3dfx.com. Daarbij zijn er al veel problemen opgedoken, vooral op de overgeklokte BX-plankjes.

Veel mensen met een bus-snelheid van 133Mhz of hoger (AGP 88Mhz) kregen deze kaart helemaal niet aan de praat! Ook op 112Mhz(AGP 75Mhz) waren er al veel problemen. 3D-spellen konden nog wel worden opgestart, maar na het afsluiten moest vaak de PC worden gereset. Dus Tweakers met overgeklokte P3's en BX-plankjes, hou deze nieuwsgroep in de gaten!
Ook waren er enkele kaarten weer teruggebracht omdat ze te groot waren en niet in de kast pastten (Gateway werd genoemd).

Echte snelheids resultaten zijn nog niet echt genoemd, maar hij blijkt wel goed te lopen op een standaard systeem (niet overgeklokt)
Dus wacht nog heel even voor je de overstap maakt.....

PSN-id: Chrasher

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 31-01 01:56

edward2

Schieten op de beesten

Goeie topic!, ik heb op nvnews.net hetzelfde gelezen, 124 mhz fsb was het maximum wat er daar gehaald werd.
Nou heb ik zelf een p3 750 en vanwege de hoge multiplier, zou ik 124 mhz fsb waarschijnlijk niet halen, maar ik bekijk eerst de resultaen voordat ik een v5 6000 haal, damn waar blijft dat ding eigenlijk?
In geval van de v5 6000 is het natuurlijk een afweging, deze kaart zal je systeem in games zoveel sneller maken dat dit makkelijk opweegt tegen een paar mhz minder cpu-power.

Niet op voorraad.

• smokey
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19-02 23:05
niet alleen cpu power. 112 fsb ipv 100 fsb levert sneller geheugen, sneller processor, sneller moederbord, snellere pci, snellere agp, snellere HD op. een geforce 2 kan heel goed tegen hoge agp speeds. en is nog stukken goedkoper. en op veel punten sneller dan v5500. die 6000 zal rond de 1300,- liggen.

• Bomberman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-01 15:31
Ff voor de duidelijkheid, de GeForce 2 is zeker niet goedkoper dan de V5 5500. Als je op FSAA geilt moet je de V5 5500 nemen, want de FSAA van de GeForce 2 zuigt (ik heb wel eens vergelijkende plaatjes gezien). En niet iedereen (inclusief me) wil alle bussen buiten specs hebben draaien. Als je OC niet helemaal stabiel is is het een heel gedoe erachter te komen waar het nou aan ligt (en ik heb een Maxtor shit-disk die niet tegen een PCI-bus hoger dan 35MHz kan :(). En edward2, juist met de V5 6000 heb je meer CPU power nodig (V5 heeft geen T&L), de speed van de 6000 zal dus niet compenseren voor een langzamer systeem.

PC Specs

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 31-01 01:56

edward2

Schieten op de beesten

De snelheidswinst met een kaart met T&L onboard is slechts in enkele games de moeite waard.
Ik heb diverse metingen verricht( met p3 750) met mdk2, SOF, Messiah, ja deze spellen zijn misschien niet het eidresultaat van wat je van T&L mag verwachten en de verschillen tussen T&L enabled en unabled waren nihil.
Dat zal pas op langere termijn als T&L engines krachtiger worden en games meer geoptimaliseerd worden van belang worden
IK verwacht dat de V5 6000 samen met een snelle CPU heel het GeForce2 bolwerk aan flarden blaast(uiteraard tijdelijk).
Ik heb zelf een GeForce2 en de kaart wordt op dit moment teveel gekweld door de bekende
te smalle bandbreedte/langzaam geheugen.
Tot op de dag van vandaag is fillrate(effectief, dus niet beperkt door te weinig bandbreedte) nog steeds de bottleneck en niet de CPU, tenzij je natuurlijk op 640x480 speelt :)

Niet op voorraad.

• smokey
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19-02 23:05
staat er mischien wat onduidelijk maar de vorige reply had het over v5 6000 ik bedoel dat die veel duurder is dan de geforce2. ik vraag me af of die voodoo 5 6000 wel zo'n succes wordt hij is gewoon veel te duur om te kunnen concureren met de geforce2. Maar als je toch teveel peon hebt kun je mischien beter de v5 6000 kopen ja. maar ik denk dat er meer geforcjes2 verkocht zullen worden dan voodoo5 6000' tjes
Pagina: 1