Is dit lcd scherm geschikt voor mijn pc?

Pagina: 1
Acties:
  • 135 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Mavvie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2021
Is dit lcd scherm geschikt voor mijn pc?? En hoe en waar moet ik dit lcd schermpie op aansluiten?

Afbeeldingslocatie: http://image01.conrad.nl/pix/187/G1/187012G1.JPG

Twitter | Linkedin

• answer_man
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-08 10:24
[gedaan :+ ]

ik heb geen id waar je het op aan moet sluiten bij de weg

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Moeten wij dat zo zien? Ik denk dat de kans klein is (of het word een hele hoop gedoe).

• Mavvie
Hij is van conrad

Twitter | Linkedin

• LG_Greenman
  • Laatst online: 18-08 07:36
Is wel ff handig om het typenr erbij te zetten

HX45/300w/Epox 8KHA+/XP1800@1620/768mb@2x143mhz Apacer/17"@Asus V6600 GF1/17"@ S3trio64V/SB1024 Live player/Kingston 110TX/20gig@7200rpm Maxtor/40gig@5400rpm Maxtor/27gig@5400 WD/JustCool CPUcooler/2x120mm en 3x80mm casefans/Plextor 40x/DVDR4x

• Mavvie
Er staat geen type nummer bij maar dit wel:

Voor het aanduiden van gegevens en statusinformatie op een zeer kleine ruimte. Door de I2C-bus zijn hier slechts 2 digitale poorten i.p.v. de anders gebruikelijke 7 - 11 poorten ter aansturing nodig.
Technische spec.: LCD met 2 regels. per regel 8 tekens (5x7 Dot-Matrix) · Cijferhoogte ca. 3,5 mm · Voedingsspanning (VCC) 4,3 tot 5 V = · Contrastinstelling via de voedingsspanning · Stroom- verbruik 120 µA · 4 aansluitingen (VCC, GND, SDA, SCL) · Afm. van de printplaat ca. 28 x 22 mm · Hoogte ca. 5 mm · 2 bevestigingsgaten voor M2-schroeven.
Omvang levering: Display, datablad.

Twitter | Linkedin

• Bigs
  • Niet online
Heb je een I2C bus in je computer? Je kunt beter op zoek gaan naar zo'n parallel display (die hebben ze bij Conrad ook een aantal), daar staan hier op GoT ook mooie schema's voor.

• Mavvie
Ik heb niet zoveel verstand van lcd's dus wil je ff een link geven van die topics, ik heb al gezocht maar ik weet niet welke ik moet hebben

Twitter | Linkedin

• Mavvie
Ik heb ff gezocht, maar is dit dan een goed lcd?

Afbeeldingslocatie: http://image01.conrad.nl/pix/183/G1/183369G1.JPG

Twitter | Linkedin

• rb338
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-07 12:59
Op vrijdag 20 juli 2001 01:14 schreef Maverickje het volgende:
Ik heb ff gezocht, maar is dit dan een goed lcd?

[afbeelding]
Als je nou ff naar een van de Letsbuyit Together topics gaat, kan je kant-en-klare LCD's bestellen :)

Hebk ook gedaan, kan niet wachten tot ik 'm heb :D

• Bigs
  • Niet online
Yup, die is het (en dan het liefst natuurlijk een groter model, 184594 bijv.)

• Mavvie
Op vrijdag 20 juli 2001 01:16 schreef rb338 het volgende:

[..]

Als je nou ff naar een van de Letsbuyit Together topics gaat, kan je kant-en-klare LCD's bestellen :)

Hebk ook gedaan, kan niet wachten tot ik 'm heb :D
Welke site??

Twitter | Linkedin

• rb338
Op vrijdag 20 juli 2001 01:26 schreef Maverickje het volgende:

[..]

Welke site??
[topic=186319]

Btw, waarom stuur je 2x "Nee" naar m'n ICQ?

• Mavvie
En kan ik dan vervolgens die lcd van conrad weer aansluiten volgens dit schema?? Afbeeldingslocatie: http://athome.no-ip.com/projects/LCDTool/defaul1.gif
of dit
Afbeeldingslocatie: http://athome.no-ip.com/projects/LCDTool/defaul2.gif

Twitter | Linkedin

• rb338
Op vrijdag 20 juli 2001 01:40 schreef Maverickje het volgende:
En kan ik dan vervolgens die lcd van conrad weer aansluiten volgens dit schema?? [afbeelding]
of dit
[afbeelding]
Lees nou ff die topic voor je begint te vragen...

• Mavvie
Op vrijdag 20 juli 2001 01:41 schreef rb338 het volgende:

[..]

Lees nou ff die topic voor je begint te vragen...
Ik lees toch het topic ik vraag alleen of ik dit lcd kan aansluiten op dit schema

Twitter | Linkedin

Verwijderd

Dan lees je niet, anders had je het antwoord geweten. Maargoed alle HD44780 based displays kan je aan sluiten volgens dat schema, i2c based *NIET* dus dat 1e display waarmee je het topic opende gaat niet werken.

• rb338
Op vrijdag 20 juli 2001 01:44 schreef Maverickje het volgende:

[..]

Ik lees toch het topic ik vraag alleen of ik dit lcd kan aansluiten op dit schema
Geen idee, ik ben geen LCD expert. Zoek ff en dan vind je alles wat je wilt weten, want er zijn HEEL VEEL nuttige topics over LCD's :)
Op vrijdag 20 juli 2001 01:49 schreef Yarvieh het volgende:
Dan lees je niet, anders had je het antwoord geweten.
:D Jah achja tis bijna 2 uur dus ik kan me voorstellen dat al die posts lezen niet echt iets is waar je zin in hebt of de tijd voor neemt ;)

Btw: YARV! Leef je nog ;)

Verwijderd

Btw: YARV! Leef je nog ;)
Alive n kickin, alleen geen irc-junk meer ;)

• Mavvie
Oke dan weet ik genoeg

Twitter | Linkedin

• Cloontje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-07 08:37

Cloontje

Tea. Earl Grey. Hot.

deze is geschikt

Afbeeldingslocatie: http://www.eio.com/2x16cbl.gif

Let us make sure history never forgets the name ... Enterprise.

• Mavvie
Op vrijdag 20 juli 2001 03:29 schreef Cloontje het volgende:
deze is geschikt

[afbeelding]
Wat heb ik hieraan? Wat moet ik met een idc connector?

Twitter | Linkedin

Verwijderd

jij vraagt welke is geschikt, iemand neemt de moeite er 1 op te zoeken, ga je nog zitte zeuren?!

• Mavvie
Op vrijdag 20 juli 2001 10:46 schreef Yarvieh het volgende:
jij vraagt welke is geschikt, iemand neemt de moeite er 1 op te zoeken, ga je nog zitte zeuren?!
ja oke, het is goed bedoeld sorry, maar by the way aan dit lcdtje heb ik toch niets, zo lijkt mij?

Twitter | Linkedin

Verwijderd

Op vrijdag 20 juli 2001 12:04 schreef Maverickje het volgende:

[..]

ja oke, het is goed bedoeld sorry, maar by the way aan dit lcdtje heb ik toch niets, zo lijkt mij?
1: lees wat andere topics door over lcd!!! |:( |:(
2: jewel, deze kan je aansluiten via de printerpoort :)

[lolmode]
Heb je van je ouders een pc voor je verjaardag gehad? en weet je net hoe dat je hem aanzet? BEGINNERLING!!!!! L :D L
:P :P :P :P :P >:)
[/lolmode]

• Mavvie
Op vrijdag 20 juli 2001 12:20 schreef Bill_Gatjes het volgende:

[..]

1: lees wat andere topics door over lcd!!! |:( |:(
2: jewel, deze kan je aansluiten via de printerpoort :)

[lolmode]
Heb je van je ouders een pc voor je verjaardag gehad? en weet je net hoe dat je hem aanzet? BEGINNERLING!!!!! L :D L
:P :P :P :P :P >:)
[/lolmode]
Lollig :(, toen ik 7 was zat ik al met een pc te werken, dus ik denk dat ik verder ben dan jou!!! >:)

Twitter | Linkedin

• Vaagharses
  • Laatst online: 22-12-2022
I2C bus kan je wel op je PC aansluiten via de printerpoort met wat glue-logic (zoek ff bij philips, hebben allerlei application notes daarvoor). Of je maakt een ISA-kaartje met een I²C-interface erop. Het enige andere probleem wat je hebt is, dat er geen "standaard" proggie is dat je display aanstuurt :+ je zult er dus zelf dan een moeten schrijven.

Je kan dus beter een LCD kopen gebaseerd op de HD44780, wel lekker standaard :)

BTW: I²C-bus is wel VET gaaf. Sloop je stereo open, haal de µC eruit, hang je pc op de SCL SDA lijnen en je kan je minitoren met de PC besturen :) Of zappen op je TV :P

Anti Geluidsmuur Front Amstelveen telt 17.800 lantaarnpalen; hoeveel heeft jouw gemeente?

• FragDaddy
  • Laatst online: 17:57
Op vrijdag 20 juli 2001 12:48 schreef Maverickje het volgende:

[..]

Lollig :(, toen ik 7 was zat ik al met een pc te werken, dus ik denk dat ik verder ben dan jou!!! >:)
trieste opmerking. hoe weet jij nou tegen wie je zit te praten. misschien is dat wel een systeembeheerder/programmeur die al 25jaar in de pc's zit :?
edit:

Ow nee. ik keek niet goed.. het is Bill Gatjes waar je commentaar op zat te leveren.. tja vecht dat maar samen met hem uit.. ik schat jullie beiden op .. naja lamaar.

maargoed. even een goedbedoelde opmerking.. zoek even rustig door het forum heen.. er staan minstens 30 topics over wat voor LCD je kunt gebruiken, hoe je hem moet aansturen en welke software wel/niet werkt :)

daar voorkom je een hoop frustraties/vervelende opmerkingen van andere forum-bezoekers mee.

Have a wheelie good weekend!

Verwijderd

Op vrijdag 20 juli 2001 12:48 schreef Maverickje het volgende:

[..]

ik toen ik 6 was! maarja, maakt nix uit. :P maar vedder dan mij? dat weet ik niet want dat kan ik van hier uit niet zien(ik weel veel van dos, basic, vb, windows en ik heb n tijd bij vobis gewerkt!)
owja, sorry van daar boven! ik was een beetje in een gekku bui! SORRY :) :)

• Mavvie
A joh geef niet man, ik wist wel dat het een grappie was, maar op een grappie mot je toch terug reageren.

Tweakers-Greetings

Twitter | Linkedin

Verwijderd

Man!! Waarom zit iedereen via de parport te klooien met lcd's??? Jullie hoeven je cpu kracht zeker niet te gebruiken bij nuttige apps zoals seti en dergelijke?
Als je nou ook een I2C display koopt, of gewoon via I2C of seriele port aansluit, dan hou je je cpu cycles tenminste over voor iets dat WEL nuttig is. Bovendien rules de aansturing via I2C want elke compu heeft deze bus wel (moderne mobo's vanaf P2) en alle sensors zijn erop aangesloten (toerental sensor, spannings sensoren van bijv. cpu0 cpu1 3.3v 5v 12v -12v) met I2C kun je dus snel, makkelijk, cpu-ontlastend een display aansturen.. zelfs ZONDER software! Hoe vind je die? Een display wat al werkt zodra je compu door de bios post tests heen is. verder geen software nodig om je fan speeds, vcore spanningen enz af te beelden :9~

• Banzi
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-07 11:15
Maar dan moet je er wel ff wat extra hardware en software bij ontwerpen... Zonder uC lijkt me dit een beetje onmogelijk...

Ik zag, ik nam en ik kwam...

Verwijderd

klopt, maar het is peace of cake, en bovendien, voor de 'gebruikers' die niet willen proggen kunnen ze dan kant en klare source downloaden. het gaat ook meer om mensen die echt kwaliteit willen, daar moet je meestal ook wat voor doen, no offence voor de parpoort display gebruikers :Y)
Pagina: 1