ik heb geen id waar je het op aan moet sluiten bij de weg
HX45/300w/Epox 8KHA+/XP1800@1620/768mb@2x143mhz Apacer/17"@Asus V6600 GF1/17"@ S3trio64V/SB1024 Live player/Kingston 110TX/20gig@7200rpm Maxtor/40gig@5400rpm Maxtor/27gig@5400 WD/JustCool CPUcooler/2x120mm en 3x80mm casefans/Plextor 40x/DVDR4x
Voor het aanduiden van gegevens en statusinformatie op een zeer kleine ruimte. Door de I2C-bus zijn hier slechts 2 digitale poorten i.p.v. de anders gebruikelijke 7 - 11 poorten ter aansturing nodig.
Technische spec.: LCD met 2 regels. per regel 8 tekens (5x7 Dot-Matrix) · Cijferhoogte ca. 3,5 mm · Voedingsspanning (VCC) 4,3 tot 5 V = · Contrastinstelling via de voedingsspanning · Stroom- verbruik 120 µA · 4 aansluitingen (VCC, GND, SDA, SCL) · Afm. van de printplaat ca. 28 x 22 mm · Hoogte ca. 5 mm · 2 bevestigingsgaten voor M2-schroeven.
Omvang levering: Display, datablad.
Als je nou ff naar een van de Letsbuyit Together topics gaat, kan je kant-en-klare LCD's bestellenOp vrijdag 20 juli 2001 01:14 schreef Maverickje het volgende:
Ik heb ff gezocht, maar is dit dan een goed lcd?
[afbeelding]
Hebk ook gedaan, kan niet wachten tot ik 'm heb
[topic=186319]Op vrijdag 20 juli 2001 01:26 schreef Maverickje het volgende:
[..]
Welke site??
Btw, waarom stuur je 2x "Nee" naar m'n ICQ?
Lees nou ff die topic voor je begint te vragen...Op vrijdag 20 juli 2001 01:40 schreef Maverickje het volgende:
En kan ik dan vervolgens die lcd van conrad weer aansluiten volgens dit schema?? [afbeelding]
of dit
[afbeelding]
Verwijderd
Geen idee, ik ben geen LCD expert. Zoek ff en dan vind je alles wat je wilt weten, want er zijn HEEL VEEL nuttige topics over LCD'sOp vrijdag 20 juli 2001 01:44 schreef Maverickje het volgende:
[..]
Ik lees toch het topic ik vraag alleen of ik dit lcd kan aansluiten op dit schema
Op vrijdag 20 juli 2001 01:49 schreef Yarvieh het volgende:
Dan lees je niet, anders had je het antwoord geweten.
Btw: YARV! Leef je nog
Let us make sure history never forgets the name ... Enterprise.
Wat heb ik hieraan? Wat moet ik met een idc connector?
Verwijderd
Verwijderd
1: lees wat andere topics door over lcd!!!Op vrijdag 20 juli 2001 12:04 schreef Maverickje het volgende:
[..]
ja oke, het is goed bedoeld sorry, maar by the way aan dit lcdtje heb ik toch niets, zo lijkt mij?
2: jewel, deze kan je aansluiten via de printerpoort
[lolmode]
Heb je van je ouders een pc voor je verjaardag gehad? en weet je net hoe dat je hem aanzet? BEGINNERLING!!!!! L
[/lolmode]
LolligOp vrijdag 20 juli 2001 12:20 schreef Bill_Gatjes het volgende:
[..]
1: lees wat andere topics door over lcd!!!![]()
2: jewel, deze kan je aansluiten via de printerpoort
[lolmode]
Heb je van je ouders een pc voor je verjaardag gehad? en weet je net hoe dat je hem aanzet? BEGINNERLING!!!!! LL
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
[/lolmode]
Je kan dus beter een LCD kopen gebaseerd op de HD44780, wel lekker standaard
BTW: I²C-bus is wel VET gaaf. Sloop je stereo open, haal de µC eruit, hang je pc op de SCL SDA lijnen en je kan je minitoren met de PC besturen
Anti Geluidsmuur Front Amstelveen telt 17.800 lantaarnpalen; hoeveel heeft jouw gemeente?
trieste opmerking. hoe weet jij nou tegen wie je zit te praten. misschien is dat wel een systeembeheerder/programmeur die al 25jaar in de pc's zitOp vrijdag 20 juli 2001 12:48 schreef Maverickje het volgende:
[..]
Lollig, toen ik 7 was zat ik al met een pc te werken, dus ik denk dat ik verder ben dan jou!!!
Ow nee. ik keek niet goed.. het is Bill Gatjes waar je commentaar op zat te leveren.. tja vecht dat maar samen met hem uit.. ik schat jullie beiden op .. naja lamaar.
maargoed. even een goedbedoelde opmerking.. zoek even rustig door het forum heen.. er staan minstens 30 topics over wat voor LCD je kunt gebruiken, hoe je hem moet aansturen en welke software wel/niet werkt
daar voorkom je een hoop frustraties/vervelende opmerkingen van andere forum-bezoekers mee.
Have a wheelie good weekend!
Verwijderd
ik toen ik 6 was! maarja, maakt nix uit.Op vrijdag 20 juli 2001 12:48 schreef Maverickje het volgende:
[..]
Lollig, toen ik 7 was zat ik al met een pc te werken, dus ik denk dat ik verder ben dan jou!!!
owja, sorry van daar boven! ik was een beetje in een gekku bui! SORRY
Verwijderd
Als je nou ook een I2C display koopt, of gewoon via I2C of seriele port aansluit, dan hou je je cpu cycles tenminste over voor iets dat WEL nuttig is. Bovendien rules de aansturing via I2C want elke compu heeft deze bus wel (moderne mobo's vanaf P2) en alle sensors zijn erop aangesloten (toerental sensor, spannings sensoren van bijv. cpu0 cpu1 3.3v 5v 12v -12v) met I2C kun je dus snel, makkelijk, cpu-ontlastend een display aansturen.. zelfs ZONDER software! Hoe vind je die? Een display wat al werkt zodra je compu door de bios post tests heen is. verder geen software nodig om je fan speeds, vcore spanningen enz af te beelden
Ik zag, ik nam en ik kwam...
Verwijderd