Toon posts:

[MBP mid 2012] Accu vervangen

Pagina: 1
Acties:

• Syn3rgi
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15-03 17:24
Hi all,

TS heeft een MBP 2012 die ondertussen zes jaar oud is. De accu is verbazingwekkend gezond: 1814 cyclussen maar nog 84% design capacity (Coconut Battery) - maar wordt erg heet (foto)

Zo heet dat ik afgelopen week iets raars rook, ik keek naar de - niet officiële - kabel en zag dat deze lichtelijk verbrand was. Direct een mail verstuurd naar de leverancier met de vraag of dit vaker gebeurd. Foto

Macbook opengemaakt, veel stof verwijdert (fans draaien 50% minder hard met hetzelfde gebruik) maar verder weinig effect.

De kabel wordt dermate heet dat ik deze niet kan vasthouden tijdens of na het laden.

Na enig speurwerk begrijp ik dat Apple geen officiële accu's verkoopt en heb ik twee opties gevonden, de Yanec en de MayerInc waarbij mijn voorkeur naar Yanec gaat vanwege de garantie.

Iemand die ervaring heeft met deze desbetreffende accu's?

Daarnaast vraag ik mij af: ligt het wel aan de accu? Ondanks de vele cyclussen toch een 'good' status.

Thanks!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-03 14:19

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Apple verkoopt wel degelijk deze accu, maar de accu is je probleem niet.

Je probleem zit in de voeding, de connector, de contra in de macbook of in de macbook zelf.

Ik vermoed dat het je fake voeding is, die doet alsof hij 85 watt kan leveren terwijl de connector die er op zit dat niet aan kan. Koop een echte!

• Syn3rgi
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15-03 17:24
Scherp, thanks.

Ondertussen laad de MacBook niet meer op, dus ik ben bang dat ik hoe dan ook een nieuwe oplader én accu poort moet gaan kopen. Nul ervaring mee verder en tegelijkertijd weet ik niet of dit het gaat oplossen.

Morgen langs een lokale reseller om te testen of een andere lader het wel doet.

Verwacht btw dat de webshop nog iets heeft van; jouw probleem - kan immers weinig bewijzen.

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:59

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Over je speurwerk: https://support.apple.com/nl-nl/mac/repair/service

Oftewel, 209 euro. Een nette aftermarket vervanger kost je de helft, maar dan moet je hem zelf vervangen en dat is met de gelijmde batterij echt een takkeklus.

Ik zou het wel weten :Y

Wise enough to play the fool

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

teacher schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 21:57:
en dat is met de gelijmde batterij echt een takkeklus.
In de mid-2012 Mac Book Pro zit de accu vast met twee tri-lobe schroefjes.

I don't like facts. They have a liberal bias.

• TomsDiner
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 16-07-2022
sebastius schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 23:40:
Ik vermoed dat het je fake voeding is, die doet alsof hij 85 watt kan leveren terwijl de connector die er op zit dat niet aan kan. Koop een echte!
Dit snap ik niet...

De kabel wordt erg heet. Dat betekent dat er meer stroom doorheen gaat dan hij aankan.

Jij hebt het over een fake voeding waarvan je zegt dat deze minder zal leveren ("doet alsof hij 85 watt kan leveren"), of een connector die dat niet aankan.

In beide gevallen zal toch nooit je kabel heet worden?

Misschien zit ik er naast, dit is met mijn boerenverstand...

• sebastius

sebastius

Same story maar dan met kabel. Je voeding is troep.

• sebastius

sebastius

Syn3rgi schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 00:04:
Scherp, thanks.

Ondertussen laad de MacBook niet meer op, dus ik ben bang dat ik hoe dan ook een nieuwe oplader én accu poort moet gaan kopen. Nul ervaring mee verder en tegelijkertijd weet ik niet of dit het gaat oplossen.

Morgen langs een lokale reseller om te testen of een andere lader het wel doet.

Verwacht btw dat de webshop nog iets heeft van; jouw probleem - kan immers weinig bewijzen.
Overigens bied ik dit soort reparatiediensten ook aan. Ik ben niet goedkoop maar kan wel meer dan Apple of een reseller :)
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee