Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

probleem meHoge Bitrate streaming van Nas naar Nvidia Shield

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Anguish
  • Registratie: november 2012
  • Laatst online: 15-06 12:49
Hey,

Ik heb sinds vorige week een nieuwe Oled tv en Nvidia shield en moet zeggen dat ik uitermate tevreden ben!
Vorige week bijvoorbeeld nog mooi naar The revenant 10bit gekeken zonder enig probleem. Fantastisch HDR beeld en lekker soepel.
Nu wou ik gisteren nog een UHD filmpje kijken en deze doet het een pak minder...
Na het gebruikelijke bufferen speelt die een second of 10 vloeiend af waarna het beeld en geluid dan begint te schokken. Het geluid valt daarna zelfs weg... Zowel 7.1 en 5.1 Dolby als 7.1 DTS heb ik geprobeerd...

Het enige grote verschil tussen de twee films zijn volgens mij de Bitrate...
36.9 Mb/s tegenover 69.1 Mb/s

Dus ik veronderstel dat dit het probleem zou kunnen zijn?

Even opsommen:

Het MKV Hevc bestand staat op mijn NAS synology DS213 (opslagruimte zit wel bijna vol... )
Wordt afgespeeld via Kodi op de Nvidia Shield (bekabelde internet connectie van 1,0 Gbps) met HDMI (geen idee of het 2.0 is) op een LG C7 OLED.

Cashe size vergroten via supreme builds wizard heb ik geprobeerd alsook alle mogelijke Kodi en shield instellingen heb ik afgelopen maar kom er maar niet uit...

Kan er mij iemand verder helpen? Ik wordt helemaal gek na gisteren nacht en de hele dag gezocht te hebben! 8)7

Bedankt!

[Voor 164% gewijzigd door Anguish op 04-10-2018 18:15]

Beste antwoord (via Anguish op 08-10-2018 17:07)

• Slogra
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 14-06 10:03
Let goed op de hoofdlettertjes. Want 1 MB (megabyte) is 8 keer zo veel als in 1Mb (Megabit). Ik vermoed dat die game netwerkttest slechts 50Mb/s is geweest ipv 50MB/s.

Dat het op een USB stick wel goed werkt, toont aan dat het netwerk waarschijnlijk het probleem is.
Die 100Mbps switch zou inderdaad wel eens te traag kunnen zijn voor een hoge bitrate film.
Een nieuwe 1000mbps (1gigabit) switch kost gelukkig niet veel.

Voor 1000Mbps heb je CAT5e of CAT6 kabels nodig. CAT5 is niet genoeg.

Alle reacties

• Anguish
Niemand enig idee?? :'(

• wappiewappie
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 08:11
kopiëren naar een pc of iets dergelijks gaat nog wel snel genoeg?

• Agent-X
  • Registratie: januari 2000
  • Niet online
Probeer in ieder geval het bestand zo lokaal mogelijk af te spelen. Ik stream in de regel van mijn broer zijn nas (ftp over internet) en loop dan soms tegen buffering aan.
Wanneer ik het afspeel via mijn eigen lan (pc) werkt het prima.

• Anguish
@wappiewappie
Heb net iets gekopieerd van de nas naar mijn bureaublad en die haalt daar gemiddeld 6 MB/s.. Maar mijn computer zit aan een 500mbps powerline dus ik denk dat dit een verkeerd beeld geeft over de snelheid naar de Shield.. Die zit namelijk wel op een rechtstreekse lijn van het 1,0 Gbps netwerk. Dus dit zou toch niet het probleem mogen zijn, of zie ik het verkeerd?

@Agent-X Volgens mij kan het niet veel lokaler dan hoe het nu is. Alles zit op hetzelfde netwerk via rechtsreekse kabels. Nas -> shield -> TV
Tenzij ik de film op een harde schijf zet en aan de shield hang via usb, maarja... dat is nu niet direct de bedoeling van een Nas-systeem in huis te hebben ;)
Kan dit wel eens proberen natuurlijk om te zien of het zo vlotter afspeeld...

• Theodor
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 19-06 14:35
6mb van je nas is wel erg weing mijn qnap haalde 113 mb

• Anguish
@Theodor waar kan dit dan aan liggen dat dit zo traag gaat? heb niet echt het idee dat mijn internet zelf langzaam is als ik bvb achter de pc zit... Of gewone 1080p films stream..

• MAX3400
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 16-06 14:01

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Zet je PC maar eens op de plek van de Shield en kopieer het bestand eens? Als je minder dan 10MB/s sustained haalt, zit daar je probleem.

Maar je geeft aan dat het vorige week wel goed ging; heb je datzelfde bestand van vorige week nog eens getest?

Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Anguish
@MAX3400 Datgeen van vorige week speelt nog steeds fijn af...
De pc verplaatsen zal pas voor later zijn want da's een heel karwij met al die weggestoken bekabeling.
ik heb wel een netwerktest gedaan op de shield via de gamestream-instellingen en daar geeft ie een connectie weer van +50MB/s. Hoeveel precies geeft die wel niet aan...

Ik heb eens alle hardware goed bekeken achterin de TV-kast... Toen zag ik de switch die ik gebruik voor de kabel te splitten naar tv en digicorder... dat is een https://tweakers.net/pricewatch/116843/d-link-des-1005d.html. Zou dit de boosdoener kunnen zijn? Of verouderde kabels eventueel?

Ondertussen de Film op een usb hard disk gezet die aan de Shield hangt en zo speelt hij foutloos af, dus aan het formaat van de audio of video ligt het alvast niet... De tv en kodi doen hun werk goed.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!

• Slogra
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 14-06 10:03
Let goed op de hoofdlettertjes. Want 1 MB (megabyte) is 8 keer zo veel als in 1Mb (Megabit). Ik vermoed dat die game netwerkttest slechts 50Mb/s is geweest ipv 50MB/s.

Dat het op een USB stick wel goed werkt, toont aan dat het netwerk waarschijnlijk het probleem is.
Die 100Mbps switch zou inderdaad wel eens te traag kunnen zijn voor een hoge bitrate film.
Een nieuwe 1000mbps (1gigabit) switch kost gelukkig niet veel.

Voor 1000Mbps heb je CAT5e of CAT6 kabels nodig. CAT5 is niet genoeg.

• Theodor
Klopt hij moet 1 gigabit hebben,heb een android kastje gehad met 100 Mbps die speelde ook slecht 4k af over het netwerk.

• MAX3400

MAX3400

Theodor schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 10:17:
Klopt hij moet 1 gigabit hebben,heb een android kastje gehad met 100 Mbps die speelde ook slecht 4k af over het netwerk.
"Onzin"; een officiele UHD-disc uit de winkel komt niet boven de 100Mbps bitrate uit. Dus elke "rip" zal niet hoger zijn dan 100Mbps.

En dan zit je ook nog eens met VBR of CBR dus zonder daadwerkelijke meting van jouw haperingen, kan je (helaas) roepen dat elke snelheid wel / niet genoeg is.

• Theodor
Ik vond het ook al vreemd via dnla van pc via Ziggo box bedraad naar philips tv draadloos liep hetzelfde spul prima.
Dus zal wel aan het kastje gelegen hebben,want met schijfje aan het kastje via usb ook geen problemen.

• Anguish
Ondertussen eens verder gekeken naar de situatie hier "achter de schermen". Aan mijn router zit een kabel die rechtstreeks de muur in gaat waar ik dan in de living een handige plug-in heb waar al het entertainment netwerk vanuit vertrekt... lekker handig en alles bedraad geconnecteert zonder meters kabel in huis.
Nu zag ik daarnet dat men, toen het huis gebouwd werd, gekozen is voor een Cat5 kabel.
Totaal over het hoofd gezien toen ik vorig jaar alle kabels heb vervangen naar 5e en 6... die zit dan ook weggewerkt in de muren natuurlijk...

Dus ik vermoed dat de combinatie van een cat5 kabel en 100Mbps switch ervoor zorgen dat de hoge Bitrate films net te zwaar zijn om vlot te spelen terwijl lagere bitrate 4K wel lukken...

De vraag is nu alleen... nieuwe kabel leggen die niet in de muur kan en mijn huis overhoop leggen (dan denk ik voornamelijk aan mijn vrouw... ;) )
Of zijn de Gigabit powerline tegenwoordig goed genoeg om eventueel daarvoor te kiezen?

• Anguish
Net een nieuwe switch gaan halen en vervangen... Het probleembestand loopt al een treintje!
Heb gelijk mijn powerline van de pc ge-upgrade en nu doet de gamestream van de shield het ook fantastisch.

Alvast bedankt aan iedereen die mee heeft willen denken!

Ik ga nu toch even een filmpje kijken! ;)

• wappiewappie
Mooie dat het opgelost is.
Ik hoor het wel vaker dat 100Mb/s net te weinig is voor de grotere 4k hdr films bij bijv. de vero 4k (zonder +).
Een film vloeiend streamen is toch wat anders dan alleen maar data overpompen.

• MAX3400

MAX3400

@wappiewappie is opgelost door je mounts tijdens kernel-boot te doen (in fstab dus) en niet "daarna" pas via OSMC ofzo.

Staat een uitvoerig artikel over op de forums van Vero.

• wappiewappie
Daardoor merk je dus, dat je met 100Mbit op de limiet zit.
Is nu met 4K+ overigens nog beter opgelost door het apparaat met een Gbit poort te leveren. :)
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True