IK heb enkele 24V pir sensors gekocht om in en rond mijn huis te gebruiken. De 24V versie heb ik gekocht omdat ik Loxone gebruik en deze op 24V werkt.
Type pir sensor: LN-CON-PIR-A8-V3.0
De aansluiting is als volgt: De blauwe draad is de +24V. De gele draad is de neuter.
De middelste 2 verbindingen zijn aan elkaar gekoppeld intern, dus beide +24V.
De meest linkse aansluiting is het open/gesloten contact van de sensor. Zo ver lijkt me zelf ook alles duidelijk qua aansluiting.
Nu dien ik als input 24V te geven aan de ingang op Loxone.
Probleem:
Het schakelcontact blijft spanningsloos. Er dient dus een gesloten circuit geproduceerd te worden met de 24V lijn. Vreemde van de zaak is: Als ik de neuter (gele draad) verwijder en vervolgens aansluit (met voltmeter tussen) op het schakelcontact, dan meet ik 24V en is het schakelcontact dus gesloten.
Edit: De weerstand tussen neuter en schakel is 450 Ohm, onbedraad.
Type pir sensor: LN-CON-PIR-A8-V3.0
De aansluiting is als volgt: De blauwe draad is de +24V. De gele draad is de neuter.
De middelste 2 verbindingen zijn aan elkaar gekoppeld intern, dus beide +24V.
De meest linkse aansluiting is het open/gesloten contact van de sensor. Zo ver lijkt me zelf ook alles duidelijk qua aansluiting.
Nu dien ik als input 24V te geven aan de ingang op Loxone.
Probleem:
Het schakelcontact blijft spanningsloos. Er dient dus een gesloten circuit geproduceerd te worden met de 24V lijn. Vreemde van de zaak is: Als ik de neuter (gele draad) verwijder en vervolgens aansluit (met voltmeter tussen) op het schakelcontact, dan meet ik 24V en is het schakelcontact dus gesloten.
Edit: De weerstand tussen neuter en schakel is 450 Ohm, onbedraad.
[Voor 3% gewijzigd door Kclemens op 04-10-2018 17:30]