Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Vodafone begint met aanbieden 4g met 1Gbit/s in vier (...)

Pagina: 1
Acties:

• arnovos
  • Registratie: september 2007
  • Niet online
https://tweakers.net/nieuws/144191/vodafone-begint-met-aanbieden-4g-met-1gbit-s-in-vier-grote-steden.html

@arnoudwokke

Het zou wel zo volledig zijn om je bron erbij te zetten. Linken naar je eigen artikel van precies een jaar oud waar het over "testen" gaat en nu claimen dat ze 1 Gbit voor gebruikers aanbieden, is niet echt een verantwoorde bronvermelding voor nieuws. Bij VodafoneZiggo zelf is het meest recente nieuwsbericht van 29 september en dat gaat over Jari Litmanen. Dus deze technische doorbraak komt wel heel erg uit de lucht vallen...

Bovendien zie je in het artikel nog indicaties dat het misschien nog niet helemaal zo definitief is. Voorbeeldje:
Om het snellere 4g aan te bieden, moet de provider in sommige gevallen de zendmastlocaties van nieuwe antennes voorzien.
Moet als in "dat heeft Vodafone al gedaan" of moet als in "dat staat nog op het to-do lijstje van Vodafone"?

Daarnaast was Vodafone in 2016 al aan het roepen dat ze binnen een jaar (dus 2017) op 1 Gbit zouden zitten. Niet echt gelukt, dus als het je dan in 2018 wél lukt, dan publiceer je dat als groot nieuws lijkt me?

Verder zie ik het nergens terug op de netwerkkaart van Vodafone, terwijl je dat toch ook zou verwachten. En ook op de officiële Twitter van @VodafoneZiggo is het doodstil hierover.

TL;DR vermeld je bron or it did not happen.

Cetero censeo Dynalogic delendam esse.

• arnoudwokke
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 16:03

arnoudwokke

Redacteur
Het zou wel zo volledig zijn om je bron erbij te zetten. Linken naar je eigen artikel van precies een jaar oud waar het over "testen" gaat en nu claimen dat ze 1 Gbit voor gebruikers aanbieden, is niet echt een verantwoorde bronvermelding voor nieuws.
Er is geen bron. Deze informatie heb ik direct gekregen een woordvoerder van Vodafone, on the record. Dit staat verder nergens gepubliceerd. Ze stuurden vanmorgen per mail een vaag persbericht en daar heb ik op doorgevraagd.
Moet als in "dat heeft Vodafone al gedaan" of moet als in "dat staat nog op het to-do lijstje van Vodafone"?
Je leest er teveel in: voordat 1Gbit/s mogelijk is op een locatie, moet de zendmastlocatie antennes hebben voor allevier de frequenties. Dat is niet altijd zo. Waar ze dus 1Gbit willen activeren, moeten die antennes er zijn, anders werkt het natuurlijk niet :)
Verder zie ik het nergens terug op de netwerkkaart van Vodafone, terwijl je dat toch ook zou verwachten. En ook op de officiële Twitter van @VodafoneZiggo is het doodstil hierover.
Ik ben niet verantwoordelijk voor een van beide, hiervoor moet je bij Vodafone zijn :)

• arnovos
  • Registratie: september 2007
  • Niet online
arnoudwokke schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 16:26:
[...]

Er is geen bron. Deze informatie heb ik direct gekregen een woordvoerder van Vodafone, on the record. Dit staat verder nergens gepubliceerd. Ze stuurden vanmorgen per mail een vaag persbericht en daar heb ik op doorgevraagd.
Kijk, de reden waarom ik een feedbacktopic aanmaak is omdat ik hoop dat je ziet dat "er is geen bron" niet klopt en geen heldere manier van nieuws brengen is. Een bron != een schriftelijk stuk. Je hebt een persbericht via mail gehad van Vodafone én daaropvolgend een woordvoerder van Vodafone gesproken. Dat zijn twee bronnen en die horen m.i. in het artikel genoemd te worden, zodat iedereen kan nagaan dat het echt van Vodafone komt. Een zinnetje zoals: "een woordvoerder van Vodafone bevestigt op telefonisch navragen van Tweakers dat", had je meer journalistiek krediet gegeven.

In je reply in de reactiethread onder het artikel (wat volgens mij niet de bedoeling was, we zouden feedbacktopics gebruiken O-)) kun je vervolgens wel een link naar een screenshot van het persbericht sturen en verdere verduidelijking geven. Doe dat dan de volgende keer direct in het artikel, scheelt jou een feedbacktopic. Tenzij je het voor de +2 scores doet die je reacties opleveren, maar dat is denk ik te cynisch gedacht.

Inmiddels is er trouwens wel een link naar een nieuwsbericht van VodafoneZiggo, Misschien handig om die alsnog aan het artikel toe te voegen?

Cetero censeo Dynalogic delendam esse.

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True