Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1123859

Topicstarter
Hallo,

Ik heb nu een 5 jaar oude Packard Bell Easynote TV44HR 1267NL6

Wanneer de laptop op de accu draait, komt er om de 15 seconden een harde korte piep uit de laptop, dimt het beeldscherm even en springt de energiebesparing uit en aan. Ook laadt de accu niet meer op en springt deze van 8% weer naar 7% etc. Ik heb geprobeerd om de accu helemaal op te laden maar dit lukt niet. Ik vraag me af of het een probleem is met de accu, want dan zou ik namelijk een nieuwe kopen. Maar zou het ook een hardware probleem kunnen zijn? Het is natuurlijk een oude laptop en ik vind het zonde om een nieuwe accu te kopen als dat niet het probleem is. Iemand een tip hoe is hierachter kan komen?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:08

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Kun je een andere lader proberen? Dan kun je dat uitsluiten.
Het kan een rotte accu zijn, die niet meer wilt laden. Die piep kan een waarschuwing zijn van Windows dat de accu bijna leeg is?

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
De piep is inderdaad een waarschuwing dat je accu bijna leeg is. Mijn huidige laptop heeft deze functie ook en bij mijn oude laptop kan dit zelfs (voor zo ver ik weet) niet uit.

Maar koop gewoon een nieuwe lader en kijk of dat het probleem oplost. Als dat niet het geval is, breng de oplader dan terug en koop een nieuwe accu en kijk of het dan wel werkt. Als het dan nog steeds niet werkt, kun je kijken of je de piep in je bios uit kunt zetten. (bij mijn huidige laptop kan dit) En anders gewoon op netstroom werken. Als het echt iets met je moederbord is, dan zou ik het niet repareren.als het specifieke moederbord al verkrijgbaar is, is een vervangend moederbord bijna net zo duur zijn als de complete laptop. Als je ook weleens op de accu moet werken, kun je misschien nog een externe acculader kopen (als dat bestaat), maar anders zou ik gewoon een nieuwe laptop kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veng7
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19-11-2023
Gezien je verhaal lijkt het mij de accu maar je weet maar nooit
Als je via internet een accu besteld mag je die altijd terugleveren (wet kopen op afstand). Neem dan wel een webshop met een goede reputatie zodat je bij het terugsturen geen moeilijkheden krijgt.

Weet veel niet, daarom slechts garantie tot op de stoep ;-) Vraag je niet af of je opslagmedium defect kan raken, maar vraag je af wanneer dat zal gebeuren! En dan?